Постанова КМУ “Деякі питання про типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти”
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 7 липня 2025 р. № 818
Київ
Відповідно до частини третьої статті 35 Закону України “Про дошкільну освіту” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про деякі типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
ПОЛОЖЕННЯ
про деякі типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти
1. Це Положення визначає основні засади функціонування суб’єктів освітньої діяльності за деякими типами організації освітньої діяльності, визначеними статтею 35 Закону України “Про дошкільну освіту”, а саме: ясла, дитячий садок, мобільний дитячий садок, сімейний (родинний) садок, міні-садок, центр педагогічного партнерства, центр розвитку дитини.
Дія цього Положення поширюється на таких суб’єктів освітньої діяльності:
державні, комунальні, приватні, корпоративні заклади дошкільної освіти (далі – заклади дошкільної освіти);
інших юридичних осіб публічного чи приватного права, що мають у своєму складі (складі своїх філій) дошкільний підрозділ (далі – інші юридичні особи);
фізичних осіб – підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти (далі – фізичні особи – підприємці).
Дія цього Положення не поширюється на заклади дошкільної освіти, дошкільні підрозділи спеціальних закладів загальної середньої освіти або інших юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, що організовують та провадять освітню діяльність за типом організації освітньої діяльності – спеціальний дитячий садок.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про повну загальну середню освіту”.
Норми щодо батьків, визначені цим Положенням, поширюються також на інших законних представників дитини.
3. Суб’єкти освітньої діяльності керуються Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням.
4. Суб’єкти освітньої діяльності можуть поєднувати різні типи організації освітньої діяльності, утворюючи для цього окремі структурні підрозділи та/або групи вихованців.
5. Відповідно до частини першої статті 33 Закону України “Про дошкільну освіту” юридичні особи публічного та приватного права можуть провадити освітню діяльність у сфері дошкільної освіти лише через створені у своєму складі або у складі своїх філій дошкільні підрозділи.
Рішення про визначення, зміну та поєднання типів організації освітньої діяльності, утворення та припинення дошкільних підрозділів у складі закладу дошкільної освіти або іншої юридичної особи приймає її засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган (особа).
Припинення функціонування дошкільного підрозділу (в тому числі у складі філії), що має вихованців, у державному або комунальному закладі дошкільної або загальної середньої освіти не може здійснюватися під час навчального року.
Рішення про утворення та припинення функціонування груп вихованців приймається керівником закладу дошкільної освіти, керівником іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу самостійно.
Рішення про визначення, зміну та поєднання типів організації освітньої діяльності, утворення та припинення функціонування груп вихованців фізична особа – підприємець приймає самостійно.
6. Тривалість роботи закладів дошкільної освіти, інших юридичних осіб протягом року, включаючи тривалість навчального року, робочого тижня і робочого дня, визначається засновниками таких закладів, інших юридичних осіб або уповноваженими ними органами (особами), фізичними особами – підприємцями самостійно.
Тривалість роботи дошкільного підрозділу закладу загальної середньої освіти протягом року, включаючи тривалість навчального року, робочого тижня і робочого дня, визначається положенням про такий підрозділ, затвердженим відповідно до вимог законодавства.
7. Повне або тимчасове припинення освітньої діяльності здійснюється за рішенням засновника (засновників) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи, фізичної особи – підприємця відповідно до Закону України “Про дошкільну освіту”, а також у разі припинення дії ліцензії на здійснення освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти з підстав і в порядку, визначених законодавством.
Зарахування, відрахування та переведення дітей
8. Зарахування, відрахування та переведення дітей до державного, комунального закладу дошкільної освіти, державного, комунального закладу загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, здійснюється відповідно до порядку, затвердженого МОН.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей до суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою публічного права, крім державного, комунального закладу дошкільної освіти, державного, комунального закладу загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою).
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей до суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою приватного права, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою), фізичною особою – підприємцем самостійно.
Формування та наповнюваність груп вихованців
9. Суб’єктами освітньої діяльності формуються групи вихованців, зокрема вікові, різновікові, чергові, інклюзивні та / або спеціальні, з різним розпорядком перебування, за різними формами здобуття дошкільної освіти, з організацією освітнього процесу за різними освітніми чи парціальними програмами тощо.
