Лист Мінекономіки щодо рекомендацій АМКУ

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)

№ 3323-04/4217-06 від 16.01.2025

Органи державної влади,
органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства
та інші суб’єкти сфери публічних
закупівель

Щодо рекомендацій АМКУ

У відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) на Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ) покладено функції органу оскарження.

Так, Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) (далі-Комісія) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України “Про Антимонопольний комітет України”.

Враховуючи соціальну важливість цього ринку та значну кількість порушень процедур закупівель електричної енергії, що встановлює Комісія під час розгляду скарг, минулого року АМКУ здійснив та оприлюднив на своєму вебпорталі за посиланням:https://is.gd/qnTskI узагальнення практики органу оскарження щодо зазначених закупівель, про що повідомив листом від 13.12.2024 № 20-29.1/01-12006е.

Узагальнення відображають перелік основних порушень порядку проведення відповідних процедур закупівель та містять пропозиції органу оскарження, врахування яких замовниками та учасниками процедур закупівель сприятиме підвищенню ефективності підготовки тендерної документації та загалом покращенню проведення процедур закупівель.

Так, серед найчастіше оскаржуваних вимог тендерної документації під час закупівель електричної енергії є вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.

Під час виконання вказаної функції АМКУ виявляються типові порушення при закупівлі електричної енергії, пов’язані з встановленням в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, зокрема положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону, які не повинні застосовуються замовником при закупівлі електричної енергії.

Поряд з цим Мінекономіки рекомендує замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати умови тендерної документації та коректно застосовувати положення нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, під час проведення процедур закупівель.

При цьому відповідно до статті 9 Закону з метою надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу у мережі Інтернет за адресою: www.me.gov.ua у підрубриці “Узагальнені відповіді” рубрики “Публічні закупівлі” розділу “Діяльність” розміщено лист від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 “Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”(6. Щодо кваліфікаційних критеріїв), що знаходиться за посиланням: https://is.gd/kZ32Zg, який містять інформацію щодо кваліфікаційних критеріїв.

Водночас зазначаємо, що наказом Мінекономіки від 07.05.2024 № 11712 затверджені Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою формування єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору про закупівлю (договору про постачання електричної енергії споживачу) і мають рекомендаційний характер. Наказ розміщено за посиланням: https://bit.ly/44BMU1G.

Директор департаменту сфери публічних
закупівель та конкурентної політики

Валерій ШЕРГІН

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО