Лист Мінекономіки Щодо інформування про розроблення і затвердження нормативно-правових актів

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ
ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Щодо інформування про розроблення і
затвердження нормативно-правових актів

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у зв’язку із набранням чинності Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” (далі – нова редакція Закону) від 19.09.2019 № 114-ІХ та введенням його в дію 19.04.2020, повідомляє.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 9 нової редакції Закону розроблення та затвердження нормативно-правових актів (далі – НПА), необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель належить до основних функцій Уповноваженого органу.

Так, згідно з наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 “Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель”, інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) визначено веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель. Відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу визначено Державне підприємство “ПРОЗОРРО”.

Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджена наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” (зі змінами від 07.04.2020 № 649).

Водночас низка НПА наразі знаходиться на етапі погодження або на державній реєстрації. Тому, до їх затвердження рекомендується використовувати чинні НПА в частині, що не суперечить вимогам нової редакції Закону. Зокрема, замовники можуть використовувати примірну тендерну документацію; примірне положення про уповноважену особу та тендерний комітет; порядок визначення предмета закупівлі; особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення; порядок розміщення інформації про публічні закупівлі.

При цьому НПА щодо примірної методики визначення вартості життєвого циклу, порядку організації тестування уповноважених осіб, структури, порядку формування та використання електронних каталогів наразі розробляються і зможуть використовуватися замовниками після їх затвердження, набрання чинності та реалізації відповідних технічних можливостей в електронній системі закупівель.

Разом з тим, оскільки НПА щодо форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, а також переліку формальних помилок наразі розробляються, замовники можуть самостійно встановлювати в тендерній документації розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а також опис і приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, керуючись статтею 22 нової редакції Закону та законодавством в цілому.

Крім цього, згідно з частиною сьомою статті 18 нової редакції Закону розмір плати за скаргу, порядок здійснення плати та її повернення суб’єкту оскарження у випадках, передбачених цією статтею, визначається Кабінетом Міністрів України.

Оскільки проект постанови Кабінету Міністрів України “Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження” перебуває на розгляді, що унеможливлює застосування механізму оскарження процедур закупівель, рекомендуємо замовникам оголошувати процедури закупівлі згідно з вимогами нової редакції Закону після прийняття зазначеного НПА та набрання чинності у встановленому порядку.

При цьому зазначаємо, що відповідно до пункту 5 Розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” нової редакції Закону процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону. Отже, оскарження процедур закупівель, що були розпочаті до введення в дію цього Закону, здійснюється відповідно до порядку, що діяв до введення в дію цього Закону та згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 № 291 “Про встановлення розміру плати за подання скарги”.

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

Директор департаменту
сфери публічних закупівель
Міністерства розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України

Лілія ЛАХТІОНОВА

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО