Повідомити АМКУ про антиконкурентні дії відтепер можна анонімно
Антимонопольний комітет України пропонує повідомляти в комітет про факти антиконкурентних дій суб’єктів господарювання, у тому числі й анонімно.
Антиконкурентними практиками суб’єктів господарювання, зокрема, можуть бути:
- узгодження цін та інших умов ведення бізнесу;
- обмеження виробництва та відповідно створення дефіциту товарів;
- узгодження територій здійснення діяльності чи контрагентів;
- узгоджена участь у торгах, аукціонах, конкурсах, тендерах;
- усунення суб’єктів з ринку або створення бар’єрів доступу на ринок;
- надмірний обмін інформацією між конкурентами.
Інформація може бути надана у вигляді документів, фактів або викладення обставин щодо антиконкурентної узгодженої поведінки суб’єктів господарювання і стосуватися як минулого, так і поточного часу.
Також на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено пам’ятку про те, як можливо повідомити в комітет стосовно порушення законодавства про захист економічної конкуренції, ознайомитися з якою ви маєте змогу нижче.
Пам’ятка для читача
Ми повністю готові запропонувати нашу допомогу і відповісти на будь-які питання, які можуть виникнути в разі, якщо Ви вирішили зв’язатися з нами.
Краще, якщо Ви прийдете до нас відкрито (зазначите своє ім’я і посаду та джерело Вашої інформації), бо це надасть Вашій інформації більше довіри.
АЛЕ якщо Ви НЕ ГОТОВІ РОЗКРИТИ свою особистість, то Ви можете відправити нам анонімне повідомлення на електронну адресу: whistleblower@amcu.gov.ua
Прохання вкласти в повідомлення якомога більше інформації, що Вам відома, та в разі наявності надати підтвердні документи та матеріали, що збільшить імовірність того, що ми зможемо припинити правопорушення на основі Вашої інформації.
У повідомленні зазначте, будь ласка, чи погоджуєтесь Ви на двосторонній (електронний) зв’язок з нами в разі, якщо нам необхідно буде попросити у Вас додаткову інформацію або роз’яснення щодо отриманої.
У разі якщо Ви є представником компанії, яка вчинила антиконкурентні узгоджені дії, то зверніть увагу, що особу, яка їх вчинила, але раніше за інших учасників цих дій добровільно повідомила про це в Антимонопольний комітет України та надала інформацію, яка має суттєве значення для прийняття рішення у справі, звільняють від відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, передбачену статтею 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (частина 5 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції»). У той же час штраф за вчинення антиконкурентних узгоджених дій (картельна змова) може складати десять відсотків від обороту компанії за попередній рік.
У разі наявності інформації відповідне повідомлення можна зробити за телефоном (044) 251-62-08 та/або на електронну адресу: leniency@amcu.gov.ua
За матеріалами офіційного веб-сайту Антимонопольного комітету України http://www.amc.gov.ua
Зміни до Закону про публічні закупівлі!
Звертаємо увагу замовників, що 06.11.2017 відбудеться введення в дію Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 06.04.2017 № 2002-VIII (далі — Закон № 2002-VIII).
Згідно з прикінцевими положеннями, цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Його вводять у дію через шість місяців з дня набрання ним чинності, крім підпункту 3 (щодо нової редакції статті 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я) пункту 2 розділу I цього Закону, який набуває чинності з 1 січня 2018 року. Закон № 2002-VIII було опубліковано в газеті «Голос України» від 05.05.2017 № 81.
Законом № 2002-VIII передбачено частину 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» доповнити абзацом вісімнадцятим такого змісту: «Послуги за договорами про медичне обслуговування населення, що надаються відповідно до закону».
Нагадуємо, що в частині 3 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено випадки, на які дія цього Закону не поширюється. Закон № 2002-VIII такий перелік доповнює ще одним пунктом.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»
Національний банк України прибрав для низки документів вимогу печатки і нотаріального посвідчення
Національний банк продовжує зняття бюрократичних перешкод та спрощує умови роботи для бізнесу та банків відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами-підприємцями». З цією метою вносять зміни до низки нормативно-правових актів НБУ.
Відтепер клієнти уповноважених банків, які бажають здійснити валютну операцію, зможуть не засвідчувати печатками документи, які подають для проведення цих операцій. Також не вимагатимуть засвідчення печатками документів, що подають до Національного банку України. Також у цілому ряді випадків знято вимогу щодо нотаріального засвідчення для оригіналів чи копій документів, що стосуються проведення валютних операцій.
При цьому нотаріальне погодження перекладу договорів та інших документів, що подають банки та їхні клієнти до Національного банку, залишається обов’язковим.
Вищезазначені заходи забезпечать виконання Національним банком вимог оновленого українського законодавства, а також сприятимуть спрощенню умов ведення поточної діяльності банками та бізнесом.
Окреслені кроки закріплено Постановою № 102 від 10 жовтня 2017 року «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» і набувають чинності 13 жовтня 2017 року.
За матеріалами прес-центру Національного банку України https://bank.gov.ua
Уряд підготував законопроект щодо можливості використання коштів на капвидатки з переходом на наступний рік
Уряд підготував законопроект, який дає можливість використання коштів, які направлені на капітальні видатки і стратегічні проекти, з переходом на наступний рік. Про це на годині запитань до Уряду повідомив віце-прем’єр-міністр – міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.
«Це питання створення спецфонду, який може бути наповнений з переходом на наступний рік, що зменшить навантаження на видатки державного бюджету в кінці року і дасть можливість виконання робіт протягом двох бюджетних періодів», — зазначив Геннадій Зубко.
