Враховуючи те, що при оголошенні конкурентної процедури закупівлі замовник зобов’язаний зазначати вираз «або еквівалент», кожен, хто проводить закупівлю робіт, повинен враховувати, що:
- запропонований еквівалент повинен повністю відповідати технічним, функціональним, якісним характеристикам та виконувати проєктні рішення, що були закладені в проєктній документації. При цьому неважливо, що найменування еквівалента відрізняються від проєктної документації, оскільки в ній усі найменування зазначені аналоговим (еквівалентним) методом та для того, аби розуміти, з якими технічними, функціональними та якісними характеристиками повинно бути те чи інше обладнання;
- встановити та застосувати «еквівалент» безпосередньо до робіт неможливо, адже склад робіт визначається на підставі завдання на проєктування та нормативно-правових актів, які регулюють відносини в даній сфері, зокрема: ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації», Національний стандарт України ДСТУ-Н Б А.2.2-10:2012 «Настанова з організації проведення експертизи проектної документації на будівництво», Національний стандарт України «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Національний стандарт України «Настанова щодо визначення прямих витрат у вартості будівництва» ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 та інші;
- при складанні тендерної документації застосовується термін «або еквівалент» до матеріалів, устаткування, обладнання та інвентарю, які входять до складу робіт.
Також обов’язково читайте статтю «Застосування еквівалента при здійсненні закупівель робіт у чинній редакції Закону про закупівлі» на порталі RADNUK.COM.UA і дізнавайтесь більше стосовно цієї теми та ознайомлюйтесь з прикладами того, як варто і не варто встановлювати вимогу в тендерній документації щодо виразу «або еквівалент» під час закупівлі робіт.
Додатково: