Відповідно до частини 1 статті 44 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено адміністративну відповідальність за порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Також за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, Рахункової палати, члена Рахункової палати, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації замовник може понести кримінальну відповідальність згідно зі статтею 351¹ Кримінального кодексу України.
Пропоную взяти до уваги посилання на публікації порталу RADNUK.COM.UA, що стосуються відповідальності у публічних закупівлях.
- «Відповідальність у сфері публічних закупівель у період воєнного стану: відеороз’яснення», у якій експерт наводить основні положення щодо відповідальності в закупівельній сфері та роз’яснює їх.
- «Відповідальність у сфері публічних закупівель: чи може звільнена уповноважена особа понести відповідальність?», що порушує питання відповідальності особи за вчинене правопорушення в той час, коли вона вже не працює на відповідній посаді.
- «Відповідальність за порушення вимог Закону України „Про публічні закупівлі“ щодо локалізації», де автор виклав думки щодо можливої відповідальності за порушення норм пункту 6¹ Прикінцевих та перехідних положень Закону.
- «Порушено строки публікації звіту: краще опублікувати з порушенням чи не публікувати взагалі?», що вказує нам на можливість настання відповідальності як за порушення строків звітування, так і за неоприлюднення закупівельного звіту.
- «Перешкоджання діяльності ДАСУ в рамках публічних закупівель», у якій опрацьовано нюанси кримінальної відповідальності за статтею 351¹ Кримінального кодексу України.
Крім того, рекомендую для використання в роботі шпаргалку уповноваженої особи замовника про відповідальність.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Шпаргалки в закупівлях». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.