У тендерній документації замовник зазначив, які документи мають надати учасники — юридичні особи, а які — учасники — фізичні особи — підприємці. Наприклад, вимога замовника має такий вигляд:
При цьому замовник просить учасників надати лист-роз’яснення щодо ненадання документа:
Наприклад, учасник — юридична особа, виконуючи зазначену вимогу, у складі тендерної пропозиції надав статут, у якому є інформація про засновників та види діяльності учасника, та витяг платника ПДВ, а додаткових роз’яснень стосовно того, що він не є фізичною особою — підприємцем та не є платником єдиного податку, не надавав. Правильно так чи ні?
З одного боку, якщо підходити суто формально, учасник не надав у складі тендерної пропозиції копії свідоцтва про державну реєстрацію та документ, який підтверджує статус платника єдиного податку і, не надавши лист-пояснення щодо цього, не виконав вимогу тендерної документації.
Проте з іншого боку, навіщо? Якщо учасник є юридичною особою, то він не ФОП, якщо сплачує ПДВ, то не може бути платником єдиного податку. Навіщо множити папірці та дублювати зрозумілу інформацію? При проведенні публічних закупівель демонструється сучасний підхід, використовуються передові технології та замовники начебто більше не застосовують бюрократичний підхід, мінімізують кількість документів, що повинен надати учасник, сприяють зросту конкуренції.
Крім цього, частиною 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції / пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Як завжди, наведемо приклад з практики, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4515-р/пк-пз від 04.03.2021, оголошення UA-2021-01-22-001611-b, яке свідчить, що описана вище підстава не може бути причиною для відхилення.
Наснаги та перемог у публічних закупівлях! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA, у нас ще багато цікавого!