Групи вихованців формуються відповідно до рішення керівника закладу дошкільної освіти, керівника іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу, фізичної особи – підприємця або уповноваженої нею особи.
10. Формування груп вихованців та визначення їх наповненості здійснюється відповідно до статті 17 Закону України “Про дошкільну освіту”.
Відповідно до рішення суб’єкта освітньої діяльності співвідношення кількості вихованців до кількості вихователів може бути перевищено не більше ніж на 20 відсотків максимальної кількості дітей у групі та виключно у групах вихованців дошкільного віку.
Кількість вихованців у приміщеннях, де вони перебувають, пристосованих для здійснення освітнього процесу спорудах (у разі їх використання), повинна відповідати вимогам законодавства, що не порушує права вихованців на належні, безпечні та здорові умови розвитку, виховання та навчання, а також права працівників на належні, безпечні та здорові умови праці.
Кількість вихованців у групах державних, комунальних закладів дошкільної освіти, дошкільних підрозділів державних, комунальних закладів загальної середньої освіти не може становити менше п’яти дітей (трьох дітей до одного року).
11. Формування групи за віком передбачає перебування в ній дітей одного віку (вікова група) або з різницею у віці (різновікова група).
Формування групи за сімейними (родинними) ознаками передбачає перебування в ній вихованців, які перебувають між собою в сімейних (родинних) стосунках незалежно від ступеня їх споріднення.
12. Інклюзивні та/або спеціальні групи вихованців створюються на підставі заяв батьків (одного з батьків) та висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини для забезпечення здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та їх психолого-педагогічного супроводу, в тому числі для надання психолого-педагогічних та/або корекційно-розвиткових послуг.
Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку, що розробляється командою психолого-педагогічного супроводу.
Для дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах організовується інклюзивне навчання відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 51, ст. 1735; 2021 р., № 62, ст. 3908).
Спеціальні групи утворюються та функціонують відповідно до Порядку утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2025 р. № 381 (Офіційний вісник України, 2025 р., № 36, ст. 2392).
13. Здобуття дошкільної освіти дитиною з особливими освітніми потребами може забезпечуватися за допомогою асистента дитини, який допускається до участі в освітньому процесі у порядку, визначеному МОН.
14. Для організації освітньої діяльності можуть формуватися групи вихованців з різним часом і розпорядком перебування, зокрема групи повного дня (не більше 12 годин), з короткотривалим перебуванням, а також чергові групи (в ранкові, вечірні години, у вихідні, святкові та неробочі дні).
Якщо для створення окремої групи вихованців з короткотривалим перебуванням немає достатньої кількості дітей, то наявних дітей можуть зарахувати для короткотривалого перебування до групи повного дня (у разі її наявності/створення).
15. Час і розпорядок перебування вихованців у групах суб’єкта освітньої діяльності (повний день, короткотривале, сезонне перебування, у вихідні, святкові та неробочі дні тощо) можуть встановлюватися установчими документами та/або рішенням керівника закладу дошкільної освіти, керівника іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу, положенням про суб’єкта освітньої діяльності та/або рішенням фізичної особи – підприємця або уповноваженої нею особи, якщо інше не встановлено засновником (засновниками) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи або уповноваженим засновником (засновниками) органом (особою), фізичною особою – підприємцем самостійно.
16. Для організації освітньої діяльності можуть формуватися групи вихованців за такими формами здобуття освіти: очною (денною), мережевою, дистанційною формами, а також педагогічного патронажу.
Організація, забезпечення та реалізація освітнього процесу
17. Освітній процес ґрунтується на культурних цінностях Українського народу, інших цінностях і принципах, визначених Законами України “Про дошкільну освіту”, “Про освіту”.
18. Освітній процес організовується відповідно до освітніх і парціальних програм, програми розвитку, плану роботи на рік суб’єкта освітньої діяльності та спрямовується на розвиток особистості, обдарувань вихованців, досягнення ними результатів, визначених Державним стандартом дошкільної освіти.
19. Освітній процес організовується у безпечному, здоровому та інклюзивному чи спеціальному освітньому середовищі, здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців, їх особливих освітніх потреб.
20. З метою виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців освітній процес може організовуватися за одним чи кількома пріоритетними напрямами (художньо-естетичний, фізкультурно-оздоровчий, музичний, гуманітарний тощо).
21. Освітній процес провадиться із застосуванням засобів і методів розвитку, виховання, навчання, форм взаємодії з вихованцями, що є найбільш прийнятними для дітей відповідного віку та враховують їх освітні потреби, зокрема шляхом адаптації/модифікації змісту освітньої програми.
22. Суб’єкти освітньої діяльності організовують та здійснюють освітній процес за однією або декількома освітніми та/або парціальними програмами, визначеними згідно із статтею 16 Закону України “Про дошкільну освіту”.
Рішення про використання в освітньому процесі конкретної освітньої, парціальної програми (конкретних освітніх, парціальних програм) схвалюється педагогічною радою суб’єкта освітньої діяльності, а у разі її відсутності – керівником закладу дошкільної освіти, керівником іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу, фізичною особою – підприємцем або уповноваженою нею особою самостійно.
23. З метою найкращого забезпечення інтересів і потреб вихованців, досягнення ними результатів, визначених державним стандартом дошкільної освіти, та з урахуванням особливостей і специфіки місцезнаходження та діяльності, фахової підготовки та академічної свободи педагогічних працівників, контингенту вихованців тощо суб’єкти освітньої діяльності мають право комбінувати, інтегрувати, а також в інший спосіб адаптувати обрані ними освітні та парціальні програми.
24. Освітні та парціальні програми, спрямовані на забезпечення досягнення вихованцями результатів, визначених Державним стандартом дошкільної освіти, реалізуються державними, комунальними закладами дошкільної освіти, дошкільними підрозділами державних, комунальних закладів загальної середньої освіти виключно за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, і не можуть реалізовуватися чи забезпечуватися (повністю або частково) за кошти батьків дітей.
25. Залучення вихованців під час освітнього процесу до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітніх та/або парціальних програм, забороняється, крім випадків, визначених законодавством.
26. Освітнє середовище повинне відповідати віковим особливостям вихованців, давати їм змогу займатися різними видами активностей чи усамітнюватися, підтримувати ініціативу та самостійність.
У групових приміщеннях облаштовуються місця для розвитку, в тому числі для ігрових та фізкультурних активностей, місця для дозвілля та відпочинку вихованців.
Для забезпечення тимчасової або постійної підтримки дітей в освітньому процесі, здійснення психолого-педагогічного супроводу, в тому числі для організації та проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами, суб’єктами освітньої діяльності облаштовуються ресурсні кімнати або ресурсні осередки в інших приміщеннях, сенсорні кімнати тощо.
27. Освітній процес організовують педагогічні працівники та особи, залучені до освітнього процесу, які у партнерстві з батьками забезпечують єдність розвитку, виховання і навчання вихованців, беруть участь у створенні безпечного освітнього середовища, вільного від будь-яких проявів жорстокого поводження з дитиною, насильства, у тому числі булінгу (цькування).
28. Суб’єкт освітньої діяльності може залучати на договірній основі фізичних та юридичних осіб до організації його роботи.
Працівники суб’єктів освітньої діяльності, інші фізичні особи, безпосередньо залучені до забезпечення здобуття дошкільної освіти та взаємодії з дітьми, повинні відповідати вимогам, визначеним статтею 25 Закону України “Про дошкільну освіту”.
29. Педагогічні працівники забезпечуються ресурсами (ігровими, дидактичними, науково-методичними, матеріально-технічними, інформаційними тощо), необхідними для здійснення освітнього процесу, реалізації обраних суб’єктом освітньої діяльності освітніх та парціальних програм, виконання Державного стандарту дошкільної освіти.
Орієнтовні переліки матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення закладу дошкільної освіти, рекомендовані для забезпечення провадження якісної освітньої діяльності, затверджуються МОН.
Особливості організації цілодобового перебування вихованців
30. Суб’єктом освітньої діяльності, який функціонує за одним із таких типів організації освітньої діяльності як дитячий садок, міні-садок, сімейний (родинний) садок, центр розвитку дитини, з підстав, визначених частиною четвертою статті 17 Закону України “Про дошкільну освіту”, можуть бути створені умови для тимчасового цілодобового перебування вихованця (вихованців) віком від трьох років. Для такого перебування можуть створюватися окремі групи дітей одного віку або різновікові. Група з цілодобовим перебуванням функціонує у вечірній, нічний та ранковий час.
Загальний строк цілодобового перебування вихованця (вихованців) у закладі дошкільної освіти, крім сімейного (родинного) садка, становить не більше двох діб на тиждень, або 10 діб на місяць.
Порядок надання послуги цілодобового перебування вихованця, у тому числі розмір і процедура її оплати, підстави звільнення від оплати, визначається засновником (засновниками) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи або уповноваженим засновником (засновниками) органом (особою), фізичною особою – підприємцем самостійно.
Особливості формування груп у закладі дошкільної освіти в умовах надзвичайного або воєнного стану в Україні
31. В умовах надзвичайного або воєнного стану в Україні, оголошеного у порядку, визначеному законодавством, у державних, комунальних закладах дошкільної освіти, що функціонують за такими типами організації освітньої діяльності як ясла, дитячий садок, центр розвитку дитини, дошкільних підрозділах державних, комунальних закладів загальної середньої освіти, що функціонують за зазначеними типами організації освітньої діяльності, створюються окремі різновікові групи для вихованців, які не відвідують відповідний заклад протягом двох місяців.
Вихованець, який був вимушений змінити адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) та/або залишити попереднє місце здобуття дошкільної освіти за заявою одного з батьків (у паперовій або електронній формі), переводиться на період його відсутності до складу окремої різновікової групи, а у разі втрати зв’язку з батьками такого вихованця наказом керівника державного, комунального закладу дошкільної освіти, керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти переводиться до складу окремої різновікової групи на строк до припинення або скасування воєнного стану відповідно до Закону України “Про правовий режим воєнного стану”.
У разі повернення вихованця до задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за заявою одного з батьків наказом керівника державного, комунального закладу дошкільної освіти такого вихованця переводять із складу окремої різновікової групи до складу відповідної вікової групи.
У разі повернення вихованця до державного, комунального закладу дошкільної освіти, дошкільного підрозділу державного, комунального закладу загальної середньої освіти та відсутності вільних місць за згодою одного з батьків такий вихованець переводиться до іншого суб’єкта освітньої діяльності із збереженням всіх гарантій на здобуття дошкільної освіти, визначених Законом України “Про дошкільну освіту” та рішеннями (у разі їх ухвалення) органів місцевого самоврядування.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – ясла
32. Ясла – тип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми віком від трьох місяців до трьох років.
33. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей від одного до трьох років.
34. Групи для дітей віку немовляти та раннього віку розташовуються, як правило, на першому поверсі.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – дитячий садок
35. Дитячий садок – тип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми віком від двох до шести або семи років, а дітьми з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
36. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від двох років.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – мобільний дитячий садок
37. Мобільний дитячий садок – тип організації освітньої діяльності, що забезпечує надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти за місцем проживання дітей, зокрема із застосуванням або на базі спеціально облаштованого для надання таких послуг транспортного засобу.
38. Комунальний заклад дошкільної освіти, комунальний заклад загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, організовують освітню діяльність за типом організації освітньої діяльності – мобільний дитячий садок для надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти дітям від двох років за місцем проживання на територіях, на яких не забезпечено безоплатне здобуття дошкільної освіти в інший спосіб.
39. До закладу дошкільної освіти (дошкільного підрозділу) з типом організації освітньої діяльності – мобільний дитячий садок зараховуються діти від двох до шести або семи років, а діти з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
40. Кількість вихованців у спеціально облаштованому транспортному засобі, пристосованих приміщеннях, пристосованих спорудах (у разі їх використання), де здійснюється освітній процес, повинна відповідати вимогам законодавства, що не порушує права вихованців на належні, безпечні та здорові умови розвитку, виховання та навчання, а також права працівників на належні, безпечні та здорові умови праці.
41. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від двох років.
42. Можуть формуватися групи вихованців з короткотривалим перебуванням, як правило, до чотирьох годин, а також чергові групи (у вихідні, святкові та неробочі дні).
Групи повного дня не формуються.
Послуга цілодобового перебування дітей не передбачена.
43. У спеціально облаштованому транспортному засобі, пристосованому приміщенні, пристосованій споруді (у разі її використання), де здійснюється освітній процес, створюються місця для розвитку, у тому числі ігрових активностей, а для дітей з особливими освітніми потребами – інклюзивне освітнє середовище.
44. Освітній процес здійснюється за визначеним графіком, але не менше двох разів на тиждень з кожною групою вихованців протягом двох годин.
45. Функції вихователя, визначені законодавством та професійним стандартом, для кожної групи реалізує не менш як один педагогічний працівник, який має педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника.
46. Робочий час педагогічного працівника суб’єкта освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – мобільний дитячий садок включає час, необхідний для безпосереднього здійснення освітнього процесу (педагогічне навантаження), організаційної роботи, зокрема взаємодії з батьками, участі у засіданнях педагогічної ради, для виконання методичної роботи, зокрема підготовки до організації та здійснення освітнього процесу, для підвищення кваліфікації, самоосвіти, іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією, а також час перебування в дорозі до місця безпосереднього здійснення освітнього процесу з вихованцями та у зворотному напрямку.
47. Освітня діяльність може бути організована:
у спеціально облаштованому для здійснення освітнього процесу транспортному засобі з розрахунку не менш як 2 кв. метри на одну дитину;
у пристосованих для провадження освітньої діяльності житлових та/або нежитлових приміщеннях (не вище третього поверху) та/або у пристосованій для провадження освітньої діяльності споруді з розрахунку не менш як 3 кв. метри на одну дитину для здійснення освітнього процесу та перебування вихованців.
48. Суб’єкт освітньої діяльності забезпечує організоване підвезення педагогічних та інших працівників, осіб, залучених до здійснення освітнього процесу, а також у разі потреби ігрових, дидактичних, науково-методичних, матеріально-технічних тощо ресурсів.
49. Місце розташування (паркування) транспортного засобу, спеціально облаштоване для здійснення освітнього процесу, рекомендовано обирати з дотриманням правил дорожнього руху в безпосередній близькості до спортивно-ігрового майданчика або на земельній ділянці, на якій можна облаштувати модульний/мобільний спортивно-ігровий майданчик та здійснити його маркування відповідними позначками як територію з обмеженим рухом пересування.
50. У спеціально облаштованому транспортному засобі, де здійснюється освітній процес, облаштовується медичний осередок відповідно до переліку обов’язкових заходів з охорони здоров’я вихованців, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – сімейний (родинний) садок
51. Сімейний (родинний) садок – тип організації освітньої діяльності за місцем проживання сім’ї (родини) в індивідуальному житловому будинку з наданням освітніх послуг дітям від народження, які перебувають у родинних стосунках, та/або дітям, які не є членами сім’ї (родини).
52. Сімейний (родинний) садок не може функціонувати як державний заклад дошкільної освіти, а також як дошкільний підрозділ державного закладу загальної середньої освіти.
53. Член (члени) сім’ї (родини) є засновником (засновниками (співзасновниками), якщо ним (ними) створений заклад дошкільної освіти за типом організації освітньої діяльності – сімейний (родинний) садок. Член сім’ї (родини) може виконувати функції керівника закладу дошкільної освіти, визначені законодавством, самостійно або найняти для виконання обов’язків керівника іншу особу, яка відповідає вимогам до керівника закладу дошкільної освіти, визначеним Законом України “Про дошкільну освіту”.
Член сім’ї (родини), в індивідуальному житловому будинку якої функціонує дошкільний підрозділ закладу освіти за типом організації освітньої діяльності – сімейний (родинний) садок, виконує функції керівника дошкільного підрозділу, що діє у складі закладу дошкільної освіти чи іншої юридичної особи. Керівник дошкільного підрозділу має права та обов’язки керівника закладу дошкільної освіти, передбачені законодавством (крім тих, що може мати виключно керівник юридичної особи).
Член сім’ї (родини) може провадити освітню діяльність за типом організації освітньої діяльності – сімейний (родинний) садок як фізична особа – підприємець. Фізична особа – підприємець виконує обов’язки керівника, визначені законодавством для керівника закладу дошкільної освіти, самостійно або наймає для виконання обов’язків керівника іншу особу, яка повинна відповідати вимогам до керівника закладу дошкільної освіти, визначеним Законом України “Про дошкільну освіту”.
54. До закладу дошкільної освіти (дошкільного підрозділу) за типом організації освітньої діяльності – сімейний (родинний) садок зараховуються діти від народження до шести або семи років, а діти з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
55. Кількість вихованців у приміщеннях індивідуального житлового будинку, пристосованих спорудах (у разі їх використання), де здійснюється освітній процес, повинна відповідати вимогам законодавства, що не порушує права вихованців на належні, безпечні та здорові умови розвитку, виховання та навчання, а також права працівників на належні, безпечні та здорові умови праці.
56. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від одного року.
57. Протягом дня можуть функціонувати одна група повного дня та/або одна чи декілька груп з короткотривалим перебуванням та чергові групи за потреби.
58. У приміщеннях індивідуального житлового будинку створюються місця для розвитку, у тому числі ігрових активностей, місця для дозвілля та відпочинку вихованців, а для дітей з особливими освітніми потребами – інклюзивне освітнє середовище.
59. Функції вихователя, визначені законодавством та професійним стандартом, для кожної групи реалізує не менш як один педагогічний працівник, який має педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника.
60. Приміщення індивідуального житлового будинку, що використовуються для здійснення освітнього процесу та перебування вихованців, повинні бути відокремлені від житлових приміщень членів сім’ї (родини).
61. Приміщення індивідуального житлового будинку, пристосовані поряд з ним споруди, що використовуються для здійснення освітнього процесу та перебування вихованців, облаштовуються з розрахунку не менш як 3 кв. метри на одну дитину.
62. Суб’єкт освітньої діяльності повинен мати власний або використовувати розташований у пішій доступності від земельної ділянки, на якій розташований індивідуальний житловий будинок, спортивно-ігровий майданчик, доступ до якого обмежений для сторонніх осіб під час перебування на ньому вихованців сімейного (родинного) садка.
63. Суб’єкт освітньої діяльності обов’язково облаштовує санітарний (туалетний) ізольований для учасників освітнього процесу простір з урахуванням вимог санітарного законодавства.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – міні-садок
64. Міні-садок – тип організації освітньої діяльності з одночасним перебуванням не більше п’яти дітей.
65. До закладу дошкільної освіти (дошкільного підрозділу) за типом організації освітньої діяльності – міні-садок зараховуються діти від народження до шести або семи років, а діти з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
66. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від одного року.
67. Протягом дня можуть функціонувати одна група повного дня та чергові групи за потреби або одна чи декілька груп з короткотривалим перебуванням та чергові групи.
68. Функції вихователя, визначені законодавством та професійним стандартом, для кожної групи реалізує не менш як один педагогічний працівник, який має педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника.
69. Освітня діяльність може бути організована в індивідуальному житловому будинку або в інших пристосованих для провадження освітньої діяльності житлових та/або нежитлових приміщеннях (не вище третього поверху), або у пристосованій для провадження освітньої діяльності споруді, облаштованих з розрахунку не менш як 3 кв. метри на одну дитину.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – центр педагогічного партнерства
70. Центр педагогічного партнерства – тип організації освітньої діяльності, що забезпечує розвиток дітей від народження за обов’язковою участю їх батьків або одного з них.
71. До закладу дошкільної освіти (дошкільного підрозділу) з типом організації освітньої діяльності центр педагогічного партнерства зараховуються діти від народження до шести або семи років, а діти з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
72. Суб’єктами освітньої діяльності можуть формуватися групи вихованців, зокрема, за окремою (окремими) складовою (складовими) освітньої програми, за окремими парціальними програмами.
