«Доброго дня! Згідно з умовами договору про закупівлю, ми забезпечуємо поставку замовникові конкретної моделі копіювальної техніки. Проте на сьогодні, з об’єктивних причин, подальша поставка саме цієї моделі в строки, передбачені договором, не є можливою. Замовник погоджується на заміну цієї моделі на іншу. Але чи правомірні такі дії? Дякую».
Добрий день! Згідно з вимогами ч. 4 статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника в разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, перелік яких визначено в цій частині статті 36 Закону, зокрема покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Отже, під час виконання договору про закупівлю постачальник може запропонувати, а замовник погодитись на заміну однієї моделі на іншу за умови, що предмет закупівлі не змінюється, а лише покращується його якість, тобто запропонована на заміну інша модель копіювальної техніки відповідає тендерній документації, відповідно до якої було проведено процедуру закупівлі і укладено цей договір (у частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі), і сума договору не збільшиться.
На це у своєму роз’ясненні щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю [лист від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06, детальніше з даним листом можливо ознайомитися у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41] вказує МЕРТУ і додатково зазначає, що такі зміни повинні бути обґрунтованими і документально підтвердженими. Для обґрунтування наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору про закупівлю в цій частині можна використати, зокрема, лист виробника товару, якщо відбувається заміна одного товару на інший у межах марок одного виробника, експертний висновок у разі, якщо виробник не може підтвердити факт вищої якості продукції, що планує поставити, порівняно з товаром, що поставляв раніше, тощо.