Найголовніше за тиждень (до 17.05.2024)

Лілія Груздо
551
18 Травня 2024
Найголовніше за тиждень (до 17.05.2024)
551
18 Травня 2024

Група компаній «Радник» врахувала актуальні питання, які виникають у тих, хто працює у сфері публічних закупівель, та підготувала готові рішення та корисні поради у статтях.

  • Відповідно до двадцять других змін до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості) у замовників з’явилась можливість вносити зміни не лише в тендерну документацію, а й в оголошення про проведення відкритих торгів, яке повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням Особливостей. Як відтепер вносити зміни до оголошення, розказали у статті «Внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів та як це відображається в Прозорро».
  • Відповідно до пункту 12 Особливостей відсутні умови щодо можливості встановлення замовниками конкретної торговельної марки в запиті пропозицій постачальників щодо закупівель товару, вартість якого є меншою ніж 500 тис. гривень. Допускається визначення інформації про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу. Як бути з торговою маркою у разі закупівлі товару через електронний каталог, дізнаєтеся зі статті «Торгова марка та вираз „або еквівалент“ у Прозорро Маркет».
  • Абзац другий пункту 11-1 Особливостей говорить, що в разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822, з урахуванням цих особливостей. Тобто лише за умови, що закупівля медичних товарів з переліку проводилася через Prozorro Market і не відбулася, медичний замовник, відповідно до чинного законодавства, може розглядати варіант проведення відкритих торгів з особливостями. А як бути замовнику, якщо в каталозі немає необхідного товару, який обов’язково треба купляти через каталог? Відповідь на це питання знайдете у статті «У Prozorro Market немає потрібного медичного товару з переліку: що робити?».
  • Пунктом 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей. У статті 25 Закону йдеться саме про забезпечення тендерної пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції на закупівлю робіт не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Розмір забезпечення тендерної пропозиції на закупівлю товарів чи послуг не може перевищувати 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Сума гарантії може бути різною, але не повинна виходити за ці рамки. У статті «Розмір забезпечення тендерної пропозиції» розказуємо, як передбачити забезпечення тендерної пропозиції у тендерній документації.
  • Відповідно до підпункту 2 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Чи буде довідка із Державної служби статистики України про середні споживчі ціни підтвердженням коливання ціни на ринку, дізнаєтеся у статті «Чи може бути довідка зі статистики підставою для збільшення ціни».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок наказу про затвердження Положення про уповноважену особу.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО