Наближається кінець року. Вже незабаром розпочнеться проведення низки переговорних процедур закупівель на закупівлю теплової, електричної енергії, водопостачання, водовідведення та інших предметів на підставі, передбаченій статтею 39 Закону.
А тому редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» вирішила уточнити роль статті 17 Закону при цій неконкурентній процедурі.
Частиною 1 статті 17 Закону передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учасникові, учасникові попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі наявності однієї з підстав, передбачених цією частиною статті.
Тож з метою конкретизації й обґрунтування позиції та у зв’язку з тим, що підтвердження учасником відсутності підстав для відхилення його пропозиції, згідно зі статтею 17, не стосується переговорної процедури закупівлі, редакція журналу звернулась до Мінекономрозвитку із запитанням з приводу того, чи має право замовник вимагати підтвердження учасником переговорної процедури закупівлі відсутності підстав, передбачених статтею 17 Закону, для відхилення його пропозиції конкурсних торгів.
З відповіддю Уповноваженого органу знайомимо вас далі.
Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку
вих. № 3302-05/32495-07 від 19.09.2014
Згідно з частиною першою статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі наявності підстав, передбачених у цій частині цієї статті Закону.
При цьому замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо наявні підстави, зазначені, зокрема у статті 17 Закону (пункт 2 частини першої статті 29 Закону).
У свою чергу, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, розповсюджуються на всі процедури закупівель, крім переговорної процедури закупівлі, оскільки зазначена стаття Закону визначає випадки, у яких замовник зобов’язаний або має право відхилити пропозицію конкурсних торгів. При цьому торги (конкурсні торги) — це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів (конкурсних торгів) згідно з процедурами, встановленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі) (пункт 28 частини першої статті 1 Закону). Таким чином, вимоги встановлені статтею 17 Закону, зазначаються замовником у документації конкурсних торгів (запиті цінових пропозицій) при проведенні ним торгів згідно з процедурами, встановленими цим Законом, крім переговорної процедури закупівлі.
КОМЕНТАР ВІД РЕДАКЦІЇ
Отже, своїм роз’ясненням Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розтлумачує поняття «конкурентні торги», чим відповідно доводить, що переговорна процедура не є такою. А тому доходить висновку, що вимоги статті 17 Закону замовник повинен визначати при проведенні всіх процедур згідно із Законом, крім переговорної процедури закупівлі.