Здійснення закупівлі без плану

Ірина Антонова
1901
11 Жовтня 2019
Здійснення закупівлі без плану
1901
11 Жовтня 2019

Інформація про закупівлю* UA-2018-10-10-001679-c.

Звіт про укладений договір. ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проєктування. очікувана вартість:421 297, 23 грн.

Підстава для рішення про початок моніторингу закупівлі: дані автоматичних індикаторів ризиків RISK1-10_1,RISK2-5_2,RISK2-5_3.

Інформація щодо моніторингу закупівлі

За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що замовник оприлюднив додаток до річного плану закупівель щодо проведення закупівлі з виконання проєктно-вишукувальних робіт по об’єкту «Ка-пітальний ремонт дороги…» після оприлюднення звіту про укладені договори, не дотримавшись таким чином норми ст. 4 Закону. Коментар. Звіт про укладені договори замовник оприлюднив 10.10.2018, а додаток до річного плану — 19.11.2019. У зазначеній ситуації додаток замовник оприлюднив після рішення про проведення моніторингу та до публікації висновку про результати моніторингу.

Статус***: Порушення виявлені.

Замовник не погодився зі змістом висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі та оскаржив такий висновок до суду. З позицією суду щодо даного питання знайомимось далі.

Рішення у справі № 160/9513/18 від 14.03.2019
Щодо здійснення закупівлі без додатка до річного плану

Суд встановив, що оприлюднення позивачем додатка до річного плану закупівель, до якого було включено виконання проєктно-вишукувальних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт дороги…», здійснено лише після оприлюднення звіту про укладений договір.

В обґрунтуванні правомірності своїх дій позивач вказав, що законодавством встановлено лише форму та строки оприлюднення додатка до річного плану (5 днів з дня його затвердження), однак не визначено та не обмежено порядок, черговість чи періодичність оприлюднення вказаного додатка до річного плану.

Суд зазначає, що такі доводи позивача є хибними, бо позивач є установою, яку фінансують і утримують за бюджетні кошти, діяльність з витрачання яких має відбуватися прозоро, з дотриманням принципів, що визначені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.

Отже, складання додатка до річного плану з інформацією про заплановане здійснення закупівлі не може відбуватися вже після укладення договору на придбання таких робіт чи послуг.
* Для отримання детальнішої інформації щодо проведення моніторингу закупівель можна здійснити їх пошук у системі ProZorro за унікальним номером закупівлі, наведеним у даній публікації.
** Тут і далі йдеться про Закон України «Про публічні закупівлі».  
*** Тут і далі йдеться про статус моніторингу в системі ProZorro. 
Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО