Чек-лист: реєстрація договору про закупівлю в Казначействі

Ганна Довгая
1871
1 Лютого 2022
Чек-лист: реєстрація договору про закупівлю в Казначействі
1871
1 Лютого 2022

Замовники реєструють бюджетні зобов’язання згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України» (далі — Порядок реєстрації).

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» Казначейство до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю, звіту про результати проведення процедури закупівлі (спрощеної закупівлі). Тож:

  1. після проведення публічної закупівлі у вас є 7 робочих днів з дати укладення прямого договору / договору про закупівлю або 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів), щоб подати до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання;
  2. функції Казначейства не обмежуються перевіркою лише фактичної наявності документів, але й поширюються на перевірку поданих документів у частині дотримання замовниками правильності оформлення підтвердних документів (річного плану, договору про закупівлю, звіту про результати проведення процедури закупівлі (спрощеної закупівлі)) та відповідності цих даних у системі Prozorro. Зокрема, перевірте, чи збігається інформація в договорі, звіті та РПЗ, а саме:
  • дата та номер договору про закупівлю;
  • найменування й місцезнаходження постачальника (виконавця робіт або надавача послуг);
  • найменування предмета закупівлі та його конкретна назва (у разі наявності її у дужках);
  • ціна (сума) договору про закупівлю (загальна вартість);
  • кількість, строк і місце постачання товарів (виконання робіт або надання послуг);
  • умови (порядок) оплати за договором про закупівлю.

У вас є право на помилку! У разі наявності відмінностей між поданими замовником паперовими документами та інформацією згідно з електронною системою закупівель (наприклад, строк поставки товарів, визначений у договорі про закупівлю, відрізняється від строку поставки в електронній системі закупівель), у замовника є останній шанс — скласти протокол про допущення механічної (технічної, формальної) помилки та разом з документами, згідно з Порядком реєстрації, надати в Казначейство. Цю позицію підтримала Державна казначейська служба України у листі від 11.12.2019 № 24-10-08/21940. Головною умовою складання протоколу про допущення механічної (технічної, формальної) помилки є наявність відповідних повноважень у Положенні про уповноважену особу.

Не рекомендуємо зловживати цим правом, оскільки, якщо документи подані замовниками не в повному обсязі або містять численні помилки, невідповідності тощо, то, керуючись пунктом 2.10 Порядку реєстрації, органи Казначейства не реєструють бюджетні зобов’язання, а застосовують заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, визначені статтею 117 Бюджетного кодексу України.

Терміни опрацювання Казначейством підтвердних документів

за захищеними видатками, які не потребують проведення процедур закупівель / спрощених закупівель

протягом 1 операційного дня

Примітка: орган Казначейства опрацьовує підтвердні документи у визначені цим пунктом строки, але не пізніше останнього робочого дня поточного бюджетного періоду. Відлік строку опрацювання підтвердних документів органом Казначейства починається з дати, вказаної у полі «Одержано Державною казначейською службою України (органом Державної казначейської служби України)» Реєстру та / або Реєстру бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, враховуючи день подання Реєстру та / або Реєстру фінансових зобов’язань.

за захищеними видатками, які потребують проведення процедур закупівель / спрощених закупівель (крім капітальних видатків)

до 3 операційних днів

за іншими поточними видатками, крім захищених, та наданням кредитів з бюджету

до 3 операційних днів

за капітальними видатками

до 5 операційних днів

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО