Лист Мінекономіки щодо обмежень функціонування єдиних державних реєстрів, держателем яких є Мін’юст
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
(Мінекономіки)
№ 3323-04/861-06 від 03.01.2025
Органи державної влади,
органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства
та інші суб’єкти сфери публічних
закупівель
Щодо обмежень функціонування єдиних державних реєстрів,
держателем яких є Міністерство юстиції України
Мінекономіки як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, за результатами зустрічі, проведеної 27.12.2024 спільно з представниками Міністерства юстиції України, Державної аудиторської служби України, Антимонопольного комітету України та ДП “Прозорро”, ураховуючи ситуацію, що склалася у зв’язку з масштабною кібератакою та тимчасовим призупиненням роботи державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, зокрема Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) та Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), інформує суб’єктів сфери публічних закупівель про наступне.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Виходячи з пункту 47 Особливостей, замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені підпунктами 1-12 пункту 47 Особливостей. При цьому переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Звертаємо увагу, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Згідно з інформацією Міністерства юстиції України, розміщеною у Facebook, до відновлення роботи онлайн сервісу з надання відомостей з Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), відомості про перебування у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) надаватимуться у формі інформаційних листів міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, за відповідним запитом (письмовим або електронним). Докладніше про це за посиланням: https://www.facebook.com/share/p/15UV9PFxSF/?mibextid=wwXIfr
Натомість доступ до Єдиного державного реєстру тимчасово припинено, а також зупинено реєстраційні дії у сфері нерухомості та бізнесу. Крім цього, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 20.12.2024 № 1445 “Про зупинення строків адміністративного провадження у зв’язку з тимчасовим обмеженням доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції”, якою, зокрема, зупинено строки адміністративного провадження, надання публічних (електронних публічних) послуг, що відповідно до законодавства надаються з використанням єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, до відновлення доступу до зазначених реєстрів, а також установлено, що датою відновлення доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, є перший робочий день, що настає за днем оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному веб сайті Міністерства юстиції України.
Тому, під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у підпунктах 8 і 9 пункту 47 Особливостей, здійснюється з урахуванням наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації.
Під час проведення процедури закупівлі замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, поширеної Міністерством юстиції України, визначає спосіб підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, передбачених у підпунктах 8 і 9 пункту 47 Особливостей.
Так, до відновлення доступу до Єдиного державного реєстру, для уможливлення участі суб’єктів і забезпечення їх рівних прав, замовник в залежності від етапу проведення процедури закупівлі, термінової необхідності у здійсненні закупівлі товарів, робіт та послуг тощо, може самостійно обрати спосіб перевірки інформації щодо відсутності підстави, визначеної у підпункті 9 пункту 47 Особливостей, скориставшись інформацією, яка є публічною і доступною в електронній системі закупівель. При цьому слід врахувати, що така інформація, що була надана в інших відкритих торгах, які проводились до 19.12.2024, має бути актуальною, сформованою на дату, найближчу до дати подання тендерної пропозиції.
Таким чином, керуючись пунктом 54 Особливостей, замовник може внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та продовжити строк для подання тендерних пропозицій, передбачивши у таких змінах можливість здійснити перевірку інформації щодо відсутності в учасника процедури закупівлі підстави, визначеної у підпункті 9 пункту 47 Особливостей, згідно даних, документів або інформації, які містяться на https://prozorro.gov.ua, за іншими відкритими торгами шляхом самостійного пошуку або за наданим учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції посиланням на ідентифікатор закупівлі, де така інформація про учасника процедури закупівлі наявна.
У разі, якщо на час розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до пункту 41 Особливостей, доступ до Єдиного державного реєстру не відновлено, замовник може також здійснити перевірку учасника процедури закупівлі щодо відсутності підстави, визначеної у підпункті 9 пункту 47 Особливостей, шляхом її пошуку на https://prozorro.gov.ua, за іншими попередньо здійсненими відкритими торгами.
Також, відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Тому, до відновлення доступу до єдиних державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, замовник також має можливість продовжити строк розгляду тендерної пропозиції.
При цьому будь-які рішення щодо публічної закупівлі приймаються замовником самостійно з урахуванням ситуації, що склалася, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження кола учасників процедури закупівлі.
Директор департаменту сфери публічних
закупівель та конкурентної політики
Валерій ШЕРГІН
Error: Contact form not found.