Практичні аспекти перевірки замовниками інформації про наявність або відсутність підстав у відмові учасникові в закупівлі у зв`язку зі вчиненням корупційних правопорушень при розгляді тендерних пропозицій має низку цікавих практичних аспектів. Щоб знати, як поводитися в подібних ситуаціях, варто з ними ознайомитися.
Нагадаємо, що ч. 1 ст. 17 і п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIII містять імперативні норми, які передбачають необхідність прийняття замовником рішення про відмову учасникові в участі у процедурі закупівлі та його обов’язок відхилити тендерну пропозицію учасника, зокрема, в разі якщо:
- відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону № 922-VIII);
- службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення (п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону № 922-VIII).
Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції у зв’язку з названим, як і в інших випадах, передбачених ч. 1 ст. 30 Закону № 922-VIII, повинно ґрунтуватися на достовірних, достатніх і допустимих доказах, що підтверджують наявність відповідних обставин. З іншого боку, за результатами...