Висновки ДАСУ: незазначення замовником кінцевого строку подання тендерних пропозицій

Катерина Плашенко
1518
31 Жовтня 2022
Висновки ДАСУ: незазначення замовником кінцевого строку подання тендерних пропозицій
1518
31 Жовтня 2022

Сьогодні пропонуємо вашій увазі висновки моніторингу Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба) щодо незазначення замовником кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Останнім часом аудитори встановлюють чимало порушень саме щодо цього.

Моніторинг UA-M-2022-10-13-000004 від 26.10.2022, оголошення UA-2022-01-28-008811-b

Під час моніторингу було, зокрема, встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), а саме замовник у тендерній документації в пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» не зазначив кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушив вимоги, передбачені пунктом 14 частини другої статті 22 Закону.

Замовник у тендерній документації зазначив: «Кінцевий строк подання та розкриття тендерних пропозицій визначається електронною системою закупівель автоматично».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.

Моніторинг UA-M-2022-10-13-000095 від 21.10.2022, оголошення UA-2021-12-29-001793-b

За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону замовник у тендерній документації не зазначив кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Замовник у тендерній документації зазначив: «Дата і час кінцевого строку подання тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично та зазначаються в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.

Моніторинг UA-M-2022-10-07-000010 від 21.10.2022, оголошення UA-2022-01-18-009749-a

За результатами моніторингу процедури закупівлі, зокрема, встановлено, що на порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону в ТД замовника не зазначено таких відомостей, як кінцевий строк подання тендерних пропозицій.

Замовник у тендерній документації зазначив: «Отримана тендерна пропозиція / пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції / пропозиції всім особам на рівних умовах. Тендерні пропозиції / пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель».

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, направлених на недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пунктів 14 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.

Зважаючи на наведені висновки моніторингів, просимо звернути увагу замовників, що пунктом 14 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що в тендерній документації зазначаються такі відомості, як кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, замовнику варто зазначити в тендерній документації кінцевий строк та час подання тендерних пропозицій. Зазначення замовником в цій частині тендерної документації,  приміром, «Дата і час розкриття отриманих тендерних пропозицій визначаються електронною системою закупівель автоматично» або «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою закупівель автоматично» вважається порушенням.

Використовуйте «Шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність» та завжди пам’ятайте про підстави притягнення до адміністративної відповідальності.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО