Закупівля комунальних послуг — це систематична та найбільш прогнозована з усіх закупівель, що здійснюються замовниками рік за роком. Однак здійснюючи їх закупівлю на 2021 рік, замовники повинні враховувати ряд нормативних нововведень, спричинених введенням у дію нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про закупівлі) з 19.04.2020 та Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VII (далі — ЗУ «Про житлово-комунальні послуги») з 01.05.2020.
У цій статті розглянемо коротко алгоритми закупівлі комунальних послуг, наведемо приклади обґрунтування застосування прямого договору або переговорної процедури закупівлі, щоб потреби замовників на 2021 рік були повністю забезпечені, а найголовніше — здійснені відповідно до вимог Закону про закупівлі з мінімізацією ризиків застосування штрафних санкцій для уповноважених та посадових осіб замовників.
З 01.05.2019 у розумінні статті 5 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» комунальними послугами є, зокрема:
- постачання теплової енергії;
- постачання гарячої води;
- централізованого водопостачання;
- централізованого водовідведення.
Статтею 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (далі — Закон про природні монополії) передбачено, що сферами діяльності суб’єктів природних монополій є діяльність суб’єктів природних монополій у сфері централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, транспортування теплової енергії.
Так, частиною 2 статті 5 Закону про природні монополії визначено, що зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі...