Багатьом людям у нашій країні властиво все відкладати на потім, мовляв, «не горить», але ж закон такого не приймає, а частина роботи порталу RADNUK.COM.UA — це вберегти вас від можливих проблем. Тому сьогодні надамо приклад внутрішньо-розпорядчого документа, який спонукає співробітників підприємства до надання інформації про укладені, виконані або ж розірвані договори для уповноважених осіб / тендерного комітету замовника. Даний документ буде корисним, якщо на вашому підприємстві відсутній відповідний регламент, котрий регулював би дане питання.
Спочатку відзначимо, що замовник зобов’язаний вчасно опублікувати, зокрема:
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, — протягом 3 робочих днів з дня укладення договору про закупівлю;
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною 5 статті 41 цього Закону, — протягом 3 робочих днів з дня внесення змін;
- звіт про виконання договору про закупівлю — протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання (пункт 12 статті 10 Закону про закупівлі), якщо закупівля відбулася після 19.04.2020 року включно. До цієї дати звітуємо протягом 3 календарних днів. Звітування за закупівлями по COVID-19 здійснюється за тим самим принципом.
Час від часу до редакції звертаються з питаннями, подібними до такого: «30.10.2020 дали для опублікування прямий договір, але дата договору проставлена 23.10.2020. Що робити?».
Інша ситуація: «Грудень поточного року, необхідно звітувати за статтею 10 Закону. Договорів про закупівлю, укладених до 19.04.2020, тьма-тьмуща. На підприємстві дві Уповноважені особи, одна з яких на лікарняному. Ще й майданчик підвисає». За таких обставин існує високий ризик неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлю, що може призвести до накладення штрафу згідно зі статтею 16414 КУпАП у розмірі 1700 грн. За ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне дане правопорушення, — 3400 грн.
У такому випадку УО або ТК постає перед дилемою, коли вона(він) або наражає себе на порушення законодавства у сфері закупівель, або не виконує своїх прямих обов’язків. Запобігти цьому може видання на підприємстві внутрішнього розпорядчого документа, котрий покликаний забезпечити вчасне інформування УО або ТК щодо укладених договорів без використання електронної системи закупівель; про фактичне виконання / розірвання сторонами договору про закупівлю.
Варто зазначити, що деякі майданчики (наприклад, zakupki.prom.ua) дозволять одним кліком (Рис. 1) отримати на власний e-mail кабінету звіт про проведені процедури закупівель, що міститиме графу «Строк дії договору». Відповідно, УО / ТК може власноруч відслідковувати таку інформацію, щоб вчасно звітуватись.
Отож, уникаємо конфліктних ситуацій у колективі та запобігаємо штрафам одним прикладом наказу!