Чи має право тендерний комітет або уповноважена особа на помилку?

Крістіна Бєлякова
5922
6 Липня 2018
Чи має право тендерний комітет або уповноважена особа на помилку?
5922
6 Липня 2018

Є люди, що не роблять помилок. Це ті, за кого думають інші.
Хенрік Ягодзіньський
 
Єдина справжня помилка — не виправляти своїх минулих помилок. Конфуцій

У цій публікації розберемося з тим, чи може тендерний комітет або уповноважена особа допустити помилки, які помилки можна виправити і яким чином можна виправити допущені помилки.

Якщо працювати з великим об’ємом інформації, то, звісно, неможливо оминути допущення технічних, механічних, формальних помилок. Замовники постійно ставлять таке питання: що робити з технічними, механічними та формальними помилками, допущеними під час проведення процедуриабо публікації документів, які передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі)? Для початку пропоную розглянути Закон, жодна його норма не передбачає виправлення замовником технічних (механічних, формальних) помилок.

То що ж робити комітетові або уповноваженій особі, якщо сталися такі помилки? Вихід є. У п. 2.9 Примірного положення про тендерний комітет й уповноважену особу, затвердженого наказом МЕРТУ від 30.03.2016 № 557 (далі — Примірне положення), зазначено, що члени комітету мають право: прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Але водночас звертаємо увагу, що складання таких протоколів щодо виправлення помилок повинно бути передбачено Положенням тендерного комітету або уповноваженої особи замовника.

Які ж вони технічні, механічні, формальні помилки!

Звертаємо увагу, що визначення та переліку технічних, механічних та формальних помилок в Законі про публічні закупівлі немає. Єдина норма, яка є в Законі, стосується виправлення помилок учасниками, а саме: тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме — технічні помилки та описки (ч. 3 ст. 22 Закону).

Ми з вами розібралися, що тендерний комітет або уповноважена особа можуть у Примірному положенні передбачити, що мають право: прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу комітету щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. А от які ж помилки можна виправити, якщо немає визначення, що можна віднести до технічних, механічних, формальних помилок? Залишається тендерному комітетові або уповноваженій особі самостійно прийняти рішення, які помилки можна віднести до технічних, механічних, формальних помилок та протоколом прийняти рішеннящодо їх виправлення.

Наприклад, до таких помилок можна віднести:

  • помилкове розміщення через майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу звіту про укладений договір (таку технічну помилку можна пояснити тим, що секретар тендерного комітету такий звіт про укладений договір розмістив на майданчикові в режимі чернетки, а потім помилково направив на публікацію);
  • помилкове зазначення в оголошенні про проведення процедури строку поставки — з 01.06.2018 [через те, що під час внесення інформації в оголошення член тендерного комітету припустився технічної (механічної) помилки]. Замість строку поставки — з 01.06.2018 правильним строком поставки треба вважати — з 20.06.2018 року.

Три кроки для виправлення помилки

Крок № 1: передбачаємо в положенні про тендерний комітет або уповноважену особу можливість прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок.

Крок № 2: складаємо протокол тендерного комітету або уповноваженої особи щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок. З прикладами таких протоколів пропонуємо ознайомитися нижче.

Приклад протоколу тендерного комітету про допущення помилок
Приклад протоколу уповноваженої особи про допущення помилок

Крок № 3: за можливості розмістити даний протокол про допущені помилки на веб-порталі Уповноваженого органу. Якщо в замовника відсутня технічна можливість розміщення такого протоколу, то рекомендуємо його обов’язково скласти та зберегти в паперовому вигляді.

Ми з вами розглянули можливості виправлення помилок, але бажано вам їх не допускати та вчитися на чужих помилках.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)