Можуть формуватися групи для осіб, які готуються стати батьками.
73. Кількість учасників освітнього процесу (дітей і батьків) у приміщеннях, пристосованих спорудах (у разі їх використання), де здійснюється освітній процес, повинна відповідати вимогам законодавства, що не порушує права вихованців на належні, безпечні та здорові умови розвитку, виховання та навчання, а також права працівників на належні, безпечні та здорові умови праці.
74. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від одного року.
75. Якщо для створення окремої групи з короткотривалим перебуванням немає достатньої кількості дітей, то наявних дітей можуть зарахувати для короткотривалого перебування до групи повного дня (у разі її наявності) або до інших груп, сформованих суб’єктом освітньої діяльності.
76. Здобуття дошкільної освіти у групах за окремими освітніми напрямами Державного стандарту дошкільної освіти, складовими освітньої програми чи парціальної програми не вимагає досягнення всіх результатів, визначених Державним стандартом дошкільної освіти, але повинна завершуватися досягненням результатів, передбачених відповідними освітніми напрямами, складовими освітньої програми чи парціальної програми.
77. Суб’єктом освітньої діяльності організовується надання педагогічної підтримки батькам, зокрема під час дозвілля, відпочинку (сну) дітей.
Педагогічна підтримка батьків дитини може надаватися шляхом проведення консультацій (педагогічних (методичних), психологічних, інформаційних тощо), проведення освітніх заходів (курсів, семінарів, тренінгів тощо), надання інформації про навчально-методичне забезпечення для здобуття дошкільної освіти.
78. Освітня діяльність може бути організована без обмеження поверховості житлових та/або нежитлових приміщень.
79. Для надання педагогічної підтримки батькам облаштовується окремий кабінет, зал тощо.
80. Суб’єкт освітньої діяльності може облаштувати для дітей та їх батьків (з однієї сім’ї) ізольовані від інших дітей та батьків місця для максимальної індивідуалізації освітнього процесу з вихованцем.
81. Суб’єкт освітньої діяльності може облаштувати для батьків ізольовані від дітей та інших сторонніх осіб місця для виконання батьками трудових функцій за місцем їх роботи в дистанційному режимі, які батьки можуть виконувати під час дозвілля, відпочинку (сну) дітей.
Особливості функціонування суб’єктів освітньої діяльності за типом організації освітньої діяльності – центр розвитку дитини
82. Центр розвитку дитини – тип організації освітньої діяльності, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми (у тому числі дітьми, які здобувають дошкільну освіту в інших суб’єктів освітньої діяльності або у сім’ї), зокрема за окремими парціальними програмами, та/або отримання ними окремих психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
83. До центру розвитку дитини зараховуються діти від народження до шести або семи років, а діти з особливими освітніми потребами – до семи або восьми років.
84. Суб’єктами освітньої діяльності можуть формуватися групи вихованців, зокрема, за окремою (окремими) складовою (складовими) освітньої програми, за окремими парціальними програмами.
85. Різновікові групи можуть утворюватися для дітей віком від одного року.
86. Якщо для створення окремої групи з короткотривалим перебуванням немає достатньої кількості дітей, то наявних дітей можуть зарахувати для короткотривалого перебування до групи повного дня (у разі її наявності), або до інших груп, сформованих суб’єктом освітньої діяльності.
87. Здобуття дошкільної освіти у групах за окремим (окремими) освітнім (освітніми) напрямом (напрямами) Державного стандарту дошкільної освіти, окремою (окремими) складовою (складовими) освітньої програми, за окремою (окремими) парціальною (парціальними) програмою (програмами) не передбачає вимоги щодо досягнення усіх результатів, визначених Державним стандартом дошкільної освіти, але повинно завершуватися досягненням вихованцями результатів, визначених відповідно освітнім (освітніми) напрямом (напрямами) Державного стандарту дошкільної освіти, окремою (окремими) складовою (складовими) освітньої програми, окремою (окремими) парціальною (парціальними) програмою (програмами).
88. Групи для дітей віком немовляти та раннього віку розташовуються, як правило, на першому поверсі.
89. Права суб’єктів освітньої діяльності щодо використання майна та вимоги до його використання визначені статтею 52 Закону України “Про дошкільну освіту”, статтею 80 Закону України “Про освіту” та іншими нормативно-правовими актами.
90. Для організації освітньої діяльності суб’єкт освітньої діяльності використовує власні чи взяті у найм (оренду) будівлі, споруди, окремі приміщення, земельні ділянки, інше рухоме та нерухоме майно.
91. Освітня діяльність може бути організована:
у приміщенні, яке є закладом дошкільної освіти, що відповідає державним будівельним нормам;
в індивідуальному житловому будинку або в інших пристосованих для провадження освітньої діяльності житлових та/або нежитлових приміщеннях (не вище третього поверху) або у пристосованій для провадження освітньої діяльності споруді, облаштованих з розрахунку не менш як 3 кв. метри на одну дитину.
92. Суб’єкт освітньої діяльності повинен мати у пішій доступності не менше як один спортивно-ігровий майданчик, доступ до якого обмежений для сторонніх осіб під час перебування на ньому вихованців.
93. Суб’єкт освітньої діяльності повинен забезпечити можливість швидкого доступу до використання об’єкта фонду захисних споруд цивільного захисту (сховища, протирадіаційного або найпростішого укриття), який перебуває у його власності, наданий йому в користування засновником (засновниками), переданий на договірних засадах іншою фізичною та/чи юридичною особою або отриманий іншим законним способом, із дотриманням вимог законодавства з питань цивільного захисту та відповідно до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об’єктів до складу та виключення таких об’єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 “Деякі питання використання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 682; 2024 р., № 88, ст. 5681).
Об’єкти фонду захисних споруд цивільного захисту, що перебувають на балансі та/або території закладу дошкільної освіти, використовуються для захисту виключно учасників освітнього процесу.
В об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту, що перебувають на балансі та/або території іншого суб’єкта освітньої діяльності, обов’язково передбачається місце для укриття учасників освітнього процесу відповідного суб’єкта освітньої діяльності, ізольоване від інших осіб.
В об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту, які не перебувають на балансі суб’єкта освітньої діяльності, розташовані на території будівель або споруд інших юридичних чи фізичних осіб і використовуються суб’єктом освітньої діяльності на договірних умовах, обов’язково облаштовується місце для укриття учасників освітнього процесу суб’єкта освітньої діяльності, ізольоване від інших осіб.
94. Суб’єкт освітньої діяльності облаштовує приміщення (місця), необхідні для провадження освітньої діяльності та надання послуг, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу та/або обслуговуванням учасників освітнього процесу.
95. У приміщенні, пристосованій споруді (у разі її використання), де здійснюється освітній процес, облаштовується медичний осередок (обов’язково), ізолятор (за умови одночасного перебування більше сорока вихованців) відповідно до переліку обов’язкових заходів з охорони здоров’я вихованців закладів дошкільної освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
96. У разі коли суб’єкт освітньої діяльності, має намір надавати вихованцям медичне обслуговування, він обов’язково облаштовує медичний кабінет, інші необхідні для такого обслуговування приміщення відповідно до вимог законодавства.
97. Суб’єкт освітньої діяльності, який зараховує дітей до двох років, облаштовує місце для грудного годування дітей.
98. Суб’єкт освітньої діяльності облаштовує приміщення (місце) для організації харчування залежно від обраного порядку організації харчування відповідно до законодавства.
ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 “Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти” (Офіційний вісник України, 2003 р., № 11, ст. 476).
2. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. № 1124 “Про затвердження Положення про центр розвитку дитини” (Офіційний вісник України, 2009 р., № 82, ст. 2772).
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1204 “Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 92, ст. 3337).
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 22 січня 2014 р. № 28 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 10, ст. 221).
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 2015 р. № 530 “Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад” (Офіційний вісник України, 2015 р., № 62, ст. 2022).
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 535).
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2023 р. № 1022 “Про внесення змін до Положення про заклад дошкільної освіти” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 92, ст. 5361).
Error: Contact form not found.
зателефонуємо Вам найближчим часом!