Працюємо для Вас – оновлений приклад Тендерної документації вже на порталі RADNUK.COM.UA

Редакція
1953
8 Травня 2020
СПЕЦВИПУСК
Працюємо для Вас – оновлений приклад Тендерної документації вже на порталі RADNUK.COM.UA
1953
8 Травня 2020

Шановні колеги! 

Готуючись до оголошення процедур закупівель замовники постійно задаються питаннями як правильно прописати  вимоги до предмету закупівлі для недопущення порушень, а також як убезпечити себе від «недобросовісних» учасників при цьому не порушивши вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

По перше, при складанні Тендерної документації кожен замовник повинен зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та  кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію з урахуванням закупівельного законодавства. Відповідно  Звертаємо Вашу увагу на вимоги статті 23 Закону. В частині 3 цієї статті зазначено, що у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз “або еквівалент”. Відповідно до частини 4  статті 23 Закону  технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз “або еквівалент”. Як бачимо нова редакція Закону містить новації й щодо еквіваленту.

По друге , напевно кожен замовник хоча б один раз мав справу з недобросовісним контрагентом який неналежно виконував умови договору  про закупівлю, укладений за результатом проведеної процедури закупівлі. Як же убезпечити себе від таких учасників  при оголошенні закупівлі?

Одним із механізмів впливу на «недобросовісних» учасників є застосування  оперативно-господарських санкцій передбачених  частиною 1 статті  236 Господарського кодексу України. Звертаємо увагу, що застосування будь-яких оперативно-господарських санкцій повинно бути умовою проєкту договору, який оприлюднюється в електронній системі закупівель разом з Тендерною документацією та оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель відповідно до частини 1 статті 10 Закону.

Також  не виключено, що контрагент, до якого замовник застосував оперативно-господарські санкції, прийде знову на нові торги. Що ж робити в такому випадку?

Відповідно до частини 3 статті 22 Закону  тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У разі не відповідності вимогам зазначеним у відповідності до вище наведеної норми Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію  відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.

Ми оновили тендерну документацію та передбачили відповідні вимоги в оновленій версії!

Із прикладами  вимог можна ознайомитись в оновленій Тендерній документації, яка розміщена  на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Зразки документів».

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО