Найчастіше замовники використовують єдиний критерій оцінки — найнижчу ціну, тож даємо декілька порад для формування переможної ціни:
1. проаналізуйте попередні процедури закупівлі замовника за цим предметом закупівлі та вивчіть:
- яка кількість учасників брала участь в електронному аукціоні;
- з якими цінами виходили учасники на попередні електронні аукціони;
- наскільки ціни конкурентів були нижчими за очікувану вартість замовника;
- як учасники знижували ціну в кожному раунді електронного аукціону;
2. враховуйте проаналізовані дані під час формування ціни тендерної пропозиції;
3. чітко визначте собівартість товару / роботи / послуги, яка пропонується на закупівлю, та погодьте кінцеву вартість тендерної пропозиції / пропозиції, нижче якої понижатися не є економічно доцільним;
4. розрахуйте ціну тендерної пропозиції в окремому файлі, найзручнішим можна вважати Excel, адже формат цього файлу дуже зручний для перерахунку в разі зміни даних. Також слід завчасно розрахувати попередні кроки на кожному раунді аукціону, кінцеву ціну, понижатися нижче якої недоцільно.
Як проаналізувати свій ринок у публічних закупівлях за допомогою модуля аналітики BI ProZorro, читайте у статті «Як бізнесу оцінити ринок у публічних закупівлях? Частина 1: аналіз попиту».
Якщо ціна учасника до початку електронного аукціону є найнижчою серед інших учасників, він зможе понижатися останнім, після інших учасників, що, звичайно, буде його конкурентною перевагою, оскільки буде зрозуміло, до якого рівня зменшили ціни конкуренти.
Частиною 3 статті 29 Закону передбачені й інші критерії оцінки, такі як вартість життєвого циклу або умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та / або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Згідно з частиною 8 статті 29 Закону питома вага цінового критерію / вартості життєвого циклу не може бути нижчою ніж 70 %, за винятком проведення конкурентного діалогу. Усі критерії в сукупності мають дорівнювати 100 %.
У разі участі у процедурі закупівлі / спрощеній закупівлі, у якій встановлені нецінові критерії оцінки, учасник має бути дуже уважним, адже розробляти стратегію перемоги потрібно в інший спосіб, ніж зазвичай. Учасник повинен намагатися по нецінових критеріях оцінки отримати максимальний відсоток, так у нього з’являється можливість запропонувати більш високу ціну тендерної пропозиції, та він усе одно може мати перевагу перед опонентами, у яких відсоток по нецінових критеріях нижчий. Більше щодо нецінових критеріїв оцінки читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статтях «Як перемогти з найвищою ціною: нецінові критерії оцінки», «Закупівлі за неціновими критеріями» та «Практика органу оскарження щодо нецінових критеріїв оцінки».
Шлях до перемоги буває нелегким. Важливо вистояти, зуміти обійти всіх і довести оточуючим, що саме ти гідний бути першим. Хай у вашій роботі та житті буде багато перемог, а наші поради допоможуть вам перемагати у публічних закупівлях.
Більше інформації щодо цього питання читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:
- «Як перемогти з найвищою ціною: нецінові критерії оцінки»;
- «Закупівлі за неціновими критеріями»;
- «Практика органу оскарження щодо нецінових критеріїв оцінки».
Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: 8 вказівок для підготовки “ідеальної” тендерної пропозиції: прямуємо до перемоги