Або виконуй, або оскаржуй: алгоритм дій замовника на випадок, коли Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення

Анастасія Матвійчук
1540
17 Травня 2022
Або виконуй, або оскаржуй: алгоритм дій замовника на випадок, коли Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення
1540
17 Травня 2022

Бездіяльність — найгірший сценарій дій для замовника у разі виявлення моніторингом порушень.

У роботі кожного замовника може настати момент, коли Держаудитслужба, провівши моніторинг, зобов’яже здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення.

Тривалий час замовники публічних закупівель оскаржували абстрактні вимоги державних аудиторів «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель», наголошуючи на тому, що такі неконкретизовані, нечіткі та взагалі невизначені вимоги є невиконуваними, а отже й незаконними.

Зрештою Верховний Суд пристав на аргументи позивачів, постановивши, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанта поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. А якщо висновок моніторингу як акт контролюючого органу таких заходів не містить, то його зміст не відповідає критеріям, установленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (для прикладу див. постанову Верховного Суду від 28.01.2021 у справі № 160/12925/19).

...
Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО