Новини за серпень 2019

Вікторія Ревтюх
699
16 Серпня 2019
Новини за серпень 2019
699
16 Серпня 2019

До відома закупівельників: набрав чинності закон про мову

Шістнадцятого липня набрав чинності Закон України № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі — Закон). Єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова. Статус української мови як єдиної державної мови передбачає обов’язковість її використання на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначені цим Законом. Дія цього Закону не поширюється на сферу приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів.

До уваги замовників! Зважаючи на вищевикладене, нагадуємо замовникам публічних закупівель, що відповідно до статті 15 ЗУ «Про публічні закупівлі» під час проведення процедур закупівель усі документи, які готує замовник, мають бути написані українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, написаний українською мовою.

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Інформація про реалізацію нового поля «Джерело фінансування» в ProZorro

Звертаємо увагу, що станом на 01.08.2019 в системі ProZorro у формах документів, затверджених наказом МЕРТУ № 490 від 25 березня 2016 року, реалізова-но поле «Джерело фінансування» з нумеруванням відповідного пункту згідно з такими формами:

  1. Так, у формі оголошення про проведення відкритих торгів поле «10-2. Джерело фінансування закупівлі» відображено в пункті «5. Конкретна назва предмета закупівлі».
  2. У формі повідомлення про намір укласти договір поле «11. Джерело фінансування закупівлі» відображено в пункті «4. Конкретна назва предмета закупівлі».
  3. У формі повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури поле «8-2. Джерело фінансування закупівлі» відображено в пункті «4. Конкретна назва предмета закупівлі».
  4. У формі звіту про укладені договори поле «16-1. Джерело фінансування закупівлі» відображено в пункті «10. Найменування (номенклатура, асортимент) товарів, робіт чи послуг».

Стосовно форми звіту про виконання договору про закупівлю: станом на 24 липня 2019 року поле «Джерело фінансування» в ньому не реалізовано. Наприклад, можна переглянути дану форму звіту про виконання договору в процедурі за номером UA-2018-06-22-000260-c.

Наприклад, при заповненні форми оголошення про проведення зазначаємо таку інформацію: там, де конкретна назва, пишемо: Бензин та дизельне паливо; (Джерело фінансування — власні кошти).

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Основні особливості Закону України «Про житлово-комунальні послуги» віД 09.11.2017 № 2189-VIII

До 1 травня 2019 року діяли норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-ІV (далі — Закон № 1875-IV), який втратив чинність 01.05.2019 у зв’язку зі введенням у дію в повному обсязі Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі — Закон № 2189-VIII).

Закон № 2189-VIII істотно змінює принципи відносин, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, зокрема запроваджує нову термінологію та класифікацію комунальних послуг, вносить зміни в організацію надання комунальних послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, вносить зміни в підходи щодо нарахування плати за спожиті комунальні послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.

Додаткова інформація щодо змін була опублікована на сайті НКРЕКП, зокрема:

  1. Запровадження нової термінології та зміни в класи-фікації комунальних послуг.
  2. Зміни в організації надання комунальних послуг із постачання теплової енергії та постачання гарячої води.
  3. Зміни в підходах щодо нарахування плати за комунальні послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (залежно від обраної моделі договірних відносин).
  4. Захист прав споживачів.

Детально можна ознайомитись за посиланням http://www.nerc.gov.ua/?news=9083.

За матеріалами офіційного вебсайту НКРЕКП

Електропостачальники, які мають статус «Дефолтний»: про що це?

Звертаємо увагу замовників! П’ятнадцятого липня 2019 року ДП «НЕК «Укренерго» опублікувало список постачальників, які отримали статус «дефолтний» через те, що вони не внесли на рахунки системного оператора фінансову гарантію, яка необхідна на випадок виникнення з вини постачальника небалансів і їх покриття на балансуючому ринку.

Згідно з п. 1.7 пп. 1.7.4 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (зі змінами, внесеними постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) (далі — Правила ринку), учасник ринку, крім ОСП, ОР та гарантованого покупця, набуває статусу «дефолтний» при настанні принаймні однієї з таких подій або обставин:

  1. тривалість статусу «переддефолтний» для учасника ринку становить більше двох робочих днів;
  2. судом прийнято рішення про визнання учасника ринку банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або учасником ринку або його уповноваженими органами прийнято рішення про ліквідацію учасника ринку;
  3. у випадку анулювання ліцензії учасника ринку.

Згідно з Правилами ринку, якщо учасник ринку виступає в ролі електропостачальника (або споживача), то після набуття ним статусу «дефолтний» постачання електричної енергії споживачам такого учасника ринку (або такому учасникові ринку) здійснює постачальник «останньої надії». Тобто такий постачальник втрачає право постачати електроенергію.

Посилання на списки учасників, що набули статусу «дефолтний»/«переддефолтний»: https://radnukcom1.page.link/E87H.

З огляду на зазначені вище обмеження замовник може в тендерній документації на закупівлю електроенергії зазначити вимогу про надання гарантійного листа про те, що такий учасник не знаходиться в статусі «дефолтний» або «переддефолтний» відповідно до розділу 1.7 «Невиконання зобов’язань» Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2019 № 307, а у випадку, якщо учасник набував статусу «дефолтний», надати гарантійний лист, що він втратив такий статус (на підтвердження зазначеного додатково можливо в складі пропозиції встановити вимогу про надання учасником підтвердних документів).

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Рішення про встановлення тарифу на передачу електроенергії оскаржують у суді

АТ «Нікопольський завод феросплавів» для забезпечення свого позову проти НКРЕКП (справа № 640/13543/19) подав клопотання до Окружного адміністративного суду Києва про призупинення дії рішення Регулятора, яким встановлено тариф ДП «НЕК «Укренерго» на передачу електроенергії на друге півріччя 2019 року.Двадцять другого липня підприємство звернулося з позовом щодо рішення НКРЕКП з метою скасувати постанову Регулятора № 1411, якою встановлено новий тариф ДП «НЕК «Укренерго» на передачу електроенергії з 1 серпня 2019 року в розмірі 312,4 грн/МВт∙год.

Якщо Окружний адмінсуд Києва призупинить дію і цієї постанови НКРЕКП, то це означатиме, що ДП «НЕК «Укренерго» не зможе придбати електроенергію для компенсації технологічних втрат у мережах та не зможе компенсувати різницю між ринковим і «зеленим» тарифом гарантованому покупцеві.

Нагадаємо, що 27 червня в результаті позову АТ «Нікопольський завод феросплавів» суд призупинив дію постанов НКРЕКП, якими встановлювали тарифи ДП «НЕК «Укренерго» на передачу (347 грн/МВт∙год) та диспетчерське управління (8,9 грн/ МВт∙год) з 1 липня.У зв’язку із цим ДП «НЕК «Укренерго» з липня працює за тарифом — 57,4 грн/МВт∙год, установленим постановою від 12.12.2018 р. № 1905. Цей тариф не покриває витрат ДП «НЕК «Укренерго» при виконанні своїх функцій в умовах нового ринку електроенергії. Компанія також звернулася до апеляційного суду з вимогою відмінити забезпечення позову АТ «Нікопольський завод феросплавів». Блокування тарифу лише за липень призвело до дефіциту фінансування витрат компанії в розмірі 2,4 млрд грн. При подальшій відсутності джерел фінансування в ДП «НЕК «Укренерго» будуть накопичуватись боргові зобов’язання перед учасниками ринку, що призведе до фінансової неспроможності оператора системи передачі.

Водночас ця проблема стосується не лише ДП «НЕК «Укренерго», а й усіх учасників ринку, які пов’язані між собою взаєморозрахунками. Тому блокування тарифів оператора системи передачі відображатиметься на фінансовому стані й інших учасників ринку, передусім генерації, і в результаті може призвести до дестабілізації роботи енергосистеми в цілому.

За матеріалами офіційного сайту Дп «нек «укренерго»

З 1 липня Діє всеукраїнська інформаційна експертна лінія щодо нацпереліку

Упродовж двох місяців лікарі й представники департаментів охорони здоров’я можуть звернутись на гарячу лінію й отримати відповіді на питання про Національний перелік основних лікарських засобів, формування потреби в ліках і регіональні закупівлі. Експерти консультують щодо всіх аспектів процесу закупівлі ліків на регіональному рівні.

Зокрема, ви можете отримати відповіді на питання про формування Нацпереліку, ліків, що включені до нього, алгоритми обрахування потреби тощо. Отримати консультацію можна за телефонами: 097-848-98-36, 050-873-18-93. Гаряча лінія працюватиме протягом двох місяців у будні, тричі на тиждень, три години на день.

За матеріалами офіційного вебсайту урядового порталу

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)