Лист Держенергоефективності про щорічні платежів виконавцю енергосервісу

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України за результатами опрацювання листа ТОВ «Тендерне агентство Радник» від 17.09.2025 № 17/09 щодо роз’яснень про щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору; фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу до проведення аукціону, та в межах повноважень повідомляє.

Відповідно до частини третьої статті 3 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» (далі – Закон), тендерна документація на закупівлю енергосервісу повинна містити вимоги щодо подання учасниками тендерної пропозиції зокрема такої інформації:

  • пропонований строк енергосервісного договору;
  • щорічні платежі виконавцю енергосервісу, розраховані з урахуванням пропонованого строку дії енергосервісного договору;
  • щорічне скорочення витрат замовника енергосервісу;
  • рівень скорочення споживання відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг;
  • фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу;
  • ціна енергосервісного договору.

Таким чином, замовник має право і зобов’язаний вимагати зазначену інформацію від учасників процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.

Водночас, згідно з абзацом третім частини першої статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.

Оскільки показники щорічних платежів виконавцю енергосервісу та фіксований відсоток скорочення витрат замовника є складовими розрахунку ціни енергосервісного договору, ця інформація належить до відомостей про ціну тендерної пропозиції і не підлягає розкриттю до початку електронного аукціону.

Враховуючи наведене, замовник має право та обов’язок вимагати від учасників процедури закупівлі подання інформації, визначеної частиною третьою статті 3 Закону, зокрема щодо щорічних платежів виконавцю енергосервісу та фіксованого відсотка скорочення витрат замовника, однак така інформація є складовою ціни тендерної пропозиції та не підлягає розкриттю до моменту проведення електронного аукціону.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО