Лист Мінекономіки щодо застосування норм локалізації державними замовниками оборонних закупівель, які здійснюють закупівлі згідно з Постановою № 1275
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)
№ 3302-07/50123-07 від 23.07.2025
Мінекономіки розглянуло лист товариства з обмеженою відповідальністю “Тендерне агентство Радник” щодо застосування норм локалізації державними замовниками оборонних закупівель, які здійснюють закупівлю згідно з Постановою №1275 та повідомляє наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон № 922-VIII) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону № 922-VIII встановлено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, зокрема замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону № 922-VIII, виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відповідний розмір.
Водночас, виходячи зі змісту пункту 9 статті 3 Закону № 922-VIII, особливості здійснення закупівель, визначених Законом № 922-VIII для гарантованого забезпечення потреб оборони встановлюються окремим законом.
Так, Закон України “Про оборонні закупівлі” (далі – Закон № 808-IX) визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.
У свою чергу, згідно статті 30 Закону № 808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану державних замовників у сфері оборони від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених статтею 30 Закону.
Поряд з цим, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – Постанова № 1275), якою затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних
загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Виходячи з вищенаведеного, Закон № 808-IX та Постанова № 1275 не містять вимог щодо ступеню локалізації виробництва під час здійснення закупівель оборонного призначення.
Слід зазначити, що відповідь на аналогічне питання міститься в запиті № 1225/2022, що розміщений на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=0c26f700-54a7-4d23-9280-c810b18b55cf&lang=uk-
UA
Разом з тим, повідомляємо, що листи Мінекономіки не встановлюють норм права та мають виключно інформативний характер.
Error: Contact form not found.
зателефонуємо Вам найближчим часом!