| № з/п | Найменування засобів навчання та обладнання | Кількість | Примітка |
| Обладнання, витратні матеріали та електронні освітні ресурси |
| 1. | Цифрове обладнання, електронні освітні ресурси |
| Мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності – з маркерною дошкою або екраном)/ мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивною дошкою / мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом (за необхідності – з маркерною дошкою або екраном) / інтерактивна панель | Д | Для навчальних кабінетів з персональним(и) комп’ютером(ами) (крім інтерактивних панелей з вбудованим комп’ютером). Разом з необхідним програмним забезпеченням. Інтерактивна поверхня повинна розпізнавати дотики пальцями рук та/або стилусом й іншими непрозорими предметами. |
| Телевізор Smart TV | Д | За потребою. Для навчальних кабінетів з підключенням до Інтернету. |
| Багатофункціональний пристрій (БФП) у складі принтера, сканера, копіра | Д | За потребою – з можливістю кольорового друку. |
| Витратні матеріали для БФП: | | |
| – набір чорнила (чорне); | 2 набори. |
| – набір чорнила (кольорове); | 2 набори (за потребою). |
| – папір багатофункціональний офісний А4 | Загалом не менше 5000 аркушів. |
| Документ-камера цифрова | Д | Для навчальних кабінетів з персональним(и) комп’ютером(ами). Разом з необхідним програмним та методичним забезпеченням. |
| Електронні освітні ресурси (крім електронних підручників) | Д | Повинні відповідати вимогам та тематиці навчальних програм. |
| 2. | Пристосування |
| Дошка аудиторна магнітно-крейдова стаціонарна або магнітно-маркерна стаціонарна/портативна | Д | Повинна мати лоток для приладдя. Магнітно-маркерна дошка біла, на металевій основі. |
| Дошка коркова | Д | |
| Аксесуари та витратні матеріали до дошок: | | Відповідно до типу дошки, магнітно-крейдової або магнітно-маркерної. |
| – набір маркерів з тримачем; |
| – набір магнітів; |
| – губка для витирання; |
| – засіб для чищення дошки; |
| – набір кольорової крейди |
| Магнітна дошка фліпчарт / магнітна дошка-мольберт | Д | Повинна мати лоток для приладдя. |
| папір для дошки фліпчарта або дошки-мольберта | Загалом не менше 120 аркушів. |
| Папір А3 | | Загалом не менше 500 аркушів. |
| Папки-реєстратори | К | У т. ч. для портфоліо здобувачів освіти. |
| Ламінатор | Д | Формату А4. |
| плівка для ламінування | Загалом не менше 200 шт. |
| 3. | Меблі |
| Стіл (парта) учнівський(а) | К | У т. ч. з регульованою висотою. Стільниця нахилена, з можливістю набувати горизонтального положення. |
| Стіл учительський | Д | |
| Стілець учнівський | К | У т. ч. з регульованою висотою. |
| Стілець для вчителя | Д | |
| Відкриті шафи для зберігання засобів навчання | Д | За потребою, відповідно до площі приміщення. |
| Контейнери для роздаткового матеріалу / конструкторів | | За потребою. |
| Шафи/секції/стелажі для особистих речей дітей/ шафи для одягу / змінного взуття | К | |
| Шафа/секція/стелаж для особистих речей педагогічного працівника | Д | |
| Комп’ютерний стіл / стіл для принтера | Д | |
| Мобільний стелаж | | За потребою. |
| Парта-конторка | | За потребою. |
| Стіл для роботи з конструктором(ами) | Д | За потребою. |
| М’яке крісло-мішок | Д | |
| Мовно-літературна освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Комплект навчально-наочних засобів для навчання грамоти/письма (на магнітах): | Д | Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин – за потребою. |
| – український алфавіт (друковані й рукописні літери, великі і малі); |
| – алфавіт мов корінних народів, національних меншин (друковані й рукописні літери, великі та малі); |
| – зразки каліграфічного письма букв (великих та малих) та їх з’єднань українського алфавіту та мов корінних народів, національних меншин; |
| – зразки з’єднань букв (нижнього, середнього, верхнього); |
| – вимоги до правильної постави під час письма та користування письмовим приладдям; |
| – флеш-картки |
| Набори для навчання грамоти та читання: | | |
| – каса букв та складів; | Д + Ф |
| – набір карток з графічним позначенням мовних одиниць (звуки, склади, слова) | Д + К |
| Набір таблиць: | Д | |
| – вправи для збільшення кута зору, поля читання; |
| – вправи для формування навичок читання |
| Набір таблиць до основних розділів граматичного матеріалу | Д | Відповідно до вимог навчальної програми. Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин – за потребою. |
| Набори (комплекти) сюжетних та предметних малюнків (для розвитку мовлення, словникові слова та їх написання, до казок) (по класах) | Д + Ф | Відповідно до вимог навчальної програми. |
| Словники з української мови та мов корінних народів, національних меншин, у тому числі ілюстровані та/або комбіновані: | Д + Ф | Для засобів навчання та обладнання для вивчення мов корінних народів, національних меншин – за потребою. |
| – орфографічний; |
| – тлумачний; |
| – синонімів; |
| – антонімів; |
| – перекладний |
| Бібліотечка дитячої літератури (дитяча художня література, дитячі енциклопедії, довідники, журнали, газети тощо) | Д | |
| Набір настільних розвивальних ігор: | Д | |
| – мовне лото, доміно; |
| – літературне лото, доміно; |
| – ребуси, головоломки; |
| – кубики для настільної гри з піктограмами тощо |
| Мовно-літературна освітня галузь (іншомовна освіта) |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Набір таблиць (для мов, що вивчаються) на магнітах: | Д | |
| – алфавіт; |
| – транскрипційні знаки; |
| – граматичні, до розділів граматичного матеріалу, передбаченого навчальною програмою; | | |
| – календар |
| Набір букв на магнітах (англійська, німецька, французька, іспанська тощо) | Д | |
| Каса букв та буквосполучень | Д + Ф | |
| Набори тематичних, сюжетних, предметних малюнків (картинок) відповідно до тем навчальної програми | Д | |
| Словники перекладні, в тому числі ілюстровані | Г | |
| Дитяча художня література іноземною мовою, що вивчається | Д | |
| Карти: | Д | |
| – географічна карта Європи; |
| – географічна карта країни, мова якої вивчається |
| Навчальний набір грошових знаків країн, мови яких вивчаються | Д | |
| Настільні розвиваючі ігри (лото, доміно, кубики) мовою, що вивчається | Д + Г | |
| Комплекти для рольових ігор відповідно до тем навчальної програми | Д + Г |
| Математична освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Набір таблиць (у т. ч. магнітні, пазли): | Д | |
| – зразки каліграфічного письма цифр і знаків; |
| – ознаки, властивості, відношення предметів; |
| – розташування у просторі й на площині; |
| – лічба (кількісна, порядкова); |
| – нумерація чисел, склад числа; |
| – дії над числами, взаємозв’язок дій над числами; |
| – таблиця множення; |
| – закони та властивості арифметичних дій; |
| – математичні вирази; |
| – рівняння; |
| – геометричні фігури, геометричні тіла та їх властивості; |
| – величини та їх одиниці; |
| – задачі, типові задачі, опорні схеми; |
| – таблиці до тем навчальної програми; |
| – набір / таблиця, що відображає частину цілого в крузі; |
| – набір для вивчення розряду числа, таблиця розрядів |
| Набори карток (у т. ч. на магнітах): | | |
| – для лічби та усного рахунку від 0 до 100; | Д + К |
| – склад числа; | Д + К |
| – для математичних диктантів; | Ф |
| – ілюстрації до типових задач | Ф |
| Числова лінійка: | Д | Не менше 2 м, з можливістю кріплення карток і письма маркером. |
| – від 0 до 100 з набором карток до неї (десятки, одиниці, чисті); |
| – від 0 до 1000 з набором карток до неї (сотні, десятки, одиниці, чисті) |
| Квадрат сотенний (математичний куб) | Д | Не менше 10х10 см. |
| Настільні логіко-розвивальні ігри | Д | |
| Математичне віяло (від 1 до 20) | К | |
| 2. | Інструменти |
| Контрольно-вимірювальні: | | |
| – метр навчальний з кольоровою шкалою; | Д |
| – метр з сантиметровим діленням; | Д |
| – трикутники (45°, 30°-60°); | Д + К |
| – циркуль; | Д + К |
| – рулетка (на менше 1 м); | Д |
| – лінійка (не менше 15 см); | Д + К |
| – ваги математичні (математичний баланс) | Д |
| 3. | Моделі |
| Модель-аплікація «Числова пряма» | Г | |
| Набір геометричних тіл та фігур | Д + Г | |
| Модель демонстраційного механічного годинника (24 години, не менше 2-х стрілок) | Д | |
| Модель механічного годинника (24 години, не менше 2-х стрілок) | Г | |
| 4. | Прилади і пристосування |
| Комплекти лічильного матеріалу роздаткові для: | К | Палички, фішки двосторонні. |
| – лічби від 0 до 1000; |
| – вивчення складу числа |
| Набірне/магнітне полотно | Д | За потребою. |
| Каса цифр і лічильного матеріалу на магнітному кріпленні (предметні картинки, геометричні фігури тощо) | Д | |
| Лічильний матеріал (наприклад, набір Кюізенера, геометричні фігури тощо) | Д + Г | |
| Математичне дзеркало | Д + К | |
| Контрольно-вимірювальні: | | |
| – терези демонстраційні з набором важків; | Д |
| – терези з набором важків; | Г |
| – набір годинників пісочних (не менше 3-х від 1 до 5 хв.); | Г |
| – термометр; | Д |
| – спідометр; | Д |
| – набір мірного посуду (з не крихкого матеріалу) об’ємом від 50 до 500 мл | Г |
| Математичний магнітно-маркерний планшет | К | За потребою. |
| Набір цифр і математичних знаків на дошці (математичний планшет або геоборд)) | Г | |
| Танграм | Д + Г | |
| Набір для вивчення часток і дробів | Д + Г | |
| Навчальний набір грошових знаків України | Г | |
| Рахівниця / абакус навчальний | Д + Ф | |
| Навчально-наочні засоби (наприклад, блоки Дьєнеша, творчі ігри для вивчення цифр, арифметичні/ числові/математичні штанги тощо) | Г | |
| Набір настільних розвивальних ігор: | | |
| – шахи, шашки; |
| – маршрутні ігри; |
| – розрізні пазли / картинки; |
| – головоломки тощо |
| Природнича освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Карти настінні: | Д | |
| – фізичні (світу, півкуль, України, регіону); |
| – політична світу, адміністративно-територіальна України; |
| – тематичні (природні зони, корисні копалини, рослинний та тваринний світ, природо-заповідний фонд, історико-етнографічна, народні промисли) карти України |
| Комплекти плакатів: | Д | Відповідно до тем навчальної програми. |
| – Земля; |
| – нежива природа; |
| – жива природа; |
| – система органів тіла людини; |
| – охорона природи; |
| – пори року; |
| – праця людей |
| Календар природи | Д | |
| Набори плакатів | Д | Відповідно до тем навчальної програми. |
| Атласи | Г | |
| 2. | Об’єкти натуральні |
| Гербарії: | Д | |
| – дикорослі, культурні рослини; |
| – рослини природних зон України; |
| – лікарські, отруйні рослини; |
| – бур’яни |
| Колекції: | Д | |
| – гірські породи; |
| – корисні копалини та продукти їх переробки; |
| – насіння та плоди (овочевих, зернових, прядивних, плодово-ягідних, квітково-декоративних культур); |
| – розвиток комах; |
| – ґрунти; |
| – морське дно; |
| – кора дерев |
| 3. | Моделі |
| Модель, що відображає кругообіг води в природі | Д | |
| Скелет людини | Д | |
| Модель будови рослин | Д | |
| Модель тіла людини, розбірна | Д | |
| Модель-фартух, що відображає внутрішню будову тіла людини | Д | |
| Телурій | Д | |
| Глобуси: | Д | Діаметр не менше 250 мм. |
| – фізичний; |
| – політичний; |
| – будова Землі |
| 4. | Прилади і пристосування |
| Термометр (зовнішній, кімнатний) | Д | |
| Компас шкільний | Ф | |
| Лупа ручна шкільна | Ф | |
| Банка з кришкою-лупою | Г | З не крихкого матеріалу. |
| Секундомір | Д | |
| Рулетка, шнур мірний | Г | Довжиною не менше10 м. |
| Мікроскоп шкільний | Д + Г | За потребою. З максимальним збільшенням не менше, ніж у 300 разів та автономним підсвітленням. |
| Магніт смуговий лабораторний | Ф | |
| Мобільна метеостанція | З | За потребою. |
| Опадомір | Д | |
| 5. | Інвентар |
| Набір лабораторний демонстраційний | Д | Орієнтовний склад: штатив, мірна склянка, лійка, набір фільтрувального паперу, пінцет, затискач, мірний циліндр, піпетка, промивач, планшет для дослідних зразків, ящик для зберігання. Можливе додаткове обладнання. |
| Лабораторний набір з вивчення явища магнетизму | Г | Для молодшого шкільного віку. |
| Лабораторний набір з вивчення елементарних фізичних явищ (сила, рух, швидкість тощо) | Г | Для молодшого шкільного віку. |
| Лабораторний набір для дослідження властивостей води, різних речовин та тіл | Г | Для молодшого шкільного віку. |
| Набір лабораторний | Г | Орієнтовний склад: піпетки, планшет для дослідних зразків, чашка Петрі, посуд для зберігання дослідних зразків з кришкою, пробірки мірні з кришкою, ящик для зберігання. Можливе додаткове обладнання. |
| Набір для спостереження за розвитком і ростом рослин | Д | |
| Технологічна освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Таблиці загальних тем (організація робочого місця, правила безпеки на уроці, правила користування окремими інструментами, економне ставлення до використання матеріалів) | Д | |
| Набір таблиць | Д | Відповідно до тем навчальної програми. |
| Набір технологічних карт | Д | Відповідно до тем навчальної програми. |
| 2. | Об’єкти натуральні |
| Об’єкти народних ремесел | Д | |
| Колекції: | Д | Відповідно до тем навчальної програми. |
| – породи деревини; |
| – види тканин та ниток, зразки сировини для їх виготовлення; |
| – види паперу; |
| – витинанки; |
| – писанки тощо |
| 3. | Прилади та приладдя |
| Набір посуду для сервірування | З | |
| Набори для колективної творчості (різні види, в т. ч. для в’язання гачком, вишивання/ квілінгу/аплікації/писанкарства тощо) | Ф | |
| Набори канцелярського приладдя | Ф | За потребою. Орієнтовний склад: олівці, фігурні ножиці, кольоровий папір тощо. |
| 4. | Інструменти |
| Конструктори для вивчення різних конструкцій та механізмів | Д + Ф | |
| Набір інструментів, приладів та пристосувань для догляду за кімнатними рослинами | Г | |
| Ігрові набори для конструювання з різними способами з’єднання деталей | Г | |
| Інформатична освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Дидактичний матеріал для моделювання алгоритмів | Ф | |
| Схеми/таблиці/картки про будову комп’ютера | Д | |
| 2. | Інструменти |
| Набір для розвитку алгоритмічного мислення | Д + Г | Для молодшого шкільного віку. |
| 3. | Прилади та пристосування |
| Робототехнічний набір для здійснення програмованого руху | Г | З полями-килимками, наприклад у вигляді карт, літер, чисел, фігур тощо. |
| Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Комплекти плакатів: | Д | |
| – будова тіла людини; |
| – здоров’я людини; |
| – корисні і шкідливі звички; |
| – фізична складова здоров’я; |
| – правильне харчування; |
| – здоровий спосіб життя; |
| – особиста гігієна школяра; |
| – соціальна складова здоров’я; |
| – безпека життєдіяльності; |
| – правила поведінки в природному, техногенному та соціальному оточенні; |
| – безпека на дорозі; |
| – небезпечні тварини; |
| – надання домедичної допомоги; |
| – емоції людини; |
| – екологічна культура, дбайливе ставлення до довкілля; |
| – правила пожежної безпеки |
| 2. | Прилади та пристосування |
| Аптечка медична | Д | |
| Килимок (дитячий каремат) або килимок-конструктор з пазлів для занять на вулиці | К | |
| Модель, що відображує гігієну зубів | Д | |
| Ростомір | Д | |
| Модель світлофора, набір дорожніх знаків | Д | |
| Віяло з зображеннями дорожніх знаків | Ф | |
| Поле для гри Твістер | Д | |
| Світловідбивні жилети для дітей | К | |
| Масажні килимки, доріжки | Г | |
| Килим з дорожньою розміткою | Д | |
| Спортивний інвентар: | З | За потребою. |
| – м’яч; |
| – скакалка; |
| – обруч; |
| – гімнастичні палиці |
| Громадянська та історична освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Зображення символів держави | Д | |
| Таблиці, плакати, календарі | Д | |
| – до пам’ятних дат (подій) держави, традицій і свят українського народу; |
| – охорони природи і довкілля; |
| – портрети історичних осіб, політичних діячів, визначних постатей; |
| – ілюстрації історичних пам’ятників, архітектурних споруд, пам’яток культури, об’єктів культурно-історичної спадщини рідного краю, України; |
| – ілюстрації предметів народно-ужиткового побуту |
| 2. | Об’єкти натуральні |
| Предмети символіки українського народу | Д | |
| Мистецька освітня галузь |
| 1. | Друковані засоби навчання |
| Таблиці: | Д | |
| – репродукції картин художників; |
| – зразки різних видів мистецтва; |
| – з кольорознавства; |
| – з тем навчальної програми |
| 2. | Моделі та муляжі |
| Набір геометричних тіл та фігур | Д | За потребою. |
| Фігури людини і тварин з рухомими частинами | Д | |
| 3. | Прилади та пристосування |
| Акустична система | З | Активна. Інтерфейс 3.5 mm (Mini-Jack), кількість каналів не менше 2.0. |
| Мікрофон | З | |
| Камертон | З | |
| Метроном механічний | З | |
| Набір магнітних нотних знаків | Д | |
| Ширма для лялькового театру | Д | |
| Набір ляльок, фігур та декорацій для лялькового театру: | Д | |
| – в національному одязі (різнонаціональна); |
| – літературні та казкові персонажі; |
| – ляльки-рукавички для лялькового театру; |
| – маски казкових героїв та тварин |
| Набір іграшок: | Д | Розмір не менше 20 см. |
| – тварини дикі та домашні (реалістичні); |
| – літературні персонажі |
| 4. | Обладнання загального призначення |
| Палітри та пензлики | К | |
| Мольберти | К | |
| Дошка з нотним станом (магнітна) | Д | |
| Стіл для малювання піском | Г | |
| Витратні матеріали для різних видів творчості (наприклад, глина, фарби, альбоми для малювання, кінетичний пісок тощо) | | Відповідно до потреб освітнього процесу. |
| 5. | Музичні інструменти |
| Дитячі музичні інструменти: | З | За потребою. |
| – сопілка; |
| – ксилофон; |
| – металофон; |
| – трикутник; |
| – маракаси; |
| – трищітки; |
| – бубен; |
| – барабанчик; |
| – дзвіночки; |
| – свистульки; |
| – дерев’яні ложки; |
| – діатонічні дзвіночки; |
| – дитячі музичні пластикові трубки; |
| – акордеон; |
| – баян; |
| – фортепіано; |
| – дитячий клавішний синтезатор |
Генеральний директор директорату дошкільної та шкільної освіти |
А. Осмоловський |
| | | | |