Новини. Журнал за квітень 2020

Вікторія Ревтюх
1458
3 Квітня 2020
Новини. Журнал за квітень 2020
1458
3 Квітня 2020

Особливості роботи Колегії з оскарження публічних закупівель на період карантину

З 18 березня 2020 року на період дії карантину АМКУ вводить заходи безпеки. Право на участь сторін у засіданнях колегії реалізуватимуть у результаті повного викладення суб’єктом оскарження та/або замовником своєї позиції в письмових поясненнях, які мають бути завантажені в системі ProZorro. У випадку неможливості надати інформацію в письмовому вигляді сторона подає клопотання з відповідним обґрунтуванням. Розглянувши клопотання, колегія може ухвалити рішення про участь сторони в засіданні через систему відеозв’язку.

На виконання п. 6 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» для забезпечення відкритості розгляду скарг присутність третіх сторін на засіданнях буде забезпечено за допомогою відеотрансляції роботи колегії на її сторінці в мережі «Фейсбук». У дні, коли працюватимуть дві колегії, буде забезпечено дві відеотрансляції та за посиланням. Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 211 від 11.03.2020 (зі змінами, затвердженими Постановою № 215 від 16.03.2020) заборонено проведення заходів, у яких бере участь понад десятеро осіб. Відтак буде обмежено кількість осіб, які одночасно можуть перебувати в приміщеннях АМКУ (у тому числі в залі очікування та залах засідань колегії).

За матеріалами офіційного вебсайту АМКУ

АМКУ надав рекомендації Мінекономрозвитку щодо закупівель електроенергії

У тендерній документації замовників, які купують електроенергію за бюджетні кошти, Антимонопольний комітет України виділив вимоги, яким можуть відповідати тільки певні гравці на ринку:

  1. Продавець електроенергії має бути постачальником універсальної послуги (визначеним законом електропостачальником, як правило, найкрупнішим гравцем на відповідній території). Однак купівля електроенергії саме в цих організацій є не обов’язком, а лише правом споживача. Тобто така вимога «викидає за борт» десятки й сотні організацій, які можуть запропонувати інші умови, ніж постачальник універсальної послуги, зокрема й нижчі ціни.
  2. Надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував «дефолтного» або «переддефолтного» статусу. Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляють на вебсайті адміністратора розрахунків. Інформацію там оновлюють щодня, тому перевірити відсутність у переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
  3. Надати інформацію та документи від операторів систем розподілу про кількість споживачів, яких постачальник обслуговує на відповідній території. Якщо ж учасник торгів звернеться із таким запитом, то операторові системи розподілу необхідний час для його опрацювання. При цьому організатори систем розподілу, будучи пов’язаними відносинами контролю із постачальниками універсальних послуг, тобто потенційними конкурентами незалежного постачальника, можуть створювати бар’єри під час надання такої довідки.

За матеріалами офіційного вебсайту АМКУ

Уряд здійснив новий крок задля реорганізації Держаудитслужби

Кабінет Міністрів продовжує реорганізацію Державної аудиторської служби. Своєю постановою від 3 березня 2020 року Уряд здійснив низку змін. Прийнята Урядом постанова, зокрема, серед пріоритетів для закупівель за залишки освітньої субвенції також:

  • ліквідує юридичні особи міжрегіональних територіальних органів (п’ять органів) Держаудитслужби у зв’язку з її реорганізацією та утворенням Офісу фінансового контролю;
  • оптимізує чисельність працівників Офісу фінконтролю, зважаючи при цьому на необхідність виконання відповідних функцій та повноважень;
  • удосконалює порядок планування заходів державного фінансового контролю, зокрема стосовно переходу від квартального до піврічного планування, уточнює підстави планування, а також включення до планів контрольних заходів за високоризиковими операціями щодо використання державних ресурсів.

Реформування Держаудитслужби й створення нового органу державного фінансового контролю дасть можливість підвищити ефективність контролю за використанням державних ресурсів, забезпечить оперативність та мобільність роботи відповідних територіальних органів, а також мінімізувати корупційні ризики в їхній діяльності. Детальніше про реформування Держаудитслужби читайте на порталі radnuk.com.ua в публікації «Прийнято рішення про ліквідацію територіальних підрозділів органу, що забезпечує проведення моніторингу закупівель».

За матеріалами офіційного вебсайту МФУ

№ 4 (103) за квітень

Публікації, що вийдуть друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в квітень 2020 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО