Мін’юст надав роз’яснення стосовно підготовки Антикорупційної програми

Редакція
513
18 Серпня 2015
Мін’юст надав роз’яснення стосовно підготовки Антикорупційної програми
513
18 Серпня 2015

Редакція нашого журналу зверталася до Міністерства юстиції України (далі — Мін’юст) із запитом про надання роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства. Питання полягало в тому, чи зобов’язані суб’єкти, визначені частиною 2 статті 62 Закону України «Про запобігання корупції» (далі — Закон про корупцію), затверджувати антикорупційну програму після набуття чинності даним нормативно-правовим актом, але до розробки типової антикорупційної програми юридичної особи Національним агентством з питань запобігання корупції.

Мін’юст розглянув наш лист та надіслав лист-відповідь від 10.06.2015 року № 14238-0-33-15/11 (далі — Лист Мін’юсту), який розміщено нижче.

Витяг з Листа Мін’юсту 
Міністерство юстиції розглянуло лист журналу «Радник в сфері державних закупівель» від сьомого квітня № 07/5/1 щодо надання роз’яснення стосовно підготовки антикорупційної програми юридичної особи і в межах компетенції повідомляє про таке.
26 квітня 2015 року введено у дію Закон України «Про запобігання корупції» (далі — Закон), розділ десятий якого визначає механізм запобігання корупції у діяльності юридичних осіб.
Так відповідно до частини першої статті 61 Закону юридичні особи забезпечують розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи.
Згідно зі статтею 62 Закону одним із таких заходів є затвердження керівником після обговорення з працівниками юридичної особи антикорупційної програми — комплексу правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції і діяльності юридичної особи.
При цьому вказана стаття не містить положень, відповідно до яких антикорупційна програма юридичної особи розробляється та затверджується на основі типової, розробленої Національним агентством з питань запобігання корупції.
Крім того, положення щодо обов’язковості дотримання антикорупційної програми включаються до трудових договорів, правил внутрішнього розпорядку юридичної особи, а також можуть включатися до договорів, які укладаються юридичною особою.
Вимоги до антикорупційної програми визначені у статті 63 Закону.

Коментар від редакції:

Отже, вищезазначене роз’яснення Мін’юсту щодо застосування антикорупційного законодавства тлумачить норму Закону про корупцію ідентично до позиції Мінекономрозвитку, висвітленої в його роз’ясненні від 30.04.2015 року, з яким ви можете ознайомитися в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (45) за червень 2015 року на сторінках 30–33.

Тобто строк для підготовки антикорупційної програми для суб’єктів господарювання, що повинні в обов’язковому порядку її затвердити, не залежить від типової форми, яка на сьогодні ще не затверджена Національним агентством з питань запобігання корупції через те, що таке агентство фактично не розпочало функціонувати.

Також з інформацією щодо суб’єктів, які зобов’язані розробляти та затверджувати антикорупційну програму, та з тим, яка відповідальність настає за невиконання вимог антикорупційного законодавства, ви можете детально ознайомитися в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 року на сторінках 23–26.

Розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів

Публікації, корисні замовникам, що є розпорядниками чи одержувачами державних коштів