Роз’яснення НАЗК про те, як декларувати об’єкт, який перебуває у стадії перебудови? Об’єкт, який будується на земельній ділянці, де вже стоїть / стояв будинок (зі знесенням або без знесення попереднього)?

У декларації вказується актуальна інформація про об’єкт нерухомості (житловий будинок, квартира, офіс, садовий (дачний) будинок, гараж тощо), який станом на кінець звітного періоду:

  • перебуває на праві власності у суб’єкта декларування та/або члена його сім’ї, 
  • уведений в експлуатацію, 
  • зареєстрований згідно із Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

При цьому можливі такі ситуації:

Приклад 1

Суб’єкт декларування та/або член його сім’ї розпочав перебудову будинку, яка не спричинила (або не спричинить – якщо така перебудова не була завершена на кінець звітного періоду) необхідності реєстрації об’єкта нерухомого майна як нового.

У такому разі у декларації вказується інформація про відповідний об’єкт, який належить суб’єкту декларування та/або члену його сім’ї на праві власності (у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації), і не відображається відповідне незавершене будівництво, у тому числі якщо така перебудова на кінець звітного періоду не була завершена.

Приклад 2

Суб’єкт декларування та/або член його сім’ї розпочав перебудову будинку шляхом його знищення (знесення) або поділу, об’єднання з іншим об’єктом нерухомого майна чи виділення з нього частки, результатом якої стало створення, введення в експлуатацію та державна реєстрація станом на кінець звітного періоду нового об’єкта (об’єктів) нерухомого майна.

У такому разі суб’єкт декларування вказує інформацію щодо нового (нових) об’єкта (об’єктів) нерухомого майна, які належать йому, члену його сім’ї на праві власності, у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації.

Якщо ж новий об’єкт на кінець звітного періоду не був зареєстрований, суб’єкту декларування слід відобразити інформацію щодо об’єкта, дані про який містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації, а інформацію щодо нового (нових) об’єкта (об’єктів) нерухомого майна – у розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації.

Приклад 3

Суб’єкт декларування та/або член його сім’ї знищив (зніс) об’єкт нерухомого майна з подальшим скасуванням реєстраційного номера цього об’єкта. Побудова нового об’єкта (об’єктів) нерухомого майна не була завершена на кінець звітного періоду. 

У такому разі суб’єкту декларування слід відобразити інформацію лише у розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації. 

Якщо ж після знищення (знесення) об’єкта нерухомого майна його реєстраційний номер не скасовувався, суб’єкту декларування слід відобразити інформацію щодо об’єкта, дані про який містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації, а інформацію щодо нового об’єкта (об’єктів) нерухомого майна – у розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації.

Приклад 4

Суб’єкт декларування та/або член його сім’ї розпочав будівництво нового об’єкта на земельній ділянці, де вже розташований інший об’єкт нерухомого майна, який належить йому та/або члену його сім’ї. Новий об’єкт після завершення будівництва слід буде зареєструвати як окремий об’єкт.

У такому випадку слід зазначати інформацію про зареєстрований об’єкт нерухомого майна, який належить суб’єкту декларування та/або члену його сім’ї на праві власності, – у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації, а про недобудований об’єкт – у розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації.

Джерело: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/vi-ob-yekty-nezavershenogo-budivnytstva/#post4359

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО