Остаточна тендерна пропозиція, але з тризначним значенням

Редакція
1989
29 Березня 2018
Остаточна тендерна пропозиція, але з тризначним значенням
1989
29 Березня 2018

«Доброго дня! За результатами розгляду нашої тендерної пропозиції нас визначили переможцем торгів. Відповідно до умов тендерної документації ми після аукціону подали остаточну тендерну пропозицію, але з тризначним значенням. Замовник, посилаючись на відмову Казначейства реєструвати такий договір, відмовляється від його підписання та погрожує відхилити нашу тендерну пропозицію. Чи має право замовник відхилити нашу тендерну? І як нам діяти, щоб уникнути цього? Дякую».

Добрий день! Відповідно до вимог ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника в разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 4 ст. 36 Закону.

Згідно зі ст. 37 Закону, договір є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог ч. 4 ст. 36 цього Закону. Відповідно замовник не може укласти договір з переможцем торгів за ціною, що відрізняється від змісту тендерної пропозиції переможця. Згідно із Законом, замовник може відхилити тендерну пропозицію переможця на підставах, визначених у п. 2 ч. 1 ст. 30 та ч. 3 ст. 32 Закону: у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Отже, якщо переможець не погодиться укласти договір відповідно до умов тендерної документації та змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону, то замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону Державна казначейська служба України до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність договору про закупівлю, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, які підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю; вживає заходів з недопущення здійснення платежів з рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках, зокрема, відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбачених абзацом другим цієї частини.

Таким чином, ДКСУ має право відмовити в реєстрації договору, якщо його укладено з порушенням вимог ч. 4 ст. 36 Закону. Звертаємо увагу, що якщо такі дії переможця торгів пов’язані з тим, що подана ним під час аукціону тендерна пропозиція не дозволяє коректно визначити вартість одиниці закупівлі за конкретною позицією або позиціях, то можна діяти, як написано далі. Замовник і переможець торгів укладають договір про закупівлю за ціною, що відповідатиме його пропозиції за результатами аукціону, і одночасно укладають додаткову угоду про внесення змін до істотних умов договору, зокрема на підставі п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону: узгодженої зміни ціни в бік зменшення [без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг]. При такому варіанті Закон не порушують, і в ДКСУ не буде підстав не реєструвати договір.

Радник відповідає на запитання

Коротко про суперечливі та болючі питання учасників закупівельного процесу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО