Лист Мінекономіки щодо здійснення закупівель

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)

📋

№ 3323-04/32328-06 від 03.07.2023

📋

Органи державної влади,
органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства
та інші суб’єкти сфери публічних
закупівель

📋

Щодо здійснення закупівель

📋

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель інформує.

📋

Щодо змін, внесених до порядку визначення предмета закупівлі

📋

З 23 червня 2023 року набув чинності наказ Міністерства економіки України від 03 квітня 2023 р. № 1811 “Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі” (зареєстровано в Міністерстві юстиції України
06 червня 2023 р. за № 943/39999), яким наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 р. № 708 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”
(далі – Порядок) в частині, що стосується порядку визначення предмета закупівлі робіт, приведено у відповідність до положень кошторисних норм України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року
№ 281.

📋

Крім цього, розділ ІІ Порядку, який містить особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг доповнено пунктами 22 – 25 відповідно. З огляду на це, звертаємо увагу, що:

📋

  • визначення предмета закупівлі послуг з підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників здійснюється за змістом, обсягом, видом, формою, суб’єктом та місцем надання послуг підвищення кваліфікації окремо для кожного педагогічного (науково-педагогічного) працівника;
  • визначення централізованою закупівельною організацією предмета закупівлі товарів і послуг, що закуповуються нею в інтересах замовників, здійснюється з урахуванням положень пункту 3 розділу I цього Порядку шляхом об’єднання наявних у централізованої закупівельної організації потреб у закупівлі товарів, послуг, отриманих від замовників, або окремо за кожною потребою замовника в закупівлі товарів, послуг, що подана до централізованої закупівельної організації;
  • визначення предмета закупівлі послуг щодо проведення експертною установою, експертом або експертами експертизи для з’ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, послуг спеціалістів для надання консультацій / пояснень / довідок / висновків / безпосередньої технічної допомоги під час досудового розслідування і судового розгляду з питань, що потребують відповідних спеціальних знань і навичок, здійснюється окремо за кожним прийнятим процесуальним рішенням слідчого, керівника органу досудового розслідування;
  • визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для протокольного забезпечення візитів в Україну іноземних делегацій на чолі з главами оборонних відомств іноземних держав, їх заступниками та державними секретарями оборонних відомств іноземних держав, а також під час проведення заходів міжнародного співробітництва за участю Міністра оборони України, його заступників та державного секретаря Міністерства оборони України з офіційними представниками іноземних держав, дипломатичних представництв іноземних держав, міжнародних організацій, акредитованих в Україні, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного візиту та заходу.”.
  • 📋

Щодо затвердження класифікатора медичних виробів

📋

З 15 червня 2023 року набув чинності наказ Міністерством економіки України від 24 травня 2023 р. № 4139 “Про затвердження національного класифікатора НК 024:2023 та скасування національного класифікатора
НК 024:2019”.

📋

Національний класифікатор НК 024:2023 “Класифікатор медичних виробів” розроблено з метою уніфікації технічної, економічної інформації, ідентифікації медичних виробів у відповідності до системи загальновизнаних міжнародних дескрипторів.

📋

Об’єктами класифікації є вироби, на які поширюється дія: Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753; Технічного регламенту щодо
медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 754; Технічного регламенту щодо активних медичних виробів, які імплантують, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 755.

📋

Своєю чергою, порядок розміщення інформації про публічні закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та передбачає зокрема, що у разі визначення предметом закупівлі медичного виробу,
додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора.

📋

Отже, з 15.06.2023 інформація щодо коду та назви медичного виробу вказується згідно національного класифікатора НК 024:2023 “Класифікатор медичних виробів”, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 24 травня 2023 р. № 4139.

📋

Щодо здійснення закупівлі послуг з енергосервісу

📋

З 21 червня 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 621 “Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – постанова № 621), якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – постанова № 1178, Особливості).

📋

Постанова № 621 визначила особливості здійснення публічних закупівель енергосервісу в умовах правового режиму воєнного стану для спрощення та уточнення окремих питань таких закупівель в рамках загального тимчасового підходу спрощення процедур закупівель для усіх товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад в частині підвищення енергоефективності інфраструктури.

📋

В пункті 3 Особливостей передбачено, що положення частин п’ятої, шостої, восьмої (з урахуванням положень пунктів 68-76 цих особливостей) і дев’ятої статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) застосовуються на умовах, визначених Законом.

📋

Разом з тим постановою № 621 передбачено умови як для проведення відкритих торгів, так і для укладання договору без використання електронної системи закупівель для закупівлі послуг енергосервісу.

📋

При цьому тендерна документація, крім складових, що визначені законодавством, також повинна містити базовий річний рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.

📋

Базовий річний рівень не затверджується виконавчим органом відповідної місцевої ради/місцевим органом виконавчої влади — щодо об’єктів комунальної власності; центральним органом виконавчої влади, до сфери
управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності).

📋

Водночас Особливостями передбачено, що у разі проведення процедури відкритих торгів для укладення енергосервісного договору замовник енергосервісу може не оприлюднювати в електронній системі закупівель
інформацію з обмеженим доступом або інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці і порядку. Перелік такої інформації визначається відповідно до Законів України “Про доступ до публічної інформації” та “Про державну таємницю”.

📋

Поряд з цим Особливостями визначено перелік підстав для здійснення закупівлі послуг енергосервісу без застосування відкритих торгів.

📋

Водночас відповідно до пункту 73 Особливостей замовник енергосервісу після прийняття рішення про намір укласти енергосервісний договір з учасником-переможцем не подає істотні умови договору на затвердження Держенергоефективності — щодо об’єктів державної власності; ВР АР Крим, відповідній місцевій раді — щодо об’єктів комунальної власності. Також замовник не відміняє тендер через незатвердження істотних умов енергосервісного договору.

📋

Відповідно до Особливостей замовник енергосервісу укладає енергосервісний договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі енергосервісу, у строки, що визначені частиною шостою
статті 33 Закону.

📋

При цьому Особливостями передбачено, що за результатами закупівлі енергосервісу без застосування відкритих торгів замовник енергосервісу оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю,
укладений без використання електронної системи закупівель, енергосервісний договір та всі додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

📋

Отже, відповідно до Особливостей закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з урахуванням положень, визначених цим розділом особливостей.

📋

Крім цього, звертаємо увагу, що статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. У зв’язку з цим, закупівлі товарів, робіт і послуг, що розпочаті до набрання цими нормативно-правовими актами чинності, завершуються у порядку, що діяв до набрання ними чинності.

📋

Директор департаменту
сфери публічних закупівель
та конкурентної політики

📋

Ганна МЕДВЄДНІКОВА

📋

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО