Лист Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області щодо надання роз’яснень до висновку моніторингу

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ

УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

№ 201631-14/450-2023 від 07.02.2023

директору ТОВ “Радник ЮА”

Павлу БЄЛЯКОВУ

Про надання відповіді

Шановний пане Павле!

Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області (далі — Управління) розглянуло Ваше звернення, що надійшло через Держаудитслужбу та безпосередньо від ТОВ “Радник ЮА”, щодо надання роз’яснень до висновку моніторингу UA-M-2022-11-21-000034 від 06.12.2022, оголошення UA-2022-10-26-011621-a (далі — звернення), про що повідомляємо.

Проведеним моніторингом, окрім іншого, установлено, що замовник в тендерній документації вказав, що “У випадку подання учасником більше однієї тендерної пропозиції учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства”.

При цьому, в абзаці першому частини третьої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон № 922) зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, вказана норма Закону № 922 передбачає право замовника включити іншіумови, які можуть вимагатися законодавством і які він вважатиме за необхідне включити до тендерної документації.

Отже, ключовою умовою наявності в тендерній документації іншої інформації згідно з частиною третьою статті 22 Закону № 922 є те, що вимоги щодо інформації, яку зобов’язаний надати учасник, мають бути в межах законодавства.

Частиною другою статті 26 Закону № 922 передбачено, що кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Разом із цим, подання більше ніж однієї тендерної пропозиції законодавством не передбачено.

Зазначена норма, а також інші норми Закону № 922, які встановлюють порядок подання тендерних пропозицій/пропозицій, не визначають можливість подання учасником закупівлі більше ніж однієї тендерної пропозиції. До того ж, законодавством не передбачено наслідки подання учасником більше однієї тендерної пропозиції.

Відповідно до абзацу першого пункту 38 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі — найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

З огляду на зазначену норму, при розгляді найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції неможливо встановити, що наступна/наступні тендерні пропозиції (що не підлягали розгляду) подані тим же учасником, що подав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію.

Таким чином, дотримуючись норм Закону № 922 на етапі розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не можливо встановити приналежність кількох тендерних пропозицій одному учаснику.

За таких обставин, твердження замовника щодо невідповідності пропозиції учасника вимогам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 в разі подання учасником більше однієї тендерної пропозиції в редакції, визначеній в тендерній документації, не передбачено законодавством, що є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” від 26.01.1993 № 2939-ХІІ дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку.

З повагою

Начальник

Ірина САЛОГУБ

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО