Як закупити доступ до порталу Радник шляхом запиту пропозицій постачальників в е-каталозі (Prozorro Market) на майданчику Zakupivli.pro

Редакція
3005
19 Вересня 2023
Як закупити доступ до порталу Радник шляхом запиту пропозицій постачальників в е-каталозі (Prozorro Market) на майданчику Zakupivli.pro
3005
19 Вересня 2023

У цій статті ви безкоштовно отримаєте покрокову інструкцію закупівлі доступу до порталу Радник шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі Prozorro Market. Також можна отримати корисні зразки документів щодо цього.

Вересень 2023 року приніс замовникам багато нововведень в частині правил та порядку здійснення закупівель, не став виключенням і порядок використання електронного каталогу для закупівель як допорогових, так і надпорогових.

Далі ми покроково проінструктуємо, яким же чином провести закупівлю товару в електронному каталозі, на прикладі закупівлі доступу до порталу Радник.

Предмет закупівлі та інші передумови ЗПП доступу до порталу Радник

Для інформації:

  • предметом у цій закупівлі встановлено «Портал РАДНИК у сфері публічних закупівель, код за ДК 021:2015 – 48480000-6 Пакети програмного забезпечення для продажу та реалізації продукції і бізнес-аналітики», оскільки саме з таким формулюванням та кодом за ДК 021:2015 наш товар внесений до електронного каталогу (Prozorro Market);
  • порядок використання електронного каталогу для закупівлі доступу до порталу Радник буде повністю ідентичний (однаковий) для закупівель як допорогових (які здійснюються за пунктом 11 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), так і надпорогових (які здійснюються за пунктом 10 Особливостей);
  • детальний алгоритм здійснення закупівлі шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі викладено в статті «Алгоритм закупівель із використанням електронного каталогу за Особливостями з 01.09.2023»;
  • для зручності замовник може завчасно підготувати робочий файл-чернетку, у якому буде попередньо підготовлена та збережена вся необхідна інформація для подальшого її перенесення в електронні поля;
  • ця інструкція описує алгоритм здійснення закупівлі замовником шляхом ЗПП на прикладі авторизованого електронного майданчика Zakupki.Prom.ua.

Крок 1. Розроблення, затвердження річного плану закупівель (РП) та оприлюднення його в електронній системі закупівель

Як завжди, все розпочинається з оформлення річного плану закупівель. Для цього уповноважена особа розробляє та затверджує своїм протокольним рішенням річний план закупівель/зміни до нього із зазначенням в полі «вид/тип закупівлі» — «запит пропозицій постачальників/запит (ціни) пропозицій».

Скористайтесь зразком протоколу від Радника.

Далі уповноважена особа повинна оприлюднити річний план закупівель в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня його затвердження.

Під час внесення інформації в електронні поля річного плану закупівель уповноважена особа зазначає, зокрема, таке:

  • тип процедури — «запит ціни пропозиції» (прим.: станом на початок вересня-2023 функціонал на цьому майданчику не перейменовано на запит пропозиції постачальників);
  • конкретна назва предмета закупівлі — «Портал РАДНИК у сфері публічних закупівель» та очікувана вартість закупівлі — відповідно до розцінок порталу Радник;
  • код за ДК 021:2015 — «48480000-6 Пакети програмного забезпечення для продажу та реалізації продукції і бізнес-аналітики».

Після заповнення всіх інших електронних полів (КЕКВ, джерело фінансування тощо) замовник зберігає/опубліковує та підписує КЕП річний план закупівель.

Після того як річний план закупівель буде опублікований на вебпорталі уповноваженого органу (Prozorro), ідентифікатор цього плану (номер плану UA-P-20xx-xx-xx-xxxxxx-x) можна зберегти в окремому робочому файлі-чернетці, оскільки цей номер знадобиться для подальшого оприлюднення інформації. Або ж відразу приступити до оголошення ЗПП, скопіювавши цей ідентифікатор плану закупівель.

Крок 2. Формування запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market

Далі замовник починає безпосереднє формування запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market шляхом переходу в розділ «Prozorro Market».

У рядку «Пошук» потрібно зазначити слово «Радник» і вибрати серед отриманих результатів потрібний вам профіль товару, яких станом на вересень 2023 року в електронному каталозі є три (відрізняються терміном доступу до порталу (1 рік/3 місяці/6 місяців)):

Замовник вибирає профіль товару, який відповідає його потребі, шляхом натискання клавіші «Почати створення ЗЦП», потім із розкривного списку можливих профілів потрібно вибрати відповідний товар (у цьому прикладі — «Інформація для замовників та учасників публічних закупівель, 3 місяці»):

Потім потрібно натиснути клавішу «В кошик для запиту ціни», перейти в кошик та натиснути клавішу «Оголосити запит ціни»:

Крок 3. Оприлюднення запиту пропозицій постачальників у Prozorro Market

На цьому етапі змовник заповнює електронні поля, подібні до оголошення процедури закупівлі, у які вноситься вся необхідна інформація (досить зручно буде мати завчасно підготовлений робочий файл-чернетку, у якому вже буде наявна вся інформація, яку можна буде просто скопіювати та вставити у відповідні електронні поля), зокрема:

  • ідентифікатор плану закупівлі — потрібно вставити номер плану (у форматі UA-P-20xx-xx-xx-xxxxxx-x);
  • узагальнена назва закупівлі — за замовчуванням буде зазначена назва вибраного профілю товару, але радимо її замінити на назву предмета закупівлі, так само як вона зазначена в річному плані закупівель замовника;
  • очікувана вартість закупівлі — зазначається замовником, проте встановлена електронною системою «з ПДВ» за замовчуванням, і можливості змінити це поле на «без ПДВ» у замовника не буде. Тобто всі запити пропозицій постачальників оголошуються «з ПДВ», і лише на етапі оприлюднення інформації про договір, укладений за результатами запиту пропозицій постачальників, у замовника з’явиться можливість зазначити, що договір із переможцем укладається «без ПДВ»;
  • прийом пропозицій до — встановлюється замовником та не може бути меншим ніж два робочі дні з дня оприлюднення замовником запиту пропозицій постачальників в електронній системі закупівель:
  • інформація щодо товару, його кількості, строку та місця поставки — заповнюється замовником, окрім конкретної назви товару та одиниці виміру, оскільки ці поля встановлюються електронною системою та не підлягають редагуванню:
  • збереження та підписання КЕП запиту пропозицій постачальників:

Можливо, ви отримаєте службове повідомлення, що вид предмета закупівлі не відповідає коду CPV, проте це не є підставою для внесення будь-яких змін, а є суто технічним сповіщенням:

  • очікування публікації, яке займає декілька хвилин — на цьому етапі запит пропозицій постачальників спочатку буде в статусі «Чернетка (публікація)», а потім зміниться на статус «Прийом пропозицій», що означатиме, що запит пропозицій постачальників оголошено:

Крок 4. Оцінка пропозицій постачальників (кваліфікація учасників), укладення договору з переможцем відбору, звіт за результатами проведеного відбору

Після завершення кінцевого строку для подання постачальниками цін пропозицій закупівля переходить на стадію «Кваліфікація учасників», на якій замовник вже може побачити перелік отриманих пропозицій та підтверджує найвигіднішу пропозицію натисканням клавіші «Підтвердити», або ж відхиляє її у разі наявності відповідної підстави шляхом натискання клавіші «Дискваліфікувати».

Після натискання клавіші «Підтвердити» замовник натискає клавішу «Перейти до підписання договору»:

З цього моменту починається відлік строку на укладення договору з переможцем відбору (який становить не більше ніж 10 календарних днів з дня визначення електронною системою закупівель постачальника переможцем відбору).

Після укладення договору з переможцем відбору замовник оприлюднює сканкопію оригіналу договору у форматі *pdf, а також заповнює інформацію про договір у відповідних електронних полях. На цьому етапі є можливість редагувати позначку ПДВ (якщо переможець відбору не є платником ПДВ або з інших законодавчих підстав ПДВ не враховується в ціні товару):

Оприлюднення договору завершується шляхом накладення КЕП замовником, після чого закупівля перейде у статус «Завершено».

У пункті 68 постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу» встановлено, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».

Фактично ж зазначений звіт формується електронною системою автоматично після того, як закупівля набуває статусу «Завершено» (замовник може зберегти чи роздрукувати такий звіт зі сторінки своєї закупівлі на вебпорталі уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/).

Бажаємо вам легких та успішних закупівель! Ще більше тонкощів застосування електронного каталогу після змін до законодавства ви завжди знайдете в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО