Мінекономрозвитку України надало відповідь на запит журналу «Радник в сфері державних закупівель» стосовно протиріччя, наявного між роз’ясненнями МЕРТУ щодо зміни істотних умов договору на підставі зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків

Редакція
725
10 Липня 2014
Мінекономрозвитку України надало відповідь на запит журналу «Радник в сфері державних закупівель» стосовно протиріччя, наявного між роз’ясненнями МЕРТУ щодо зміни істотних умов договору на підставі зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків
725
10 Липня 2014

На сторінці 30 журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (32) за травень 2014 року ми ознайомили вас із листом Мінекономрозвитку України № 3302-05/11961-07 від 16.04.2014, в якому сказано, що замовник може застосувати норму п. 2 ч. 5 ст. 40 Закону протягом дії договору. У разі якщо предмет договору включає в себе декілька позицій товару, то ця норма може застосовуватись щодо окремої позиції товару. Відповідно до зазначеної норми сторони можуть внести такі зміни декілька разів до договору про закупівлю залежно від коливання ціни такого товару на ринку. При цьому в разі коливання ціни товару на ринку кожна зміна ціни за одиницю такого товару не може перевищувати 10 відсотків визначеної в договорі про закупівлю ціни за одиницю товару з урахуванням змін, внесених до нього (за наявності) та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в такому договорі.

Проте щодо наданого раніше роз’яснення Мінекономрозвитку України від 17.11.2011 № 3302-25/14028-08 необхідно підкреслити, що 10 відсотків відраховуються від ціни товару, що була визначена на дату укладення договору про закупівлю, яка зазначається в оголошенні про результати процедури закупівлі. Крім того, замовник відповідно до зазначеної норми може укласти декілька додаткових угод до договору про закупівлю про зміну ціни конкретного товару в межах 10 відсотків ціни, вказаної в первинному договорі про закупівлю.

Таким чином, зважаючи на явні протиріччя двох вищезазначених роз’яснень, редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» надіслала лист з пропозицією внести ясність щодо розбіжностей тлумачення норми п. 2 ч. 5 ст. 40 Закону або визнати одне зі вказаних вище роз’яснень таким, що втратило чинність. З відповіддю Мінекономрозвитку на такий запит знайомимо вас нижче.

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
(Мінекономрозвитку України)
 
від 04.06.2014 вих. № 3302-05/18289-03
 
Журнал “Радник в сфері державних закупівель”
Щодо роз’яснення
 
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розглянуло лист журналу “Радник в сфері державних закупівель” від 29.04.2014 № 29045 щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє, що на офіційному сайті Міністерства (www.me.gov.ua) у підрозділі “Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель” розділу “Державні закупівлі” розміщено лист від 16.04.2014 № 3302-05/11961-07 щодо зміни істотних умов договору про закупівлю.
 
Заступник директора департаменту                              
державних закупівель та державного      
замовлення – начальник відділу                                     Святослав ПЕРЕСУНЬКО

Коментар від редакції

Таким чином, фактично Мінекономрозвитку України своєю відповіддю вказує, що замовники та учасники процедури закупівлі при необхідності внесення змін до істотних умов договору на підставі п. 2 ч. 5 ст. 40 Закону, а саме у випадку необхідності зміни ціни за одиницю товару не більш ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, мають керуватися роз’ясненням, наданим у листі від 16.04.2014 № 3302-05/11961-07 щодо зміни істотних умов договору про закупівлю, оприлюдненому на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.  

№ 7 (34) за липень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в липні 2014 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО