Відповідь на запит АМКУ: що? як? коли?

Ганна Довгая
3931
24 Січня 2022
Відповідь на запит АМКУ: що? як? коли?
3931
24 Січня 2022

Оскарження процедур закупівель не може викликати усмішку в замовників, крім випадків, якщо рішення за результатом розгляду скарги буде прийнято на користь саме замовника. Тож у цій статті сформуємо стратегію надання відповіді на запит АМКУ, після чого ви зможете завантажити приклад протоколу щодо цього.

Спочатку був Закон про закупівлі

Частиною 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що для розгляду скарг Орган оскарження має право запитувати і отримувати в електронному вигляді у замовників, учасників процедури закупівлі, контролюючих органів, Уповноваженого органу, інших осіб відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель. Порядок організації формування таких запитів та отримання інформації через електронну систему закупівель визначається Регламентом роботи Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту Органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до Органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедур закупівель.

Інформація, документи та інші матеріали, які суб’єкт оскарження та / або замовник вважають необхідними долучити до розгляду скарги, повинні бути подані не пізніше ніж за три робочі дні до дати розгляду скарги Комісією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель через електронну систему закупівель. Зазначена інформація, документи та матеріали подаються в електронному вигляді з накладенням кваліфікованого електронного підпису, що вважається таким відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.

У разі порушення суб’єктом оскарження, замовником строків та порядку подання інформації, передбачених цією частиною, така інформація може бути не врахована Органом оскарження під час розгляду такої скарги.

З наведеного випливає:

  • документи для пояснень (відповіді) на запит АМКУ надаються через електронну систему закупівель з обов’язковим накладенням КЕП;
  • відповідь на запит АМКУ надаємо протягом 3 робочих днів з дня отримання запиту, але дивимось на строки, щоб надання відповіді відбулось не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги Комісією;
  • замовник може не надавати відповіді на запит АМКУ, але у такому разі існує великий ризик накладення адміністративного стягнення у розмірі  1 700 грн (без звернення ДАСУ до суду) за статтею 16414 КУпАП, зокрема неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі;
  • якщо замовник завантажить важливу інформацію з порушенням строків на надання відповіді на запит АМКУ, вираз «може бути не врахована» дозволяє Комісії все ж таки врахувати таку інформацію.

Що врахувати під час формування відповіді на запит АМКУ

Щойно ви дізнались про подання скарги на вашу процедуру закупівлі, вам необхідно підготувати аргументовану відповідь у стислі строки. Коли скарга буде прийнята до розгляду, не варто гаяти часу — готуйте контраргументи на кожну претензію скаржника.

Не забувайте про докази! Зазвичай докази формують у вигляді додатків до пояснень замовника, які також обов’язково завантажуються в електронну систему.

Приклад 1. Доказ замовника

Під час оскарження відміни процедури закупівлі згідно з пунктом 1 частини 1 статті 32 Закону (відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг) доцільним доказом може бути документ вищестоящого органу щодо відсутності фінансування в поточному році оскаржуваного предмета закупівлі.

Вагомим аргументом під час захисту є практика АМКУ. Під час відстоювання власної позиції варто обов’язково промоніторити практику рішень Колегії з оскаржуваного у вашій процедурі закупівлі питання. Виявивши позиції Колегії, ви зможете сформулювати вагомі та доцільні пояснення. Крім того, посилатись варто не тільки на рішення Органу оскарження, але й на вироки суду, висновки ДАСУ, нормативно-правові акти, що підтверджують вашу позицію. Наведемо приклад.

Приклад 2. Формулювання пояснення
з урахуванням практики

Вважаємо, що встановлена в тендерній документації вимога про надання листів-відгуків щодо виконання аналогічного договору не є дискримінаційною, оскільки вона не обтяжена додатковими умовами (наприклад, нами як замовником не встановлено, що відгук має бути виданий не раніше ніж за місяць до дня подання тендерних пропозиції). Зазначене підтверджується практикою Органу оскарження у рішенні № 18984-р/пк-пз від 08.10.2020, оголошення № UA-2020-09-01-001282-c.

Для підписників порталу RADNUK.COM.UA ми зібрали найрізноманітніші рішення Органу оскарження, які ви, безсумнівно, можете використовувати під час вибору позиції захисту під час оскарження публічних закупівель. Користуйтесь електронним Збірником рішень АМКУ, як Органу оскарження.

Для економії вашого часу ми розробили приклад протоколу про надання відповіді на запит АМКУ. Завантажуйте, працюємо для вас!

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО