Як давно ви оновлювали антикорупційну програму? Далі коротко по суті розкажемо, чому ж замовнику варто конкретизувати вимогу щодо надання антикорупційної програми в частині її відповідності рішенню Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 02.03.2017 № 75, а учаснику не варто нехтувати таким рішенням.
Моніторингом за № UA-M-2021-06-11-000037 (оголошення № UA-2021-03-05-010315-c) встановлено:
«у пункті 10 додатка № 5 до тендерної документації замовник установив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції копії антикорупційної програми або наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
ТОВ ‟С” у складі тендерної пропозиції надав копії антикорупційної програми, затвердженої наказом учасника від 15.01.2016 № 01/зд, та відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації.
Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції ‟Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи” від 02.03.2017 № 75, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194, затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно з додатком 1.
Також установлено, що юридичні особи, визначені у частині 2 статті 62 Закону України ‟Про запобігання корупції”, затверджують свої антикорупційні програми на основі Типової антикорупційної програми. Так, у частині 2 статті 62 Закону України ‟Про запобігання корупції” визначено, що в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України ‟Про публічні закупівлі”, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.
При цьому учасник ТОВ ‟С” у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують наявність в учасника антикорупційної програми, положення якої не приведено у відповідність до вимог рішення Національного агентства з питань запобігання корупції ‟Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи” від 02.03.2017 № 75, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.03.2017 за № 326/30194, яким затверджено Типову антикорупційну програму юридичної особи, згідно з додатком 1, оскільки надана антикорупційна програма не містить ряду положень щодо:
- періодичної оцінки ризиків у діяльності Товариства;
- створення комісії з оцінки корупційних ризиків, порядку її діяльності та складу та інші,
чим не дотримав вимог пункту 10 додатка № 5 до тендерної документації».
Держаудитслужба у вищевикладеному прикладі зобов’язала відмінити процедуру закупівлі. Замовнику такий висновок довелось оскаржувати в суді.
Аналогічну позицію можна простежити у таких висновках моніторингу: № UA-M-2021-07-23-000053 (оголошення UA-2021-04-02-003085-a), № UA-M-2021-03-26-000022 (оголошення UA-2020-10-16-003029-b), № UA-M-2021-04-23-000069 (оголошення UA-2021-02-11-000652-b), № UA-M-2021-07-13-000040 (оголошення UA-2021-03-26-004466-b).
Ще більше детального огляду практичних ситуацій читайте на порталі RADNUK.COM.UA в електронній книзі «Добірка практики моніторингу закупівель».