У цій статті ми розглянемо новий функціонал «Умови поставки» при публікації закупівель на прикладі майданчика E-Tender.
Коли та з якою метою з’явився новий функціонал «Умови поставки»
Починаючи з 02.09.2024 при створенні закупівлі у замовників з’явилась можливість вказувати інформацію про умови доставки в електронних полях (Рис. 1). Функція реалізована для запобігання виникненню непорозумінь між замовником та постачальником на етапі підписання договору, адже це допоможе постачальникам максимально чітко визначити параметри доставки та враховувати всі логістичні витрати при формуванні цінової пропозиції.
Наприклад: коли переможець не врахував у ціновій пропозиції віддаленість місця поставки та при підписанні договору виявив, що це для нього економічно невигідно. Як наслідок, відмовляється від писання договору, що, у свою чергу, затягує терміни проведення закупівлі.
Для яких закупівель доступний новий функціонал? Наведемо перелік:
- відкриті торги з особливостями
- запит (ціни) пропозицій
- спрощена закупівля (такий вид закупівлі наразі проводять замовники для потреби оборони)
- відкриті торги з публікацією англійською мовою, алгоритм проведення якої ви знайдете в е-книзі “Алгоритми проведення закупівель та їх особливості”
- відкриті торги для закупівлі енергосервісу (ESCO)
- спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель (ті, що проводяться згідно з наказом ДП «Прозорро» № 25)
- відкриті торги (ті, що проводяться згідно з вимогами Закону про публічні закупівлі, утім в період дії Постанови № 1178 не застосовуються)
- переговорна процедура (в період дії Постанови № 1178 замовники не застосовують такий вид закупівель)
- переговорна процедура (скорочена) (в період дії Постанови № 1178 замовники не застосовують такий вид закупівель).
Чи обов’язково додавати інформацію про умови доставки в електронних полях?
Нова функція «Умови доставки» НЕ ОБОВ’ЯЗКОВА для застосування. Тобто замовник на власний розсуд вибирає, чи додавати інформацію про умови доставки в електронні поля.
Рекомендуємо до прочитання статтю «Особливості заповнення критеріїв за статтею 16 Закону в електронних полях системи закупівель з 31.07.2024».
Які поля необхідно заповнити при додаванні умов доставки?
Вигляд електронних полів і принцип заповнення дуже схожі до умов оплати, з якими уповноважені особи працюють ще з 2019 року. Як і для умов оплати, при заповненні умов доставки в частині полів потрібно вибрати один із варіантів з випадного списку, а інша частина заповнюється прописом.
Звертаємо вашу увагу! Якщо умови закупівлі передбачають поставку партіями, що часто буває з продуктами харчування, ви можете додати декілька умов доставки та детально розписати всі умови.
При заповненні умов доставки замовнику необхідно зазначити таку інформацію, як:
- подія — підстава для здійснення доставки. Для вибору є три варіанти: підписання договору, подання заявки, здійснення оплати;
- опис — це поле не обов’язкове, але воно дозволяє вказати важливу інформацію, для якої не передбачено окремої комірки;
- тип доставки — потрібно вибрати один з варіантів графіка доставки: одноразова чи повторювана доставка;
- розмір доставки — зазначається у відсотковому значенні. Наприклад, це може бути 100 % від запланованої кількості, якщо передбачається разова поставка, або ж замовник може додати декілька умов доставки, про що ми згадували раніше, і вказати, що доставка буде двома партіями — 70 % і 30 % від загальної кількості відповідно;
- тип днів — потрібно вибрати, якими днями рахується термін поставки: робочими, банківськими чи календарними;
- період (днів) — потрібно зазначити термін, протягом якого постачальник зобов’язаний здійснити поставку.
Умови оплати договору в запиті (ціни) пропозицій
Варто зазначити, що під час оновлення і впровадження функції «Умови доставки» також було додано поля «Умови оплати» в запиті (ціни) пропозицій. Тепер при створенні запиту в Prozorro Market замовник може додати інформацію в електронні поля не тільки про умови доставки, а й про умови оплати (Рис. 2). Заповнення полів відбувається аналогічно до інших закупівель, тому детально зупинятися на цьому ми не будемо.
Принагідно завантажуйте шпаргалку уповноваженої особи щодо застосування електронного каталогу Prozorro Market та все про здійснення закупівель через електронний каталог читайте в електронній книзі на порталі «Радник у сфері публічних закупівель»:
Якщо ви маєте ідеї, як покращити роботу замовників на майданчику, звертайтеся за номером 0 800 30 77 55 (безоплатно в межах України) або пишіть на e-mail: support@e-tender.ua