Щодо порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій

Редакція
1998
22 Грудня 2017
Щодо порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій
1998
22 Грудня 2017

Доброго дня! Ми як учасник відкритих торгів відповідно до умов тендерної документації надали довідку про закупівлю товару в завода-виробника. Проте виявилось, що завод-виробник було притягнено до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). Чи є це підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції? Хто встановлює факт наявності антиконкурентних узгоджених дій і де можна отримати інформацію про те, чи було притягнено конкретну фірму до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій? Дякую.

Добрий день! Що стосується першого питання, то відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо учасника протягом останніх трьох років притягували до відповідальності за порушення, передбачене п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). Тобто йдеться саме про учасника закупівлі. Відповідно факт закупівлі учасником торгів товару в іншого суб’єкта господарювання, який притягували до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.

Що стосується другого питання, то відповідно до ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб’єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюють органи Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ). Визначення дій, які відносять до антиконкурентних узгоджених дій, наведено в ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

При цьому виявлення замовником ознак вчинення такого порушення, незалежно від їх очевидності, достатності тощо, не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника до того часу, поки рішення про притягнення суб’єкта господарювання до відповідальності за зазначене порушення не буде прийнято органами АМКУ. Відповідно до вимог ст. 30 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» на органи АМКУ покладено обов’язок оприлюднювати рішення за результатом розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції на офіційному веб-сайті АМКУ протягом 10 робочих днів з дня його прийняття. Інформація із цього питання доступна за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/123942.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про захист економічної конкуренції» з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, підвищення передбачуваності його застосування АМКУ чи адміністративна колегія АМКУ може надавати суб’єктам господарювання на підставі наданої ними інформації висновки у формі рекомендаційних роз’яснень щодо відповідності дій суб’єктів господарювання положенням статей 6, 10 та 13 цього Закону та статті 15-1 Закону України «Про захист від  недобросовісної конкуренції».

Детальніше з питанням антиконкурентних узгоджених дій у публічних закупівлях можна ознайомитись у випуску журналу № 12 (74) за листопад 2017 року на стор. 34–41.

Конкурентні процедури

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг за процедурами публічних закупівель

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО