Постанова КМУ “Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків”
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 24 лютого 2016 р. № 166
Київ
Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 396 від 01.07.2016
№ 553 від 09.08.2017
№ 380 від 16.05.2018
№ 704 від 10.07.2019
№ 916 від 06.11.2019
№ 1178 від 12.10.2022
№ 677 від 04.07.2023
№ 804 від 04.08.2023
№ 382 від 02.04.2024
№ 597 від 24.05.2024}
Відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України постановляє:
{Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
1. Затвердити Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, що додається.
2. Скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2014 р. № 44 “Про затвердження Порядку організації та проведення конкурсного відбору електронних майданчиків та операторів електронних майданчиків” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 18, ст. 536).
ПОРЯДОК
функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків
{У тексті Порядку слова і цифру “частині першій статті 2” замінено словами і цифрами “пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
{У тексті Порядку слова “авторизація/попередня авторизація” в усіх відмінках замінено словом “авторизація” у відповідному відмінку; слова “авторизований/попередньо авторизований” в усіх відмінках і формах числа, крім абзацу першого пункту 51, замінено словом “авторизований” у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
1. Цей Порядок визначає вимоги до функціонування електронної системи закупівель, процедуру проведення авторизації електронних майданчиків та скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
авторизація електронного майданчика – підключення за рішенням Мінекономіки (далі – Уповноважений орган) електронного майданчика до веб-порталу Уповноваженого органу на підставі рішення комісії;
{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 916 від 06.11.2019}
адміністратор електронної системи закупівель (далі – адміністратор) – юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу;
вартість закупівлі – очікувана вартість закупівлі або ціна енергосервісного договору, зазначена учасником у тендерній пропозиції (у разі здійснення закупівлі енергосервісу відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”);
заявка на авторизацію (далі – заявка) – заявка, яка подається оператором електронного майданчика Уповноваженому органу для авторизації електронного майданчика відповідно до вимог цього Порядку;
оператор електронного майданчика – юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика;
оператор авторизованого електронного майданчика – юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який авторизований відповідно до вимог цього Порядку;
користувач – учасник, постачальник товарів, надавач послуг, виконавець робіт, замовник, централізована закупівельна організація, державні (зокрема казенні) та комунальні підприємства, їх дочірні підприємства, об’єднання підприємств, а також господарські товариства, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, орган оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи;
конфіденційна інформація – інформація про обліковий запис та пароль користувача, за допомогою якого забезпечується доступ до авторизованого електронного майданчика, інформація про учасника та його тендерну пропозицію та/або пропозицію учасника закупівлі до моменту розкриття тендерних пропозицій та/або пропозицій учасника закупівлі та інформація, що визначена учасником як конфіденційна згідно з вимогами Закону України “Про публічні закупівлі”;
комісія щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель (далі – комісія) – постійно діюча комісія, що утворюється Уповноваженим органом з метою розгляду питань діяльності електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків в електронній системі закупівель та інших питань, визначених цим Порядком. Рішення комісії, крім рішення, передбаченого у пункті 9-1 цього Порядку, мають рекомендаційний характер;
{Абзац десятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}
{Абзац одинадцятий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
продуктивний ключ – ідентифікатор авторизованого електронного майданчика для проведення роботи в електронній системі закупівель;
робочий час – проміжок часу з понеділка до п’ятниці з 8 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин (крім вихідних та святкових днів);
тестовий ключ – ідентифікатор електронного майданчика для здійснення розроблення і тестування інформаційно-комунікаційної системи відповідно до рівня акредитації, визначених у пунктах 37-41 цього Порядку, перед авторизацією;
{Абзац чотирнадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
технічний збій – збій в роботі авторизованого електронного майданчика, що призводить до недоступності онлайн-сервісів, відповідно до рівнів акредитації, визначених у пунктах 37-41 цього Порядку, для користувачів авторизованого електронного майданчика.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, інших нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до них.
{Абзац шістнадцятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
3. В електронній системі закупівель повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
Вимоги щодо забезпечення захисту інформації та кібербезпеки в електронній системі закупівель визначаються адміністратором з урахуванням вимог законодавства у сфері захисту інформації та кібербезпеки, який інформує про них Уповноважений орган.
Підключення електронного майданчика як авторизованого до електронної системи закупівель здійснюється адміністратором після виконання вимог, визначених в документації на комплексну систему захисту інформації електронної системи закупівель, за умови створення на такому електронному майданчику комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
Оператор електронного майданчика створює комплексну систему захисту інформації своєї інформаційно-комунікаційної системи самостійно за умови погодження технічного завдання на її створення адміністратором і Держспецзв’язку та отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації.
Оператор авторизованого електронного майданчика забезпечує своєчасне продовження строку дії атестата відповідності комплексної системи захисту інформації у порядку, передбаченому законодавством.
Засоби криптографічного захисту інформації, у тому числі засоби кваліфікованого електронного підпису, що використовуються в роботі авторизованого електронного майданчика, повинні мати експертні висновки або сертифікати відповідності за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
Оператор авторизованого електронного майданчика повинен надавати звіт з інформаційної безпеки у форматі і строк, що визначені адміністратором, у разі виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою.
У разі виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою, адміністратор протягом одного робочого дня подає відповідний звіт на розгляд комісії. Комісія протягом п’яти робочих днів розглядає звіт та приймає одне з таких рішень:
відключення авторизованого електронного майданчика від електронної системи закупівель;
усунення оператором авторизованого електронного майданчика виявлених порушень та інформування адміністратора про їх усунення у строк, визначений комісією, але не більш як 60 календарних днів.
Адміністратор може вимагати від оператора авторизованого електронного майданчика проведення перевірки факту усунення виявлених порушень із залученням зовнішніх сертифікованих спеціалістів або організацій.
Для підтвердження факту усунення оператором авторизованого електронного майданчика порушень адміністратор протягом одного дня з дня усунення порушень подає на розгляд комісії інформацію про результати перевірки факту усунення порушень для прийняття комісією відповідного рішення.
{Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
4. Реєстрація користувача в електронній системі закупівель здійснюється одним із способів ідентифікації шляхом:
1) використання засобів електронної ідентифікації відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги”;
2) використання сервісів ідентифікації, які надаються установами банку відповідно до законодавства;
3) ідентифікації через отримання авторизованим електронним майданчиком банківського платежу від користувача. Оператор авторизованого електронного майданчика надає рахунок користувачу для оплати. Після перевірки оператор авторизованого електронного майданчика може або повернути платіж користувачу, або зарахувати його у вигляді плати за реєстрацію відповідно до умов договору між користувачем і оператором авторизованого електронного майданчика;
4) ідентифікації через оператора мобільного зв’язку відповідно до законодавства;
5) ідентифікації через підписання договору між користувачем та оператором авторизованого електронного майданчика.
5. Оператор авторизованого електронного майданчика справляє з учасника плату за надання доступу до електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісів), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, для подання учасником тендерної пропозиції/пропозиції. Така плата розраховується за кожну подану учасником тендерну пропозицію/пропозицію учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, через зазначені електронні сервіси, та становить:
{Абзац перший пункту 5 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
1) один неоподатковуваний мінімум доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) сім неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривен;
4) тридцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) двісті неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством, є однаковим для всіх операторів авторизованих електронних майданчиків і не може встановлюватися операторами авторизованих електронних майданчиків самостійно.
{Абзац восьмий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
У разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оператор авторизованого електронного майданчика повертає плату учаснику/переможцю, крім випадків, коли пропозиція учасника/переможця була відхилена.
6. Адміністратор справляє плату з оператора авторизованого електронного майданчика за надання доступу до веб-порталу Уповноваженого органу (онлайн-сервісу). Така плата розраховується за кожну подану учасником тендерну пропозицію/пропозицію учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, та становить:
{Абзац перший пункту 6 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
1) 5 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) 25 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) 80 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривень;
4) 110 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) 500 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) 1100 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством.
{Абзац восьмий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
Порядок та умови оплати визначаються у договорі між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором. У разі коли торги відмінені або визнані такими, що не відбулися, плата з оператора авторизованого електронного майданчика на забезпечення функціонування та розвиток веб-порталу Уповноваженого органу за подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції учасника закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель через електронні сервіси з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, та за користування зазначеними електронними сервісами не справляється, а якщо плата відповідно до договору вже була справлена, вона повертається учаснику, крім випадків, коли така пропозиція учасника/переможця була відхилена.
7. Адміністратором за надання доступу до електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісів), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету, сплачується винагорода оператору авторизованого електронного майданчика, на якому замовником, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємством, їх дочірніми підприємствами, об’єднанням підприємств, а також господарськими товариствами, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, було розміщено оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, результатом якої є оприлюднення договору про закупівлю, або оголошення щодо закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій статті 3 Закону, і результатом якої є рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт.
{Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023; в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
Така винагорода розраховується за кожний оприлюднений договір про закупівлю або за кожне рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт та становить:
{Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
1) 3 гривні – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 20 тис. гривень;
2) 15 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 50 тис. гривень;
3) 40 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 200 тис. гривень;
4) 60 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить не більш як 1 млн. гривень;
5) 300 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 1 млн. гривень;
6) 600 гривень – у разі, коли вартість закупівлі становить більш як 4 млн. гривень.
Під час здійснення публічної закупівлі енергосервісу розмір винагороди, встановлений у цьому пункті, визначається залежно від вартості закупівлі, зазначеної учасником/учасником-переможцем у тендерній пропозиції.
Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством.
{Абзац пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
Виплата винагороди здійснюється відповідно до умов, визначених у договорі між адміністратором та оператором авторизованого електронного майданчика.
{Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
8. Користувач несе відповідальність за свої дії, які вчиняються ним в електронній системі закупівель, та дії осіб, які вчиняються від його імені з використанням його даних персональної ідентифікації.
Користувач несе відповідальність за зміст інформації, яка оприлюднюється в електронній системі закупівель. Оператор авторизованого електронного майданчика має право здійснювати контроль за інформацією, що розміщується користувачем, та повідомляти йому, а також комісії про факт розміщення користувачем інформації неналежного змісту.
9. У разі розміщення в електронній системі закупівель інформації шкідливого та/або образливого характеру, та/або інформації, що не стосується проведення закупівлі, Уповноважений орган на підставі рішення комісії приймає рішення про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до такої інформації.
У разі розміщення в електронній системі закупівель інформації, що містить персональні дані особи, яка не надавала згоду на їх публікацію, Уповноважений орган приймає на підставі рішення комісії рішення про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до такої інформації технічними засобами.
{Пункт 9 в редакції Постанови КМ № 1178 від 12.10.2022}
9–1. У разі оприлюднення користувачем в електронній системі закупівель інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, за зверненням замовника, який оприлюднив таку інформацію в електронній системі закупівель та/або який здійснює закупівлю, під час якої була оприлюднена така інформація іншим користувачем, адміністратор вчиняє дії в електронній системі закупівель з припинення публічного доступу до такої інформації на підставі рішення комісії про надання адміністраторові дозволу на припинення публічного доступу до інформації з обмеженим доступом або інформації, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, зокрема шляхом припинення публічного доступу до інформації про закупівлю, під час якої була оприлюднена інформація з обмеженим доступом або інформація, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану в Україні може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку.
{Порядок доповнено пунктом 9–1 згідно з Постановою КМ № 1178 від 12.10.2022; в редакції Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
{Пункт 10 виключено на підставі Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
Основні завдання та функції адміністратора
11. Адміністратор здійснює тестування електронних майданчиків з метою їх авторизації та проводить тестування авторизованих електронних майданчиків з метою перевірки їх функціональних характеристик і можливостей.
12. Адміністратор здійснює погодження технічного завдання оператора електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика з метою створення комплексної системи захисту інформації.
Порядок погодження технічного завдання на створення комплексної системи захисту інформації визначається адміністратором.
13. Умови використання користувачем електронної системи закупівель для здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій статті 3 Закону, з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт визначаються адміністратором.
{Абзац перший пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
Умови використання замовниками електронної системи закупівель для здійснення закупівель (крім закупівель з використанням електронного каталогу) відповідно до пункту 11 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, встановлюються адміністратором.
{Пункт 13 в редакції Постанови КМ № 1178 від 12.10.2022}
14. Адміністратор повідомляє комісію про:
{Абзац перший пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
1) непередачу на веб-портал Уповноваженого органу або неприйняття з веб-порталу Уповноваженого органу документів (оновлення документів) або окремих файлів;
2) неправильну ідентифікацію користувача під час реєстрації;
3) технічні збої та випадки порушень, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку;
{Абзац четвертий пункту 14 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
4) технічні втручання в дані або підміну даних в електронній системі закупівель;
5) невиконання умов договору, укладеного між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором;
6) розкриття конфіденційної інформації, до якого належать дії особи, спрямовані на передачу інформації (відомостей) третій особі без отримання попередньої згоди щодо вчинення таких дій у особи, яка є власником такої конфіденційної інформації;
7) недоступність авторизованого електронного майданчика;
8) виявлення невідповідностей в роботі авторизованого електронного майданчика за результатами проведення адміністратором тестування та неусунення таких невідповідностей;
9) виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою.
Технічні збої та випадки порушень, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку, фіксуються і реєструються адміністратором та оприлюднюються за рішенням комісії на веб-порталі Уповноваженого органу.
{Абзац одинадцятий пункту 14 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
15. У разі внесення змін до законодавства у сфері публічних закупівель та/або прийняття нових нормативно-правових актів адміністратор розробляє та оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу зміни до стандартних сценаріїв тестування. Адміністратор інформує оператора авторизованого електронного майданчика про зміни до стандартних сценаріїв тестування.
Адміністратор визначає строки та порядок доопрацювання і тестування функціоналу авторизованого електронного майданчика та інформування адміністратора оператором авторизованого електронного майданчика про їх результати. Строк для доопрацювання не може бути меншим, ніж п’ять робочих днів.
{Пункт 15 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
16. Адміністратор проводить тестування авторизованих електронних майданчиків з метою перевірки їх функціональних характеристик та можливостей. Строк проведення тестування визначається адміністратором.
У разі виявлення недоліків і невідповідностей функціональних характеристик та можливостей авторизованого електронного майданчика адміністратор визначає строк для доопрацювання такого майданчика оператором.
У разі повторного непроходження тестування авторизованого електронного майданчика адміністратор надсилає висновок про результати тестування до комісії для прийняття рішення про відключення.
1) здійснювати модернізацію електронної системи закупівель та вносити зміни до її функціональності за погодженням з Уповноваженим органом;
2) проводити перевірку функціональності та здійснювати тестування роботи електронної системи закупівель як у цілому, так і окремих її складових (авторизованих електронних майданчиків);
3) виявляти та фіксувати технічні збої в роботі авторизованих електронних майданчиків та порушення в роботі електронної системи закупівель, а також порушення, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку;
{Підпункт 3 пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
4) відключати авторизований електронний майданчик від електронної системи закупівель у разі прийняття Уповноваженим органом рішення про відключення авторизованого електронного майданчика;
5) звертатися до комісії з питань функціонування електронної системи закупівель;
6) затверджувати для користувачів (крім замовників та учасників) інструкції (регламенти, положення тощо) про порядок роботи (взаємодії) в електронній системі закупівель;
6–1) здійснювати припинення публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пунктів 9 і 9–1 цього Порядку;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 6-1 згідно з Постановою КМ № 1178 від 12.10.2022}
6-2) вчиняти дії з виключення товарів з переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (далі — перелік) у випадках, передбачених Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 “Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 63, ст. 3807);
7) безоплатно генерувати та передавати за запитом замовника ключ для перенесення інформації та документів, які були створені на авторизованому електронному майданчику, у тому числі щодо якого прийнято Уповноваженим органом рішення про відключення, у разі здійснення реєстрації на іншому авторизованому електронному майданчику;
{Підпункт 7 пункту 17 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
8) здійснювати припинення публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пункту 9 цього Порядку;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
9) інформувати про технічні вимоги та/або обмеження щодо функціонування електронної системи закупівель;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 9 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
10) вчиняти дії, спрямовані на розвиток та покращення електронної системи закупівель, у тому числі інформаційної безпеки електронної системи закупівель;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 10 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
11) на виконання рішення комісії здійснювати відключення авторизованого електронного майданчика від рівня (рівнів) акредитації;
{Пункт 17 доповнено підпунктом 11 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
12) вчиняти інші дії, передбачені законодавством.
{Пункт 17 доповнено підпунктом 12 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Основні вимоги та зобов’язання оператора електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика
18. Оператор електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика повинен відповідати таким вимогам:
1) наявність реєстрації в установленому законодавством порядку на території України;
2) наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань передбаченої частиною другою статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” інформації про громадянина України як кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи (для юридичної особи);
3) відсутність відкриття провадження у справі про банкрутство, а також неперебування у процесі припинення;
{Підпункт 3 пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
4) незастосування, зокрема до засновників юридичної особи, спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”;
5) наявність права на користування електронним майданчиком;
6) наявність права на користування доменним іменем, на якому розміщено електронний майданчик;
7) наявність чинного атестата відповідності комплексної системи захисту інформації електронного майданчика за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації.
{Пункт 18 доповнено підпунктом 7 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
19. Оператор авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити можливість проведення передбачених Законом закупівель в електронній системі закупівель відповідно до рівня акредитації.
Оператор авторизованого електронного майданчика забезпечує перевірку файлів на предмет наявності вірусів, шкідливого програмного забезпечення, з використанням яких може здійснюватися несанкціоноване втручання в роботу електронної системи закупівель.
{Пункт 19 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
У разі виявлення вірусів, шкідливого програмного забезпечення у файлі, що завантажується користувачем через авторизований електронний майданчик, оператор такого майданчика блокує завантаження таких файлів та інформує користувача про це.
{Пункт 19 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
У разі виявлення адміністратором файла, зараженого вірусом, або файла, що містить шкідливе програмне забезпечення, адміністратор інформує комісію про необхідність припинення публічного доступу до таких файлів.
{Пункт 19 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
20. У разі внесення змін до законодавства у сфері закупівель та/або прийняття нових нормативно-правових актів, та/або здійснення доопрацювання електронної системи закупівель оператор авторизованого електронного майданчика повинен у строк, визначений адміністратором, привести функціональні характеристики та можливості авторизованого електронного майданчика у відповідність з такими змінами та актами, а також з технічним завданням та/або стандартними сценаріями тестування. Строк для доопрацювання не може бути меншим, ніж п’ять робочих днів.
{Пункт 20 в редакції Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
21. Оператор авторизованого електронного майданчика може надавати послуги замовникам, централізованим закупівельним організаціям, учасникам відповідно до рівня акредитації, визначеного у пунктах 36-41 цього Порядку, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, і повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом проведення аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню, а також забезпечити:
1) для замовників на безоплатній основі:
рівний доступ до організації закупівель;
підтвердження особи користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису під час розміщення документів в електронній системі закупівель;
автоматичну реєстрацію усіх дій користувачів на авторизованому електронному майданчику у спеціальному журналі подій;
перевірку достовірності своїх реєстраційних даних, що надаються під час реєстрації в електронній системі закупівель, українською та англійською мовами та у разі зміни таких даних;
можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом;
надсилання повідомлень замовнику та відображення їх у його кабінеті на авторизованому електронному майданчику;
надання можливості замовнику управляти документами, які були створені на одному авторизованому електронному майданчику, у разі перереєстрації замовника на іншому авторизованому електронному майданчику;
рівний доступ до участі в закупівлях;
підтвердження особи користувача за допомогою способів ідентифікації, визначених у пункті 4 цього Порядку, під час розміщення будь-якої інформації в електронній системі закупівель;
перевірку достовірності своїх реєстраційних даних, що надаються під час реєстрації в електронній системі закупівель та у разі зміни таких даних;
автоматичну реєстрацію усіх дій користувачів на авторизованому електронному майданчику у спеціальному журналі подій;
надсилання повідомлень учаснику та відображення їх у його кабінеті на авторизованому електронному майданчику;
надання можливості учаснику управляти документами, які були створені на одному авторизованому електронному майданчику, в разі перереєстрації учасника на іншому авторизованому електронному майданчику;
{Абзац сьомий підпункту 2 пункту 21 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
3) безперебійний обмін інформацією з веб-порталом Уповноваженого органу, зокрема забезпечити можливість прийняття, обробки і обміну документами та інформацією про здійснення закупівлі між авторизованим електронним майданчиком та веб-порталом Уповноваженого органу;
4) захист інформації про публічні закупівлі та захист конфіденційної інформації від несанкціонованого доступу, що дасть змогу запобігти витоку, знищенню та блокуванню інформації, порушенню цілісності та режиму доступу до інформації;
5) можливість подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції з використанням електронних сервісів з автоматичним обміном інформацією (онлайн-сервісами), доступ до яких здійснюється за допомогою Інтернету.
Оператор авторизованого електронного майданчика може передбачити на авторизованому електронному майданчику можливість надання додаткових послуг замовнику та учаснику, в тому числі на платній основі.
22. Договором між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором передбачається сплата оператором авторизованого електронного майданчика штрафу у випадках:
1) порушення доступності даних, що полягає у непередачі на веб-портал Уповноваженого органу або неприйманні з веб-порталу Уповноваженого органу документів (їх оновлення) або окремих файлів більш як п’ять годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
2) технічного збою більш як сім годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
3) невиконання умов договору між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором (п’ять і більше разів протягом календарного року);
4) розкриття конфіденційної інформації, до якого належать дії особи, спрямовані на передачу інформації (відомостей) третій особі без отримання попередньої згоди щодо вчинення таких дій у особи, яка є власником такої конфіденційної інформації.
Договором, зазначеним у абзаці першому цього пункту, також визначається розмір та порядок нарахування штрафу.
Вимоги до електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків
23. Електронні майданчики, авторизовані електронні майданчики повинні відповідати вимогам щодо наявності залежно від рівня акредитації:
1) інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує здатність розміщення не менш як 2000 оголошень про проведення закупівлі на день, – для електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків за першим та/або третім рівнем акредитації відповідно до пунктів 37 і 39 цього Порядку;
{Абзац другий пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
2) інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує здатність розміщення не менш як 8000 тендерних пропозицій та/або пропозицій учасника закупівлі на день, – для електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків за другим та/або четвертим та/або п’ятим рівнем акредитації відповідно до пунктів 38, 40 і 41 цього Порядку;
{Абзац третій пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
3) основних і резервних інформаційно-комунікаційних систем, що створені з використанням сучасних технологій, технічних засобів та програмних рішень, які забезпечують функціонування та відмовостійкість роботи електронного майданчика;
{Абзац четвертий пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
4) загальнодоступних засобів електронних комунікацій, що не обмежують участі учасників у закупівлі та доступу користувачів до інформації про закупівлі;
{Абзац п’ятий пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
5) можливості здійснювати обмін інформацією з використанням Інтернету;
6) інструкції з детальною інформацією про користування таким авторизованим електронним майданчиком, описом умов реєстрації та механізму завантаження документів для участі в закупівлях. Інструкція повинна бути розміщена на веб-сайті авторизованого електронного майданчика українською мовою;
7) інтерфейсу та інструкції користувача англійською мовою, якщо авторизований електронний майданчик акредитований за четвертим та/або п’ятим рівнем відповідно до пунктів 40 і 41 цього Порядку.
Інформаційно-комунікаційна система електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика повинна забезпечувати введення/виведення даних, приймання команд та відображення результатів їх виконання в інтерактивному режимі реального часу.
{Абзац дев’ятий пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Припинення роботи авторизованого електронного майданчика для проведення технічно-профілактичних робіт можливе лише у неробочий час.
Діяльність та завдання комісії
24. Комісія керується актами законодавства та цим Порядком.
25. Положення про діяльність комісії, її персональний та кількісний склад затверджується Уповноваженим органом.
Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у відкритому режимі. Усі бажаючі можуть взяти участь у засіданні комісії. Особи, присутні на засіданні комісії, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису.
Рішення комісії оформлюються протоколом.
26. Основними завданнями комісії є:
1) розгляд заявок операторів електронних майданчиків, авторизованих електронних майданчиків на авторизацію електронних майданчиків;
2) розгляд звернень операторів авторизованих електронних майданчиків про скасування рівня (рівнів) акредитації їх електронних майданчиків;
3) розгляд висновків адміністратора про результати тестування електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика;
скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика;
авторизації електронного майданчика;
відмови авторизувати електронний майданчик;
відключення авторизованих електронних майданчиків від електронної системи закупівель відповідно до умов, визначених цим Порядком;
невідповідності виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, чи внесення до переліку товару не власного
виробництва;
5) розгляд звернень операторів авторизованих електронних майданчиків про зміну оператора, його найменування та/або місцезнаходження, доменного імені авторизованого електронного майданчика та перевірка документів, що до них додаються;
6) надання Уповноваженому органу рекомендацій стосовно внесення відповідних змін до рішення щодо авторизації електронного майданчика у разі зміни оператора, його найменування та/або місцезнаходження, доменного імені авторизованого електронного майданчика;
7) розгляд звернень, скарг та інформації від адміністратора, користувачів та операторів авторизованих електронних майданчиків з питань, віднесених до компетенції комісії;
{Підпункт 8 пункту 26 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
9) розрахунок кількості технічних збоїв авторизованого електронного майданчика. Кількість технічних збоїв, визначених у пунктах 22 і 51 цього Порядку, розраховується комісією за календарний рік;
10) розгляд звернень адміністратора з питань функціонування електронної системи закупівель, у тому числі щодо необхідності здійснення адміністратором припинення публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пунктів 9 і 9–1 цього Порядку, а також розгляд звернень замовника щодо необхідності припинення адміністратором публічного доступу до інформації в електронній системі закупівель відповідно до пункту 9–1 цього Порядку.
{Пункт 26 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
11) розгляд скарг щодо невідповідності виробника товару, включеного до переліку, вимогам, визначеним Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, у зв’язку з неподанням документів, передбачених пунктом 4 зазначеного Порядку, невідповідності вимогам, визначеним пунктом 5 зазначеного Порядку, чи внесення до переліку товару не власного виробництва.
Порядок розгляду скарг визначається Мінекономіки.
27. Скарги та звернення розглядаються комісією протягом 10 робочих днів з дня їх отримання.
Комісія не розглядає анонімні скарги та звернення.
28. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії здійснюється Уповноваженим органом.
Комісія має право отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, суб’єктівгосподарювання документи та інформацію, необхідні для виконання
покладених на неї завдань.
Документи та інформація на запит комісії подаються суб’єктом господарювання протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Авторизація електронних майданчиків
29. Авторизація електронних майданчиків здійснюється Уповноваженим органом на підставі рішення комісії.
У разі коли електронний майданчик авторизовано за одним або кількома рівнями акредитації, його авторизація за іншими рівнями акредитації здійснюється у порядку, передбаченому для авторизації електронних майданчиків.
{Абзац другий пункту 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
30. Комісія розглядає заявку оператора електронного майданчика, подану та оформлену відповідно до вимог цього Порядку, і висновок адміністратора про результати тестування електронного майданчика на відповідність технічним вимогам та вимогам щодо рівня акредитації, визначеним цим Порядком, протягом 30 робочих днів з дати отримання комісією висновку адміністратора.
31. У разі отримання негативного висновку адміністратора про результати тестування електронного майданчика на відповідність рівню акредитації і технічним вимогам, визначеним цим Порядком, комісія приймає рішення про відмову в авторизації електронного майданчика, про що Уповноважений орган повідомляє оператору електронного майданчика.
У разі невідповідності оператора електронного майданчика вимогам, установленим пунктами 18, 34 і 35 цього Порядку, комісія приймає рішення про відмову в авторизації електронного майданчика, про що Уповноважений орган повідомляє оператору електронного майданчика.
У разі відмови в авторизації електронного майданчика оператор електронного майданчика має право повторно подати заявку відповідно до вимог цього Порядку.
32. Рішення про авторизацію електронного майданчика приймається Уповноваженим органом протягом 20 робочих днів з дня прийняття відповідного рішення комісією і оприлюднюється протягом двох робочих днів на веб-порталі Уповноваженого органу та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
33. Адміністратор не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення рішення про авторизацію електронного майданчика укладає з оператором електронного майданчика договір.
Усі договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
34. Оператор електронного майданчика подає на адресу Уповноваженого органу заявку, яка підписується керівником юридичної особи. Заявка оператора електронного майданчика оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та передається адміністратору для здійснення тестування електронного майданчика не пізніше п’яти робочих днів з дня її реєстрації в Уповноваженому органі.
найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності);
ідентифікаційний код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
{Абзац п’ятий пункту 34 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
інформацію про місцезнаходження оператора електронного майданчика (поштовий індекс, область, назву населеного пункту, вулиці, номер будинку, корпусу, офісу);
фактичну адресу оператора електронного майданчика (поштовий індекс, область, назву населеного пункту, вулиці, номер будинку, корпусу, офісу);
прізвище, ім’я, по батькові керівника та його контактний номер телефону;
банківські реквізити юридичної особи (номер рахунку, найменування банку, МФО);
інформацію про рівні (рівень) акредитації, за якими (яким) подається заявка для здійснення авторизації електронного майданчика;
доменне ім’я та найменування інформаційно-комунікаційної системи, що подається на авторизацію;
{Абзац одинадцятий пункту 34 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
дані осіб, відповідальних за технічні питання та отримання тестового ключа, їх адреси електронної пошти та контактні номери телефонів.
{Абзац дванадцятий пункту 34 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
35. Для підтвердження відповідності вимогам, установленим у пункті 18 цього Порядку, оператор електронного майданчика подає разом із заявкою такі документи та інформацію:
1) копії установчих документів, а також копії протоколів зборів засновників юридичної особи щодо рішень, які стосуються осіб, що мають право на підписання документів, а також щодо рішень стосовно набуття/позбавлення прав на електронний майданчик;
{Підпункт 2 пункту 35 виключено на підставі Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
3) інформаційну довідку про перебування суб’єкта у процедурі банкрутства;
{Підпункт 3 пункту 35 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
4) відомості про неперебування у процесі припинення;
{Підпункт 4 пункту 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
5) копії документів, що підтверджують наявність прав на користування електронним майданчиком (договір про придбання програмного забезпечення електронного майданчика, ліцензійний договір, договір або рішення про розроблення програмного забезпечення електронного майданчика, рішення про взяття програмного забезпечення електронного майданчика на баланс оператора електронного майданчика тощо);
6) копію документа, що підтверджує право користування оператором доменним іменем, на якому розміщено електронний майданчик;
{Підпункт 6 пункту 35 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
7) довідку в довільній формі щодо способів ідентифікації в електронній системі закупівлі, передбачених у пункті 4 цього Порядку;
8) копію документа, що підтверджує оплату за тестування, завіреного банком;
9) довідку у довільній формі щодо застосування або незастосування до юридичної особи спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”.
Документи та інформація, які подаються разом із заявкою, засвідчуються підписом керівника юридичної особи.
36. Авторизація електронного майданчика здійснюється за одним або кількома рівнями акредитації залежно від користувачів, яким надаються послуги, відповідно до порядку здійснення закупівлі, а саме:
1) перший рівень – надання послуг замовнику в разі здійснення ним закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, визначену в пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону, а також надання послуг замовнику, якщо закупівля товарів здійснюється з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
2) другий рівень – надання послуг учаснику, що бере участь у закупівлях, вартість яких є меншою за вартість, визначену в пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону, а також надання послуг постачальнику відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822;
3) третій рівень – надання послуг замовнику в разі здійснення ним процедур закупівель відповідно до порядку, визначеного Законом;
4) четвертий рівень – надання послуг учаснику, що бере участь у процедурах закупівель, порядок здійснення яких визначений Законом;
5) п’ятий рівень – надання послуг централізованим закупівельним організаціям.
Авторизація електронного майданчика за п’ятим рівнем акредитації може бути здійснена за наявності в нього третього рівня акредитації.
{Пункт 36 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
37. Акредитація за першим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого електронного майданчика безоплатно забезпечити надання замовнику, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, можливості щодо:
1) оприлюднення інформації та оголошень про здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, що визначена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону;
2) встановлення строків подання запитів щодо уточнення оприлюдненої інформації;
3) надання відповіді на запит щодо уточнення оприлюдненої інформації та на вимогу про усунення порушень;
4) встановлення строків подання пропозицій учасників;
5) застосування електронного аукціону з метою оцінки поданих пропозицій;
6) оприлюднення результатів відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт;
7) оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
{Підпункт 7 пункту 37 в редакції Постанови КМ № 677 від 04.07.2023}
8) оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю;
{Пункт 37 доповнено підпунктом 8 згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
9) здійснення закупівлі товару з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
{Пункт 37 доповнено підпунктом 9 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
38. Акредитація за другим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого електронного майданчика забезпечити можливість учасників, постачальників щодо:
{Абзац перший пункту 38 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
1) участі у закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, що визначена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону;
2) надсилання запитів щодо уточнення оприлюдненої інформації;
3) надсилання вимог про усунення порушення під час здійснення закупівлі;
4) подання пропозиції до завершення строку, встановленого замовником для подання пропозицій;
5) отримання посилання для участі в електронному аукціоні;
6) отримання повідомлень про результати відбору;
7) участі в закупівлі з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
{Пункт 38 доповнено підпунктом 7 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
39. Акредитація за третім рівнем передбачає зобов’язання авторизованого електронного майданчика безоплатно забезпечити надання замовнику можливості щодо:
1) проведення процедур закупівель, визначених Законом;
2) укладення рамкових угод відповідно до Закону та здійснення відбору за результатами укладення рамкової угоди;
3) укладення енергосервісного договору згідно із Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”;
4) оприлюднення інформації та оголошень відповідно до вимог Закону;
5) внесення змін до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі;
{Підпункт 5 пункту 39 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
6) внесення змін до оголошення про проведення закупівлі для укладення рамкової угоди;
{Підпункт 6 пункту 39 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
7) внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі енергосервісу;
8) внесення змін до тендерної документації;
9) надання роз’яснення щодо тендерної документації та повідомлення про рішення щодо усунення порушення за результатами розгляду звернення;
10) надсилання повідомлень відповідно до вимог Закону;
11) отримання інформації про скарги, які були подані учасниками;
12) визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та переможця процедури закупівлі;
13) розміщення договору про закупівлю та всіх додатків до нього.
{Підпункт 13 пункту 39 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
40. Акредитація за четвертим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого електронного майданчика забезпечити можливість учасників щодо:
1) участі у процедурах закупівлі, визначених Законом;
2) участі у рамковій угоді відповідно до Закону та відборі за результатами укладення рамкової угоди;
3) участі у закупівлі енергосервісу згідно із Законом України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації”;
4) надіслання звернень замовнику за роз’ясненнями щодо тендерної документації;
5) надсилання вимог про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі;
7) подання тендерної пропозиції до закінчення строку подання тендерних пропозицій;
8) внесення змін до тендерної пропозиції до закінчення строку подання тендерної пропозиції;
9) отримання посилання для участі в електронному аукціоні;
10) отримання повідомлень відповідно до вимог Закону.
41. Акредитація за п’ятим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого електронного майданчика забезпечити можливість централізованих закупівельних організацій щодо:
1) отримання від замовників заявок про здійснення процедур закупівель та/або закупівель за рамковими угодами централізованими закупівельними організаціями в їх інтересах;
2) формування річного плану закупівель на підставі отриманих заявок від замовників, в інтересах яких планується здійснення процедур закупівель та/або закупівель за рамковими угодами;
3) проведення процедур закупівель, визначених Законом;
4) укладення рамкових угод відповідно до Закону та здійснення відбору за результатами укладення рамкової угоди;
5) оприлюднення інформації та оголошень відповідно до вимог Закону;
6) внесення змін до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі;
{Підпункт 6 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
7) внесення змін до оголошення про проведення закупівлі для укладення рамкової угоди;
{Підпункт 7 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 677 від 04.07.2023}
8) внесення змін до тендерної документації;
9) надання роз’яснення щодо тендерної документації та повідомлення про рішення щодо усунення порушення за результатами розгляду звернення;
10) надсилання повідомлень відповідно до вимог Закону;
11) отримання інформації про скарги, які були подані учасниками;
12) визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та переможців процедури закупівлі;
13) розміщення договору про закупівлю та всіх додатків до нього.
{Підпункт 13 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 677 від 04.07.2023}
Акредитація за п’ятим рівнем передбачає також зобов’язання авторизованого електронного майданчика забезпечити можливість надання централізованій закупівельній організації послуг, пов’язаних з використанням електронного каталогу, що визначені Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
{Пункт 41 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Тестування для авторизації, підключення та відключення електронного майданчика
42. Адміністратор здійснює тестування електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика на відповідність рівням акредитації, зазначеним у заявці такого оператора, та технічним вимогам, визначеним пунктами 36-41 цього Порядку.
Адміністратор повинен здійснити тестування електронних майданчиків, які подали за встановленою цим Порядком процедурою заявку на авторизацію електронного майданчика.
Тестування, яке проводиться з метою авторизації електронного майданчика, здійснюється на платній основі. Плата за проведення тестування становить три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та зараховується на рахунок адміністратора.
43. Адміністратор не пізніше ніж через 10 днів з дня отримання заявки від Уповноваженого органу випускає і передає уповноваженій особі оператора електронного майданчика тестовий ключ для проведення робіт з розроблення і тестування.
44. До початку тестування оператор електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика повинен:
1) ознайомитись із стандартними сценаріями тестування, що оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу, і адаптувати їх до особливостей електронного майданчика;
{Підпункт 1 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
2) погодити адаптовані сценарії з адміністратором. Адміністратор протягом 10 робочих днів зобов’язаний погодити адаптований сценарій або надати зауваження, які повинні бути усунені оператором електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика. Після усунення недоліків у адаптованих сценаріях сценарії повинні бути подані адміністратору на розгляд повторно;
3) подати адміністратору копію атестата відповідності комплексної системи захисту інформації за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації;
{Підпункт 3 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
4) розв’язати виявлені проблеми за результатами попереднього виконання погоджених сценаріїв тестування.
{Підпункт 4 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
45. Під час тестування електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика проводиться перевірка на відповідність вимогам, установленим у пунктах 21 і 23 цього Порядку, в тому числі на наявність можливості автоматизованого інформаційного обміну між інформаційно-комунікаційною системою електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика та веб-порталом Уповноваженого органу з урахуванням алгоритмів роботи електронного майданчика, авторизованого електронного майданчика.
{Абзац перший пункту 45 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Тестування електронного майданчика або авторизованого електронного майданчика проводиться адміністратором протягом 15 робочих днів з дня погодження адаптованих сценаріїв тестування на авторизацію.
46. За результатами тестування адміністратор оформляє висновок про результати тестування електронного майданчика або авторизованого електронного майданчика на відповідність рівню акредитації і технічним вимогам на підставі протоколу (протоколів) тестування та протягом одного робочого дня надсилає його комісії і оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу.
{Пункт 46 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
{Пункт 47 виключено на підставі Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
48. Підключення авторизованого електронного майданчика до електронної системи закупівель здійснюється адміністратором протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення рішення щодо авторизації електронного майданчика.
49. Для забезпечення можливості функціонування авторизованого електронного майданчика в електронній системі закупівель адміністратор випускає продуктивний ключ і безоплатно передає його оператору авторизованого електронного майданчика не пізніше ніж через п’ять робочих днів після укладення договору.
50. Перереєстрація продуктивних ключів здійснюється у разі письмового звернення оператора авторизованого електронного майданчика.
{Пункт 50 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
51. Авторизований електронний майданчик відключається від електронної системи закупівель у разі:
{Абзац перший пункту 51 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}
1) непередачі веб-порталу Уповноваженого органу або неприймання з веб-порталу Уповноваженого органу документів (їх оновлення) або окремих файлів більш як 10 годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
2) неправильної ідентифікації користувача під час реєстрації більше двох разів;
3) технічного збою більш як 14 годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
4) невиконання вимог, визначених пунктом 20 цього Порядку;
5) невиконання умов договору між оператором авторизованого електронного майданчика та адміністратором (10 і більше разів протягом календарного року чи порушення строків оплати послуг адміністратора на 30 і більше днів);
{Абзац шостий пункту 51 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
6) недоступності авторизованого електронного майданчика більш як 12 годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
7) виявлення невідповідностей у роботі авторизованого електронного майданчика за результатами проведення адміністратором тестування та неусунення таких невідповідностей протягом строку, встановленого адміністратором;
8) невідповідності розміру плати за надання доступу до онлайн-сервісів розміру, зазначеному в пункті 5 цього Порядку;
9) відсутності чинного атестата відповідності комплексної системи захисту інформації, передбаченого законодавством;
{Абзац десятий пункту 51 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
{Підпункт 9–1 пункту 51 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024}
10) невідповідності авторизованого електронного майданчика вимогам, визначеним у пункті 18 цього Порядку;
10–1) невиконання вимог, визначених пунктом 79 цього Порядку;
{Пункт 51 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
11) у разі виникнення інцидентів, пов’язаних з інформаційною безпекою.
У разі коли оператор авторизованого електронного майданчика не продовжив строк дії атестата відповідності комплексної системи захисту інформації у порядку, передбаченому законодавством, або такий атестат скасовано чи зупинено, авторизований електронний майданчик відключається від електронної системи закупівель.
{Абзац п’ятнадцятий пункту 51 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
52. Уповноважений орган приймає рішення про відключення авторизованого електронного майданчика протягом 20 робочих днів з дня прийняття комісією рішення і оприлюднює його протягом двох робочих днів на веб-порталі Уповноваженого органу та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу.
53. Комісія має право прийняти рішення про відключення авторизованого електронного майданчика на підставі:
1) звернення та інформації, отриманих від адміністратора;
{Підпункт 1 пункту 53 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
2) скарг користувачів, оператора авторизованого електронного майданчика;
3) звернення оператора авторизованого електронного майданчика про відключення такого майданчика.
54. Під час процесу відключення оператор авторизованого електронного майданчика зобов’язаний забезпечити на авторизованому електронному майданчику проведення раніше оголошених закупівель в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу та повинен забезпечити:
1) конфіденційність та цілісність даних, що містяться на авторизованому електронному майданчику;
2) збереження даних, що містяться на авторизованому електронному майданчику;
3) передачу всієї інформації, що міститься на авторизованому електронному майданчику, іншим авторизованим електронним майданчикам;
4) здійснення обміну даними (який не був здійснений) з іншими авторизованими електронними майданчиками та веб-порталом Уповноваженого органу;
5) закриття доступу до авторизованого електронного майданчика після його відключення;
6) безоплатне генерування та передачу за запитом замовника ключа для перенесення інформації та документів, які були створені на авторизованому електронному майданчику, що відключається, на інший авторизований електронний майданчик.
{Пункт 54 доповнено підпунктом 6 згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
55. Оператор авторизованого електронного майданчика, який не забезпечив виконання на своєму авторизованому електронному майданчику вимог, визначених пунктом 54 цього Порядку, що повинно бути підтверджено адміністратором, не має права подавати заявку на авторизацію повторно.
56. Технічне відключення електронного майданчика від електронної системи закупівель здійснюється протягом 15 днів з дня прийняття рішення Уповноваженим органом про відключення такого майданчика.
{Пункт 56 в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
57. Оператор авторизованого електронного майданчика має право оскаржити у судовому порядку рішення Уповноваженого органу щодо відключення його авторизованого електронного майданчика.
Зміна оператора авторизованого електронного майданчика та/або доменного імені авторизованого електронного майданчика
{Назва розділу в редакції Постанови КМ № 804 від 04.08.2023}
58. У разі зміни оператора авторизованого електронного майданчика юридична особа, якій в установленому законодавством порядку передано право на використання авторизованого електронного майданчика, протягом 10 робочих днів з моменту передачі такого права подає Уповноваженому органу звернення про зміну оператора.
59. Звернення про зміну оператора авторизованого електронного майданчика підписується керівником юридичної особи, яка подає таке звернення. До звернення додається інформація про відповідність юридичної особи вимогам, установленим у пунктах 18 і 35 цього Порядку, та передбачені законодавством документи, що підтверджують перехід права на використання авторизованого електронного майданчика.
Звернення реєструється і оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
60. У разі отримання звернення про зміну оператора авторизованого електронного майданчика тестування авторизованого електронного майданчика адміністратором повторно не проводиться.
61. У разі зміни оператора авторизованого електронного майданчика Уповноважений орган вносить до рішення про авторизацію електронного майданчика зміни щодо визначення іншої юридичної особи оператором авторизованого електронного майданчика на підставі відповідного рішення комісії протягом 20 робочих днів з дня його отримання.
62. Адміністратор не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня внесення Уповноваженим органом до рішення про авторизацію електронного майданчика змін щодо визначення іншої юридичної особи оператором авторизованого електронного майданчика укладає з новим оператором авторизованого електронного майданчика договір.
Усі договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
63. У разі зміни оператором авторизованого електронного майданчика доменного імені оператор подає звернення про зміну доменного імені на адресу Уповноваженого органу не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня прийняття рішення про використання нового доменного імені.
{Абзац перший пункту 63 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}
Звернення про зміну доменного імені підписується керівником оператора авторизованого електронного майданчика. До звернення додається довідка про наявність нового зареєстрованого доменного імені та копія документа, що підтверджує право користування оператором доменним іменем, на якому розміщено електронний майданчик.
{Абзац другий пункту 63 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Звернення реєструється і оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
64. У разі отримання звернення про зміну доменного імені авторизованого електронного майданчика тестування авторизованого електронного майданчика повторно не проводиться адміністратором.
65. У разі зміни доменного імені авторизованого електронного майданчика Уповноважений орган вносить зміни до рішення про авторизацію електронного майданчика на підставі відповідного рішення комісії.
66. На підставі рішення Уповноваженого органу щодо внесення змін до рішення про авторизацію адміністратор вносить зміни до договору з оператором авторизованого електронного майданчика.
Усі договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
Зміна найменування та/або місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика та/або найменування авторизованого електронного майданчика
67. Оператором авторизованого електронного майданчика у разі зміни найменування та/або місцезнаходження подається звернення в паперовій або електронній формі про зміну найменування та/або місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика на адресу Уповноваженого органу не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про таку зміну.
Звернення про зміну найменування та/або місцезнаходження оператора підписується керівником оператора авторизованого електронного майданчика.
Звернення про зміну найменування та/або місцезнаходження оператора реєструється і оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
{Пункт 67 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024}
68. У разі отримання звернення про зміну найменування та/або місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика тестування авторизованого електронного майданчика повторно не проводиться адміністратором.
69. У разі зміни найменування та/або місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика Уповноважений орган вносить зміни до рішення про авторизацію електронного майданчика на підставі відповідного рішення комісії.
На підставі рішення Уповноваженого органу щодо внесення змін до рішення про авторизацію адміністратор вносить зміни до договору з оператором авторизованого електронного майданчика.
Договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
70. У разі зміни найменування авторизованого електронного майданчика оператором такого майданчика подається в паперовій або електронній формі звернення про зміну найменування авторизованого електронного майданчика на адресу Уповноваженого органу не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня прийняття оператором рішення про таку зміну.
Звернення про зміну найменування авторизованого електронного майданчика підписується керівником оператора такого майданчика. До звернення додається копія рішення оператора авторизованого електронного майданчика, відповідно до якого здійснюється така зміна.
71. У разі отримання звернення про зміну найменування авторизованого електронного майданчика тестування такого майданчика повторно не проводиться адміністратором.
72. У разі зміни найменування авторизованого електронного майданчика Уповноважений орган вносить зміни до рішення про авторизацію електронного майданчика на підставі відповідного рішення комісії.
На підставі рішення Уповноваженого органу щодо внесення змін до рішення про авторизацію адміністратор вносить зміни до договору з оператором авторизованого електронного майданчика.
Договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
{Порядок доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика
73. Оператор авторизованого електронного майданчика подає на адресу Уповноваженого органу в паперовій або електронній формі звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика, яке підписується керівником юридичної особи, яка подає таке звернення. Звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика оператора авторизованого електронного майданчика оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та передається адміністратору не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів з дня його реєстрації в Уповноваженому органі.
Звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика повинно містити:
найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності);
ідентифікаційний код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;
інформацію про місцезнаходження оператора авторизованого електронного майданчика (поштовий індекс, область, назву населеного пункту, вулиці, номер будинку, корпусу, офісу);
інформацію стосовно рівня (рівнів) акредитації, що необхідно скасувати;
доменне ім’я та найменування інформаційно-комунікаційної системи оператора авторизованого електронного майданчика.
74. Оператор авторизованого електронного майданчика може відкликати звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика протягом трьох робочих днів з дня реєстрації такого звернення в Уповноваженому органі.
75. У разі отримання звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика тестування авторизованого електронного майданчика повторно не проводиться адміністратором.
76. Комісія розглядає звернення про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика оператора електронного майданчика, подане та оформлене відповідно до вимог цього Порядку, протягом 20 робочих днів з дати реєстрації такого звернення в Уповноваженому органі.
77. У разі скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика Уповноважений орган вносить зміни до рішення про авторизацію електронного майданчика на підставі відповідного рішення комісії.
Протягом трьох робочих днів з дня внесення Уповноваженим органом змін до рішення про авторизацію електронного майданчика адміністратор повідомляє оператору авторизованого електронного майданчика про необхідність виконання вимог, визначених пунктом 79 цього Порядку.
Технічне відключення рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика в електронній системі закупівель, крім випадку, визначеного пунктом 83 цього Порядку, здійснюється протягом 15 днів з дня прийняття рішення Уповноваженим органом щодо внесення змін до рішення про авторизацію електронного майданчика.
78. На підставі рішення Уповноваженого органу щодо внесення змін до рішення про авторизацію електронного майданчика адміністратор вносить зміни до договору з оператором авторизованого електронного майданчика протягом 10 робочих днів з дня технічного відключення рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика в електронній системі закупівель.
Договори оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу.
79. Оператор авторизованого електронного майданчика протягом 15 робочих днів з дня внесення змін Уповноваженим органом до рішення про авторизацію електронного майданчика щодо скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика зобов’язаний забезпечити на авторизованому електронному майданчику можливість завершення користувачем всіх дій, передбачених рівнем (рівнями) акредитації, що скасовується, та повинен забезпечити:
1) конфіденційність та цілісність даних, що містяться на авторизованому електронному майданчику (відповідно до рівня акредитації, що скасовується);
2) збереження даних, що містяться на авторизованому електронному майданчику (відповідно до рівня акредитації, що скасовується);
3) передачу всієї інформації, що міститься на авторизованому електронному майданчику, іншим авторизованим електронним майданчикам (відповідно до рівня акредитації, що скасовується);
4) здійснення обміну даними (який не був здійснений) з іншими авторизованими електронними майданчиками та веб-порталом Уповноваженого органу (відповідно до рівня акредитації, що скасовується).
Оператор авторизованого електронного майданчика зобов’язаний безоплатно генерувати та передавати за запитом замовника ключ для перенесення інформації та документів, які були створені на авторизованому електронному майданчику (відповідно до рівня акредитації, що скасовується), у разі здійснення таким замовником реєстрації на іншому авторизованому електронному майданчику.
80. Оператор авторизованого електронного майданчика зобов’язаний поінформувати листом адміністратора про завершення процедур, визначених пунктом 79 цього Порядку, протягом одного робочого дня з дня завершення зазначених процедур.
81. Якщо оператором авторизованого електронного майданчика у строк, визначений абзацом першим пункту 79 цього Порядку, не було забезпечено виконання на своєму авторизованому електронному майданчику вимог, визначених пунктом 79 цього Порядку, адміністратор повідомляє про це комісії. Комісія приймає рішення про відключення такого авторизованого електронного майданчика від електронної системи закупівель.
82. У разі скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика оператор авторизованого електронного майданчика має право повторно подати відповідно до вимог цього Порядку заявку на авторизацію щодо рівня (рівнів) акредитації, що був (були) скасований (скасовані).
83. Якщо оператором авторизованого електронного майданчика у зверненні про скасування рівня (рівнів) акредитації авторизованого електронного майданчика зазначається про скасування усіх рівнів, за якими було такий майданчик авторизовано, комісія приймає рішення про відключення авторизованого електронного майданчика. Уповноважений орган приймає рішення про відключення авторизованого електронного майданчика протягом 20 робочих днів з дня прийняття комісією рішення про відключення такого майданчика і оприлюднює його протягом двох робочих днів на веб-порталі та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу. Процес відключення такого майданчика здійснюється з урахуванням положень, визначених пунктами 54-56 цього Порядку.
{Порядок доповнено розділом згідно з Постановою КМ № 804 від 04.08.2023}
Error: Contact form not found.