Також віце-прем’єр наголосив на щорічному збільшенні державної підтримки на об’єднані тергромади і регіональний розвиток. «Починали з 3 млрд грн Держфонду регіонального розвитку і 1 млрд грн субвенцій на ОТГ. У цьому році вже ця сума зросла до 3,5 млрд грн і 1,5 млрд грн відповідно. Дуже важливо, щоб ці кошти використовували не на поточні видатки, зарплату і утримання, а саме на розвиток і впровадження проектів у громадах. І тому вимога тих НПА, які приймає КМУ на підставі бюджету-2017, — це направляти ці кошти саме на бюджети розвитку», — підкреслив Геннадій Зубко.
За матеріалами прес-центру Мінрегіонбуду http://www.minregion.gov.ua
До відома замовників: новий телефон «гарячої лінії» веб-порталу Е-data
Новий телефон «гарячої лінії» Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (044) 206-69-99 працює від 9:00 до 18:00 в робочі дні.
Також з питаннями, пов’язаними з роботою веб-порталу, з пропозиціями та зауваженнями ви можете звертатися на адресу електронної пошти e-data@minfin.gov.ua або оформити звернення через кнопку ДОПОМОГА на порталі.
За матеріалами веб-порталу Е-data https://spending.gov.ua
Увага! Нові форми бюджетної звітності на Е-data
На Єдиному веб-порталі використання публічних коштів запроваджено форму 4-3.1 та форму 7.1 бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування. Починаючи з ІІІ кварталу 2017 року, звітність та оприлюднення інформації на порталі відбувається з урахуванням вказаних форм.
За матеріалами веб-порталу Е-data https://spending.gov.ua
Державні установи закуповуватимуть енергосервісні послуги через ProZorro
У Будинку Уряду 23 жовтня відбулась прес-конференція на тему «Крок України до енергоефективності: укладання ЕСКО договорів через систему електронних публічних закупівель ProZorro», яка була присвячена новим можливостям, пов’язаним із впровадженням у системі ProZorro функціоналу для організації та проведення відкритих торгів із закупівлі енергосервісу. У заході взяли участь перший заступник Мінекономрозвитку М. Нефьодов, голова Держенергоефективності С. Савчук, народні депутати, експерти та фахівці з питань енергоефективності.
Як зазначили учасники прес-конференції, загальна кількість будівель бюджетної сфери в Україні — близько 90 тисяч. Щоб провести термомодернізацію в усіх цих будинках, потрібно реалізувати десятирічну програму вартістю 200 млрд грн. Таких ресурсів держава не має, тому найкращий вихід — використання державно-приватного партнерства у вигляді енергосервісних контрактів. За своєю суттю енергосервісний контракт — це угода з енергосервісною компанією (ЕСКО), яка дає можливість споживачеві значно скоротити витрати на енергоресурси та модернізувати енергообладнання без інвестицій зі свого боку. З боку держави таким споживачем виступають, зокрема, державні установи (школи, лікарні, університети). ЕСКО втілює проекти з підвищення енергофективності (наприклад, оновлює системи опалення, освітлення, утеплення будівель) за власні кошти «під ключ» з метою зменшення видатків на оплату за енергоносії, комунальні послуги. Зекономлені кошти розподіляють між державним бюджетом та інвестором. Таким чином, енергосервісна компанія з часом повертає свої гроші та заробляє певний відсоток. При цьому держава отримує теплі енергоефективні приміщення, не витративши жодної копійки.
М. Нефьодов зазначив: «Укладання ЕСКО-контрактів через електронну систему — інноваційний досвід України. Аналогів у світі немає. За методологією це буде найскладніший аукціон, що був реалізований у ProZorro, адже головним критерієм для вибору переможця буде не ціна, а приведена вартість — тобто показник ефективності інвестиційних проектів, які будуть пропонувати ЕСКО. Її визначають за стандартною формулою щодо кожного ЕСКО-контракту окремо, адже термомодернізація будівель — річ доволі індивідуальна».
С. Савчук повідомив, що ринок утеплення бюджетних установ України сягає 8 млрд євро. За наявними розрахунками, впровадження енергоефективних заходів у цій сфері дасть можливість зменшити споживання газу на 600–700 млн м3 щорічно. Тому голова Держенергоефективності сподівається, що проведення аукціонів через ProZorro стимулюватиме розвиток цього ринку і чесної конкуренції між енергосервісними компаніями.
Загалом в ЄС механізм укладення ЕСКО-контрактів використовують уже більше 20 років, але Україна стала першою країною, яка вивела такі торги в загальнодоступну електронну систему закупівель.
За матеріалами прес-служби Мінекономрозвитку http://www.me.gov.ua
У системі ProZorro оголошено більше 30 процедур на закупівлю енергосервісу
Публічні закупівлі енергосервісу здійснюються за процедурами публічних закупівель у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII для закупівель послуг, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII. Цей Закон застосовується до всіх замовників, які здійснюють закупівлі енергосервісу, незалежно від вартості предмета закупівлі.
Наразі на електронному майданчику Smarttender.biz активно відбувається процес впровадження відповідного функціоналу для здійснення закупівель енергосервісу.
Так, користувачі майданчика Smarttender.biz, які мають нагальну потребу розпочати конкурентну процедуру на закупівлю енергосервісу та/або спробувати зазначений функціонал у тестовому режимі (див. рис. 1), можуть звернутися з даним питання до служби технічної підтримки майданчика Smarttender.biz.
Станом на 27.10.2017 в електронній системі закупівель ProZorro оголошено 38 процедур відкритих торгів для закупівлі енергосервісу. При цьому 36 з таких закупівель — оголошені з майданчика Smarttender.biz.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»