Добрий день! Відповідно до ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому ч. 1, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Допорогова закупівля регламентована наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35. Просимо надати інформацію щодо того, яку відповідальність покладено на членів тендерного комітету замовника або уповноважену особу в разі порушення наказу № 35 (наприклад, непідписання договору у строк 30 днів після закінчення строку подання пропозицій). Дякую.
Добрий день! Проведення допорогових закупівель відбувається згідно з Порядком здійснення допорогових закупівель, затверджених наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35 (далі — Наказ № 35), у якому не передбачено відповідальності для членів тендерного комітету чи уповноваженої особи. Слід зазначити, що Наказ № 35 не можна вважати нормативно-правовим актом, оскільки він в установленому порядку не зареєстрований у Міністерстві юстиції України. Звертаємо увагу, що, згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі), для організації та проведення процедур закупівель замовник створює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). У той же час допорогові торги не визначено в Законі як процедуру закупівлі.
Виходячи з нашого досвіду, рекомендуємо все ж призначити для проведення допорогових закупівель окремо відповідальну особу (осіб). Детальніше із цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 7 (58) на стор. 27–31. При порушенні замовником вимог підпункту 9.5 Наказу № 35 (невиконання замовником зобов’язань щодо завершення закупівлі шляхом підписання договору або відміни закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій) він має відмінити закупівлю.
Якщо потреба в закупівлі не зникла і вартість закупівлі не буде перевищувати вартісні межі, установлені в ч. 1 ст. 2 Закону, то замовник може провести нову закупівлю з використанням електронної системи закупівель або ж укласти прямий договір.
Звертаємо увагу, що у випадку укладення прямого договору, вартість якого дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник, згідно з положеннями ч. 1 ст. 2 Закону про публічні закупівлі, зобов’язаний оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу звіт про укладені договори у строк, визначений ст. 10 Закону.
За недотримання вимог Закону в частині порушення порядку оприлюднення інформації передбачена відповідальність за ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.