Що робити, якщо майданчик затримує роботу?

Ганна Довгая
1307
27 Серпня 2020
Що робити, якщо майданчик затримує роботу?
1307
27 Серпня 2020

Жоден користувач електронної системи закупівель не застрахований від неочікуваних, технічних збоїв на авторизованих майданчиках, що у свою чергу може призвести до порушень або взагалі відміни процедури закупівлі. Куди звертатись з такого приводу? Це питання та приклад такого звернення розглянемо сьогодні.

Частина 6 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.

Авторизований електронний майданчик – авторизована Уповноваженим органом інформаційно -телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет (пункт 1 частини 1 статті 1 Закону).

Частиною 6 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 зазначено, що:

  • у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник / ЦЗО / учасник / постачальник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а орган оскарження та органи державного фінансового контролю – від адміністратора;
  • у разі якщо замовник не має змоги розмістити інформацію через авторизований електронний майданчик, який відключений від електронної системи закупівель, він повинен розмістити необхідну інформацію через інший авторизований електронний майданчик, а в разі відсутності такої можливості – через веб-портал.

Поряд з цим вимоги до функціонування системи, процедура авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 166 (далі – Порядок функціонування).

У той же час, статутними документами ДП «ПРОЗОРРО» зокрема визначено, що підприємство створено з метою здійснення діяльності, спрямованої на забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу управління з питань закупівель (наказ Мінекономіки від 08.10.2018 № 1458).

Таким чином, щодо виникнення непередбачуваних технічних питань користувачам системи необхідно звертатись до інформаційно-телекомунікаційної системи «Prozorro», як адміністратора системи. Такі затримки в роботі як для учасників, так і для замовників мають визначальний вплив на процедуру закупівлі в цілому. Відтак користувачам системи необхідно завчасно звертатись до адміністратора системи у разі суттєвої затримки функціонування електронного майданчика. Пропоную до увагу приклад такого звернення:

Приклад звернення до авторизованого майданчика

Окрім того, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика – юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який авторизований/попередньо авторизований відповідно до вимог цього Порядку повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом проведення аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню.

Підсумовуючи можна зробити висновок, що учасники закупівельного процесу у разі виникнення об’єктивних технічних проблем з функціонуванням електронного майданчику та за відсутності їх вирішення у оператора авторизованого майданчика, можуть звертатись до ДП «ПРОЗОРРО», як адміністратора системи.

Більше зразків як для Учасників так і для Замовників ви знайдете на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «ЗРАЗКИ ДОКУМЕНТІВ».

Спрощена закупівля та до 50 тис. грн

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг на так звані допорогові суми, тобто вартість яких є нижчою 200 тис. грн для товарів і послуг та нижче 1 млн. грн для робіт (звичайні замовники), або вартість яких є нижчою 1 млн. грн для товарів і послуг та нижче 1,5 млн. грн для робіт, якщо йдеться про спецзамовників