Що потрібно зробити замовникам, які проводили допорогові закупівлі

Ганна Довгая
1588
17 Травня 2022
Що потрібно зробити замовникам, які проводили допорогові закупівлі
1588
17 Травня 2022

У цій статті коротко по суті порівняємо зміни, що відбулися в частині проведення допорогових закупівель, та дізнаємось, які та як варто впорядкувати документи, що регулювали проведення допорогових закупівель.

Наказом № 13 від 10.05.2022 ДП «Прозорро» внесло зміни в Інструкцію про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», що затверджена наказом ДП «ПРОЗОРРО» від 19.03.2019 № 10 із змінами та доповненнями (далі — Інструкція).

З 11.05.2022 Інструкція, зокрема, встановлює:

  1. Замовники у разі здiйснення закупiвель товарiв, робiт i послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, а також незамовники в розумiннi Закону України «Про публiчнi закупiвлi» при закупівлях на будь-якi суми можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здiйснення спрощених закупівель, або проводячи закупівлі через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством.
  2. Спрощена закупівля проводиться вiдповiдно до статтi 14 Закону України «Про публiчнi закупiвлi». Користуйтесь алгоритмом проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021.

Замовник закупівлі — це замовники, визначені в частині 1 статті 2 Закону України «Про публiчнi закупiвлi» Закону, а також державнi, комунальнi, казеннi пiдприємства, їхнi дочiрнi пiдприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капiталi складає 50 i бiльше вiдсоткiв.

Незамовник у розумінні Закону України «Про публiчнi закупiвлi» — юридичні особи, інші суб’єкти пiдприємницької діяльності, що не відповідають критеріям, визначеним у статті 2 Закону України «Про публiчнi закупiвлi» (далі — Закон).

Оскільки такий вид закупівлі, як «допорогова закупівля», зник з електронної системи закупівель, закріпимо вищезазначене наочно (див. Таблицю).

Таблиця

Замовники у розумінні Закону, здійснюючи закупівлі товарів, робіт та послуг вартістю до 50 тис. грн, можуть:

Незамовники в розумінні Закону, якщо бажають використати електронну систему закупівель, незалежно від вартісних меж, можуть

● укладати прямий договір згідно з частиною 3 статті 3 Закону. Якщо закуповуєте за Постановою № 169, читайте про це в алгоритмі проведення закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи під час воєнного стану, або

● використати каталог Prozorro Market; Інструкція готова — алгоритм здійснення закупівель через електронний каталог (ProZorro Market) до 50 тис. грн, або

● використати каталог Prozorro Market; Інструкція готова — алгоритм здійснення закупівель через електронний каталог (ProZorro Market) до 50 тис. грн, або

● провести спрощену закупівлю. Користуйтесь алгоритмом проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021.

● провести спрощену закупівлю. Користуйтесь алгоритмом проведення спрощеної закупівлі з 26.06.2021.

 

Впорядковуємо внутрішні документи замовника у зв’язку зі змінами до Інструкції

Хоча серед закупівельників допорогові закупівлі були далеко не найпопулярнішим видом публічних закупівель, але були й ті, хто був зобов’язаний їх проводити. Це було закріплено документально на внутрішньому рівні замовника.

Безумовно, замовник самостійно на власний розсуд, виходячи зі специфіки організації й роботи підприємства / організації / установи, будує його внутрішню діяльність. Але у зв’язку з тим, що з 11.05.2022 в електронній системі відсутня технічна можливість провести «допорогову» закупівлю, вважаємо за доцільне визначити Порядок здійснення допорогових закупівель таким, що втратив чинність (якщо такий документ був). Наведемо приклад:

Приклад наказу про втрату чинності Порядку здійснення допорогових закупівель

ПОВНЕ НАЙМЕНУВАННЯ ЮРОСОБИ

(Скорочене найменування)

Н А К А З

___.____. 20___                                                          м. Київ                                              № _____

Про втрату чинності Порядку здійснення допорогових закупівель, що затверджений _____________ (вказати реквізити наказу / розпорядження)

               У зв’язку з прийняттям наказу ДП «ПРОЗОРРО» від 10.05.2022 № 13 «Про внесення змiн до Iнcтpyкцiї про порядок використання електронної системи закупівель у разі здiйснення закупiвель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України “Про публiчнi закупiвлi”, затвердженої наказом ДП “ПРОЗОРРО” вiд 19.03.2019 року № 10 (зi змiнами)», з метою впорядкування внутрішніх документів ___________ (вказати найменування замовника)

НАКАЗУЮ:

  1. Визнати Порядок здійснення допорогових закупівель, що затверджений _____________ (вказати реквізити № наказу / розпорядження) таким, що втратив чинність з 11.05.2022.
  2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на _________________ (зазначити посаду та прізвище з ініціалами або замість слів «покласти на» вказати «залишаю за собою»).

Директор (начальник / керівник)                підпис                                   Ім’я та ПРІЗВИЩЕ

З наказом ознайомлені:

  1. ________________ (зазначаємо власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ)
  2. ________________ (зазначаємо власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ)

Примітка: інформація у цьому наказі є примірною і може доповнюватись або вилучатись на розсуд замовника.

При цьому вважаємо за доцільне внесення замовником змін до Положення про відповідальну та / або уповноважену особу в частині, що стосується умов та порядку здійснення закупівель вартістю до 50 тис. грн, а саме вилучення положень, що стосуються проведення саме допорогових закупівель.

Працюємо для вас і з вами! Тож читайте ще:

Уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО