До редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель» усе частіше почали надходити такі запитання: як оцінювати пропозиції конкурсних торгів учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, відповідно загальна вартість пропозиції першого подана з урахуванням ПДВ, а в іншого без урахування ПДВ?
Отже, із зазначеним запитанням редакція журналу звернулась до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України як Уповноваженого органу, однією із функцій якого, згідно зі статтею 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) є, зокрема, надання безоплатної методологічної допомоги. Нижче наводимо текст офіційної відповіді Мінекономрозвитку щодо вищезазначеного питання.
Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18308-07 від 08.06.2015
Пропозиція конкурсних торгів подається замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону.
За відсутності визначених у статті 29 Закону підстав для відхилення пропозиції конкурсних торгів, а також підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону та згідно з частиною п'ятою статті 28 Закону замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.
У день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки відповідно до частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція — пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону.
При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.
Коментар:
Отже, проаналізувавши положення даної позиції Уповноваженого органу щодо питання участі постачальників, які не є платником податку на додану вартість, можна зробити висновок, що комітет з конкурсних торгів замовника не може оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
При провадженні діяльності у сфері державних закупівель замовники керуються базовими принципами її проведення, що закріплені в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інші.
Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково.
А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим в документації конкурсних торгів/запиті цінових пропозицій, та є найбільш економічно вигідною, то замовник акцептує дану пропозицію.