Переходимо на електронні трудові книжки: на що звернути увагу учаснику

Редакція
1548
20 Квітня 2021
Переходимо на електронні трудові книжки: на що звернути увагу учаснику
1548
20 Квітня 2021

10.06.2021 запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2020 № 1217-9 (далі — Закон № 1217-9).

Звісно, за умов високого рівня розвитку технологій, інноваційної активності та діджиталізації усіх сфер суспільного життя трудова книжка у паперовому вигляді сприймається як ознака минулого століття. Паперову трудову книжку можна загубити або пошкодити. Автоматизація та спрощення доступу до інформації про стаж працівників виглядають доречними.

У зв’язку з цим на що ж потрібно звернути увагу учаснику публічних закупівель? Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник може установити такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Інколи вимогами тендерної документації замовники передбачають лише надання учасниками довідки у довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації. Але зазвичай замовники вимагають надати додаткове документальне підтвердження наявності кваліфікованого персоналу, а саме: копії дипломів співробітників або копій трудових книжок. Звісно, пошук таких документів, оформлення, сканування потребує додаткових зусиль з боку учасника. А тому з 10.06.2021 на один клопіт стане менше, адже замовник не повинен буде вимагати надання копій паперових трудових книжок працівників.

Варто зазначити, що оскаржувати вимогу щодо надання копій паперових трудових книжок з 10.06.2021 учаснику варто, якщо він дійсно не може виконати зазначену вимогу замовника, наприклад, якщо учасник після перенесення даних в електронний формат видав оригінал паперової трудової книжки працівникові на руки під підпис. В іншому випадку учасник має виконати зазначену вимогу замовника.

Нагадаємо, що оскаржити вимоги тендерної документації, які учасник не в змозі виконати з певних причин, необхідно на етапі подання тендерних пропозицій, а саме: не пізніше ніж за 4 дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.

Важливо! Не поспішаємо! Закон № 1217-9 вступає в дію з 10 червня 2021 року та передбачає п’ятирічний термін, протягом якого будуть переноситися дані з паперових книжок про трудову діяльність працівників у електронний реєстр. Протягом цих п’яти років паперова трудова книжка та електронна форма будуть застосовуватися разом.

Тендери

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.