Фахівці порталу «Радник» активно відслідковують зміни в законодавстві та продовжують з’ясовувати, як на практиці застосовувати нові вимоги, зокрема у сфері оборонних закупівель. Пропонуємо переглянути матеріали, опубліковані цього тижня, які будуть корисними для вашої роботи та допоможуть бути в курсі останніх тенденцій у галузі публічних закупівель.
- На сьогодні у закупівельників оборонної сфери виникають питання, щодо яких саме договорів необхідно звітувати, адже ці попередні договори укладались за різними нормативними документами.
Як звітувати про договори, які укладено з 24.02.2022 по 23.03.2023 та які укладено у період з 24.03.2023 по 23.04.2023, розглядаємо у статті «Зберігаємо спокій та оприлюднюємо інформацію про оборонні закупівлі з 24.04.2023, враховуючи актуальні зміни до законодавства». Також наводимо алгоритм здійснення оборонних закупівель з 24.04.2023 у статті «Алгоритм здійснення оборонних закупівель з 23.04.2023: необхідно розміщувати звіт і зміни до договору».
- Згідно з пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у: громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Які саме документи посвідчують проживання іноземців на території Україні на законних підставах, розглядаємо в статті «Як перевірити, що громадянин рф чи білорусі проживає в Україні на законних підставах, та які документи це посвідчують?».
- Зміни до договору не завжди встановлюються на майбутнє — нерідко виникає ситуація, коли додаткова угода необхідна для фіксації вже впроваджених сторонами змін. У такій ситуації єдиний спосіб надати легітимності змінам — застосувати статтю 631 Цивільного кодексу України, надавши додатковій угоді зворотної дії в часі. Надаючи додатковій угоді зворотної дії в часі, слід бути пильним, аби «збіглися» момент події, з якого набирає чинності додаткова угода, і підстава для внесення відповідних змін. Зворотна дія додаткової угоди не може використовуватися для уникнення застосування штрафних санкцій. Усі поради і підказки, як зробити це правильно, ми узагальнили для вас у статті «Три золоті правила зворотної дії у часі в додаткових угодах до договору про закупівлю».
- У разі закупівлі одним договором декількох предметів закупівлі замовнику доведеться створювати окремо зміни до річного плану і звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, на кожен предмет закупівлі. Як це правильно оформити, наскільки це раціональний підхід і які існують альтернативи даному способу, визначаємо в статті «Закупівля одним договором декількох предметів закупівлі з різними кодами ДК 021:2015».
У розділі «Зразки документів» на порталі «Радник» ви можете знайти актуальні приклади документів, які ми постійно оновлюємо. Ці зразки ми готуємо з метою забезпечити вам максимально зручний і ефективний процес роботи. Зокрема, радимо звернути увагу на добірку «Договори та додаткові угоди», у якій додано приклад додаткової угоди за підпунктом 7 пункту 19 Особливостей із застосуванням статті 631 ЦКУ.