Лист-відповідь Мінекономіки щодо надання роз’яснень про застосування законодавства у сфері закупівель
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)
№ 3332-05/1617-07 від 13.01.2023
На № 30/11 від 30.11.2022
ТОВ “Тендерне Агентство Радник”
Щодо розгляду листа
Мінекономіки розглянуло лист товариства з обмеженою відповідальністю “Тендерне Агентство Радник” щодо надання розʼяснень застосування законодавства у сфері закупівель та в межах компетенції повідомляє.
Відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон про публічні закупівлі), який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Пунктом 6 частини пʼятої статті 3 Закону про публічні закупівлі визначено що дія Закону про публічні закупівлі не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи і послуги, що закуповуються на підставі договорів між центральним органом виконавчої влади, відповідальним за формування та реалізацію державної політики у сфері національної безпеки, у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва, та спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі. Закупівля таких товарів, робіт і послуг здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими відповідними спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі.
Закон України “Про оборонні закупівлі” (далі – Закон про оборонні закупівлі) визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.
Відповідно до статті 30 Закону про оборонні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану особливості здійснення оборонних закупівель визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз.
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – постанова № 1275), якою затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості № 1275), які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі – закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі – державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку до Особливостей № 1275), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель/спрощених закупівель, визначених Законами України “Про оборонні закупівлі” та “Про публічні закупівлі”.
Державні контракти (договори) укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 “Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419) (далі – постанова № 335).
Постановою № 335 передбачено, що на період воєнного стану ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору). При цьому під час розрахунку ціни враховуються всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг.
Крім того, під час розрахунку та встановлення цін положення щодо визначення ціни на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів, встановлені Порядком формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 309 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1737), та умови договорів, укладених відповідно до цього Порядку, не
застосовуються.
Поряд з цим, відповідальність за неправильність розрахунку, необґрунтованість витрат за статтями калькуляції витрат несе виконавець державного контракту (договору).
Принагідно інформуємо, що наразі ведеться робота щодо внесення відповідних змін до пункту 1 постанови № 335.
Крім того повідомляємо, що листи Мінекономіки не є нормативно-правовими актами, вони мають лише роз’яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правових норм
Заступник Міністра
економіки України
Надія БІГУН
Error: Contact form not found.