Найголовніше за тиждень (до 29.11.2024)

Лілія Груздо
283
30 Листопада 2024
Найголовніше за тиждень (до 29.11.2024)
283
30 Листопада 2024

Як замовникам зареєструвати договір, згідно з яким частина обсягів сплачується як відшкодування орендарями, чи потрібно готувати додаток до договору про ціни на матеріальні ресурси у разі укладання допорогового договору, які обов’язки уповноваженої особи та яка відповідальність є персональною, а також хто стане переможцем у разі подання пропозицій з однаковою ціною — усі ці питання розглянули цього тижня на порталі Радник.

  • Не завжди замовник є власником приміщення, у якому розміщена його установа, і в такому разі йому доводиться не самостійно закуповувати комунальні послуги, а відшкодовувати їхню вартість іншому суб’єкту господарювання. Або ж може бути й таке, що замовник є власником, але у приміщенні окрім нього є й інші установи (організації), які сплачують йому відшкодування вартості комунальних послуг, за які він сплачує. Коли замовник укладає договір про закупівлю комунальних послуг, які він у майбутньому буде оплачувати частково своїми коштами, а частково відшкодованими орендарями, слід звернути увагу саме на вимоги бюджетного законодавства, щоб своєчасно зареєструвати такий договір в органі Казначейства та здійснювати оплату без порушення термінів. У статті «Здійснення закупівель товарів та послуг, частина вартості яких відшкодовується» розібралися, як укладати договори, де частково відбувається відшкодування, та як здійснювати розрахунки в таких випадках.
  • Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, і невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проєктної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проєктної документації (затвердження проєктної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством). Але чи необхідно готувати такі додатки, якщо договір допороговий? Відповідь на це запитання знайдете у статті «Чи потрібний додаток про ціни на матеріальні ресурси при укладанні прямого договору».
  • Згідно з пунктом 35 частини 1 статті 1 Закону уповноважена особа (особи) — це службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі / спрощених закупівель згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Відповідно до частини 7 статті 11 Закону уповноважена особа здійснює свою діяльність на підставі укладеного із замовником трудового договору (контракту) або розпорядчого рішення замовника та відповідного положення. Примірне положення про уповноважену особу, затверджене наказом Мінекономіки від 08.06.2021 № 40, визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи. Враховуючи вищезазначене, рекомендуємо з’ясувати щодо відповідальності уповноваженої особи на прикладі роз’яснення уповноваженого органу у статті «Мінекономіки про деякі обов’язки уповноваженої особи та штрафи».
  • Відповідно до пункту 18 частини 1 статті 1 Закону переможець процедури закупівлі — учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі. Трапляються випадки, коли учасники подають однакові цінові пропозиції, і тут постає питання, хто з них і за яких обставин стане переможцем. У статті «Порядок розміщення пропозицій учасників з однаковою ціною» детально описали таку ситуацію.
  • Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. У статті «Закупівля одного предмета закупівлі разом з іншим (частково пов’язаним). Практика АМКУ» розглянули здійснення закупівель разом з пов’язаними послугами.

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити бланк обґрунтування завдання, проєкту, робіт з інформатизації НПІ.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО