Лист ДКСУ Щодо реєстрації бюджетних зобов’язань

ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601, тел. (044) 281 49 34, факс (044) 281 49 18
Web: http://www.treasury.gov.ua E-mail: office@treasury.gov.ua Код ЄДРПОУ 37567646

Товариство з обмеженою
відповідальністю «Тендерне
агентство РАДНИК»
tenders.kiev@gmail.com

Щодо реєстрації бюджетних зобов’язань

Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) розглянула
лист Товариства з обмеженою відповідальністю «Тендерне агентство Радник»
від 20.11.2023 № 20/11-03, та у межах компетенції повідомляє наступне.

Повноваження Казначейства з контролю за дотриманням бюджетного
законодавства, визначені Бюджетним кодексом України (далі – Кодекс) та
Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215.

Відповідно до статті 112 Кодексу до повноважень Казначейства з
контролю за дотриманням бюджетного законодавства належить, зокрема,
здійснення контролю за відповідністю взятих бюджетних зобов’язань
розпорядниками бюджетних коштів відповідним бюджетним асигнуванням,
паспорту бюджетної програми та відповідністю платежів взятим бюджетним
зобов’язанням та відповідним бюджетним асигнуванням.

Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та
здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених
кошторисами, за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних
фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (стаття 48 Кодексу).

Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних
зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників і одержувачів
бюджетних коштів відповідно до Бюджетного кодексу України та з
урахуванням вимог Закону України «Про міжнародні договори України»,
законодавства у сфері закупівель, інших актів законодавства України, що не
суперечать бюджетному законодавству, та Порядку реєстрації та обліку
бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів
бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України,
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309,
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 за № 419/20732
(далі – Порядок № 309).

Відповідно до пункту 2.2 та 2.4 Порядку № 309 розпорядники
(одержувачі) бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття
бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання
подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань
розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі – Реєстр) та/або Реєстр
бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних
коштів (далі – Реєстр фінансових зобов’язань) та оригінали документів або їх
копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття
бюджетного зобов’язання.

Органи Казначейства звіряють поданий розпорядником Реєстр та
підтвердні документи на предмет відповідності даних, уключених до Реєстру
(пункт 2.3 Порядку № 309).

Пунктом 2.10 Порядку № 309 встановлені випадки у яких органи
Казначейства не реєструють бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові
зобов’язання, а застосовують заходи впливу за порушення бюджетного
законодавства, визначені статтями 116 – 118 Кодексу.

Разом з тим, Цивільним кодексом України та Господарським кодексом
України встановлені єдині правила та умови до укладення договорів.

Слід зазначити, що в умовах воєнного стану замовники (розпорядники
(одержувачі) бюджетних коштів) здійснюють закупівлі відповідно до положень
Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з урахуванням Особливостей
здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників,
передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в
Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
(далі – Особливості № 1178).

Пунктом 19 Особливостей № 1178 визначені випадки у яких істотні
умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 і 13 (крім
підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, можуть змінюватися після його
підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі.

При цьому, бюджетним законодавством та законодавством у сфері
публічних закупівель не визначено обов’язку та/або повноважень органу
Казначейства перевіряти документи, що підтверджують підставу для внесення
змін до договорів замовників, які є розпорядниками / одержувачами бюджетних
коштів.
Перший заступник Голови Володимир ДУДА

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО