Роз’яснення Управління Північно-східного офісу ДАСУ в Полтавській області щодо моніторингу

ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ

УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

№ 201631-14/915-2023 від 06.03.2023

Директору ТОВ “Радник ЮА”

Павлу БЄЛЯКОВУ

Про надання відповіді

Шановний пане Павле!

Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області (далі — Управління) розглянуто Ваше звернення щодо надання роз’яснень до висновку моніторингу UA-M-2022-11-21-000034 від 06.12.2022, оголошення UA-2022-10-26-011621-a (далі — звернення), про що повідомляємо.

попередньо, Управлінням в межах повноважень розглядалось Ваше звернення від 06.01.2023 № 06/01 щодо надання роз’яснень до висновку моніторингу UA-M-2022-11-21-000034 , за результатами розгляду якого Управлінням було надано вичерпну відповідь листом від 07.02.2023 № 201631-14/450-2023.

В листі Управління від 07.02.2023 № 201631-14/450-2023, окрім іншого, було зазначено про те, що дотримуючись норм Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон № 922) на етапі розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції неможливо встановити приналежність кількох тендерних пропозицій одному учаснику.

Вказане обумовлено тим, що законодавством у сфері закупівель не передбачено механізму одночасного розгляду кількох тендерних пропозицій з огляду на наступні норми законодавства.

Так, згідно з нормами частини 1 статті 29 Закону № 922 оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.

До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін тендерних пропозицій/пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників, про що зазначено у частині 5 статті 29 Закону № 922.

У відповідності до частини 9 статті 29 Закону № 922 після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею, на що вказує частина 11 статті 29 Закону № 922.

Відносно наведеного Вами Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) від 13.05.2021 № 10536-р/пк-пз, яке містить інформацію про встановлення факту подання двох тендерних пропозицій одним учасником, зазначаємо наступне.

Згідно з нормами абзацу 2 частини першої статті 1 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” (далі — Закон № 2939) орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законом № 2939, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

З огляду на те, що рішення Колегії не є нормативно-правовим актом, Управління не має правових підстав керуватися такими рішеннями при здійсненні своєї діяльності. Відповідь Управління грунтується виключно на нормах законодавства у сфері закупівель.

Враховуючи зазначене, повторно повідомляємо, що частиною другою статті 26 Закону № 922 передбачено, що кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Разом з цим, подання більше ніж однієї тендерної пропозиції законодавством не передбачено.

Отже, з огляду на норми Закону № 922, твердження замовника щодо невідповідності пропозиції учасника вимогам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 в разі подання учасником більше однієї тендерної пропозиції в редакції, визначеній в тендерній документації, не передбачено законодавством, що є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922.

Відносно прохання надати пропозиції щодо підстав для відхилення учасника в разі подання двох тендерних пропозицій повідомляємо, що надання пропозицій щодо застосування норм законодавства не входить до повноважень органу державного фінансового контролю.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” від 26.01.1993 № 2939-ХІІ дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю можуть бути оскаржені в судовому або адміністративному порядку.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО