Питання закупівлі електричної енергії набирає актуальності, коли замовники готуються до забезпечення електроенергією у 2025 році, тому фахівці порталу Радник підготували корисну статтю, яка допоможе швидко та ефективно організувати такі закупівлі. Цього тижня також пропонуємо розібратися з поняттям «еквівалент», як учасник може повідомити через електронну систему про продовження строку дії тендерної пропозиції, як замовнику оскаржити у суді висновок моніторингу ДАСУ, а також з оприлюдненням інформації про закупівлі відповідно до пункту 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
- Купуючи електричну енергію, замовник розуміє, що вартість такого предмета закупівлі буде змінюватися щомісяця. Враховуючи таку тенденцію, вже на етапі підготовки проведення закупівлі важливо звернути особливу увагу на проєкт договору. Зокрема, у проєкті договору доцільно визначити порядок розрахунку та зміни ціни постачання електричної енергії, для того щоб учасники, які візьмуть участь у закупівлі електричної енергії, розуміли, з яких показників складається ціна за 1 кВт‧год електричної енергії і яким чином вона може змінюватись в процесі виконання договору. Які ще є важливі моменти під час організації закупівлі електричної енергії, дізнаєтеся зі статті «Поради щодо закупівлі електричної енергії на 2025 рік».
- Відповідно до абзаців 3 і 7 пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель. У випадку непродовження строку дії тендерної пропозиції з ініціативи замовника або ж відсутності в електронній системі повідомлення про таке продовження з ініціативи учасника така пропозиція повинна бути відхилена з підстави абзацу 3 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Як в електронній системі повідомити про продовження строку дії тендерної пропозиції, розказали у статті «Лайфхак, як повідомити про продовження строку дії тендерної пропозиції. Практика АМКУ».
- Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) в разі, якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Більше дізнаєтеся у статті «Усе, що необхідно знати учасникам про поняття „еквівалент“».
- Відповідно до пункту 11 Особливостей в разі здійснення закупівель товарів, робіт та послуг без використання ЕСЗ замовник оприлюднює, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Абзацом 2 пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону зазначено, що при цьому істотні умови таких договорів не можуть змінюватися після їх підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених Особливостями. Як правильно замовникам врахувати норми, передбачені пунктом 3-8 розділу Х Закону у разі укладення договорів відповідно до пункту 11 Особливостей, описали у статті «Допороговий договір укладений до 23.10.2024: чи застосовувати норми „прозорого будівництва“?».
- У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку органу державного фінансового контролю, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Деяких замовників може вводити в оману строк оскарження, який зазначається в електронній системі закупівель, зокрема на сайті Prozorro, оскільки в розділі «Кінцевий строк оскарження» зазначається строк, до якого необхідно оскаржити висновок моніторингу. Наприклад, якщо у системі зазначено «Кінцевий строк оскарження: 15.12.2024», то останній день подання скарги — 14.12.2024. Як та в яких випадках замовник може оскаржити висновок моніторингу, детально описали у статті «Як оскаржити висновок моніторингу ДАСУ».
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити повідомлення про продовження строку дії тендерної пропозиції.