Найголовніше за тиждень (до 03.05.2024)

Лілія Груздо
479
4 Травня 2024
Найголовніше за тиждень (до 03.05.2024)
479
4 Травня 2024

Усі, хто працюють у сфері публічних закупівель, завжди прагнуть знайти відповіді на безліч питань, які виникають під час роботи. Дотичні до публічних закупівель щодня відкривають для себе щось нове. Розібратися з усіма тонкощами закупівель допоможуть фахівці порталу Радник за допомогою статей, консультацій та навчань. Тож, уважно подивіться добірку статей за минулий тиждень і знайдіть для себе чергову порцію корисностей.

  • Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Гарантія — це спосіб забезпечення виконання зобов’язань, при якому банк або інша фінансова установа, у тому числі страхова компанія, які іменуються «гарант», видають на прохання боржника (принципала), яким є учасник, письмове зобов’язання сплатити кредитору (бенефіціару), яким є замовник, грошову суму при настанні гарантійного випадку та пред’явленні кредитором вимоги про її сплату. У яких випадках замовник може пред’явити таку вимогу та не повернути учаснику суму забезпечення? Як правильно встановити вимоги щодо забезпечення? На ці та інші питання, пов’язані із забезпеченням виконання зобов’язань, відповіли у статті «Усе про забезпечення тендерної пропозиції для учасників».
  • Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що в тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, про проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Отже, проєкт договору — це невід’ємна частина тендерної документації. Що необхідно врахувати при формуванні проєкту договору про закупівлю та як передбачити порядок змін його умов, дізнаєтесь зі статті «Проєкт договору про закупівлю як частина тендерної документації».
  • З урахуванням норм, встановлених у пункті 11-1 Особливостей, замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1 до Особливостей, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, з використанням електронного каталогу. Отже, вищезгадані замовники зобов’язані здійснювати закупівлі лікарських засобів шляхом проведення запиту пропозицій постачальників. Часто замовники стикаються зі складнощами щодо одиниць виміру та форми випуску лікарських засобів. Якщо товар в електронному каталозі встановлено в розфасовці по 100 штук в упаковці, то під час формування ЗПП в електронній системі закупівель за замовчуванням буде встановлена одиниця виміру товару упаковка. Тобто якщо замовнику потрібно 300 штук, необхідно вибирати три упаковки. Детально розібралися з такими питаннями у статті «Практичні поради щодо закупівель, зокрема в медичній сфері, у Прозорро Маркет».
  • Мінекономіки у відповідь на запит № 2592/2020 зазначило: «Згідно з пунктом 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі — це фізична особа, фізична особа — підприємець чи юридична особа — резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно, учасником процедури закупівлі може бути будь-яка особа, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі». Чи може при цьому брати участь у закупівлях і виступати учасником нотаріус, який вчиняє нотаріальні дії та стягує плату за вчинення нотаріальної дії, розглядаємо у статті «Мінекономіки про те, чи є нотаріальні послуги закупівлею в розумінні Закону про закупівлі».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема наказу про затвердження Положення про уповноважену особу.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО